autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
4 φωτογραφίες »

Οδήγηση: Πώς στρίβει το καθένα;

Διαβάστηκε από 9024 αναγνώστες - 26/9/2018

Στο Fiesta, το χοντρό τιμόνι απαιτεί σταθερή λαβή. Έχει αυξημένη ευαισθησία και στην παραμικρή μετατόπιση, σας δείχνει πότε ενεργοποιείται το μηχανικό διαφορικό, μια πραγματική ευλογία από την πρώτη κιόλας στροφή. Το Fiesta επιταχύνει, λές και οι τροχοί είναι γαντζωμένοι σε ράγες. Στην ευθεία, ο 1,500άρης γίνεται άπληστος στροφάροντας στο όριο των 6300 και είσαι ευγνώμων που με την άκρη του ματιού καταγράφεις την ένδειξη αλλαγής που αναβοσβήνει.

Στη συνέχεια, μεγάλη δεξιά στροφή. Πατώντας το φρένο και στρίβοντας, το ST χορεύει σαν μποξέρ και σηκώνει τον τροχό στο πίσω μέρος. Αν απαιτείται μεγαλύτερη πρόσφυση, το Michelin Super Sport συγκλίνει αμείλικτα στη λωρίδα. Υποστροφή; Όχι στο Fiesta. Όταν αφήσεις το γκάζι, το πίσω μέρος στρέφεται προς τα έξω, κάτι που βοηθάει μέσα στη στροφή. Ένας συναρπαστικός χορός μεταξύ του τιμονιού, του πίσω άξονα, του γκαζιού και της πρόσφυσης. Λοιπόν, οπαδοί της σπορ οδήγησης, αυτά γίνονται στην πραγματικότητα και όχι σε κάποια κονσόλα παιχνιδιών! Το Fiesta προκαλεί τον οδηγό, τον απομακρύνει από τα λάθη και τον ανταμείβει, αν όλα πάνε καλά, με ένα αξιοσέβαστο χρόνο στα 1: 40.33. 

Το Golf GTI είναι λίγο παραπάνω από ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορο. Επιστρέφουμε στο Polo, όπου κάθεστε ψηλότερα, στην πεντάθυρη, αποκλειστικά, καρότσα και συναντάτε το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το πρόγραμμα οδήγησης σημαδεύει αυτόματα την επιλογή Sport. Επίσης το αυτοκίνητο της δοκιμής φοράει ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και η αντίστοιχη επιλογή μας είναι το Sport.

Φύγαμε! Ο 2λιτρος turbo τραβάει δυνατά. Από μέσα ένα τεχνολογικό πακέτο με άμεσο ψεκασμό, κύκλο Miller και μεταβλητή βαλβίδα ανύψωσης και από έξω, ένας καθώς πρέπει ταύρος. Πηγαίνει πιο γρήγορα από αυτό που υπόσχεται το εργοστάσιο, με 6,4 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα και με 320 Nm ροπής, συνεχίζει να είναι δυνατό και πάνω από τις 5500 σ.α.λ. Το τιμόνι;
Γραμμικό και αξιόπιστο σαν τελωνειακός υπάλληλος.

Το σασί; Είναι πιο ήρεμο από το Fiesta και ωθεί στο όριο στους μπροστινούς τροχούς. Τέρμα γκάζι στην έξοδο της στροφής; Το σπορ ESP, που δεν απενεργοποιήται πλήρως, κρατά το VW σαν να του έχει φορέσει ένα μακρύ λουρί. Ακριβώς όπως και το DSG, μερικές φορές παρεμβαίνει χωρίς λόγο. Ο Big Brother εναντίον της πλήρης ελευθερίας. Με το Michelin Pilot Sport 4, το Polo GTI έχει κερδίσει σημαντικά περισσότερη πρόσφυση και είναι μόνο κατά ένα δέκατο πιο αργό,  στα 1: 40.42. Και πως προκύπτει η ισοπαλία; Επειδή το VW επιταχύνει ταχύτερα από τις υποσχέσεις του εργοστασίου, και με δίσκους φρένων 312 χιλιοστών εμπρός και σκληρότερες δαγκάνες από το Ford, που αρκείται στα 278 χιλιοστά. Έτσι το Fiesta χάνει πόντους στη βαθμολογία, εξαιτίας της πέδησης.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει