Έχουν μήκος περίπου 4 μέτρα και ισχύ σχεδόν 100 ίππους το καθένα. Είναι τώρα αυτά, μικρά αυτοκίνητα;? Ναι! Τα Peugeot 208, Renault Clio και Mazda 2 είναι μικρά, αλλά διασκεδαστικά στο δρόμο.
Οι προβολείς ανάβουν για τα νέα Peugeot 208 και Renault Clio και το ανανεωμένο Mazda 2. Όλα τους έχουν μήκος περίπου τεσσάρων μέτρων και ισχύ σχεδόν 100 ίππων.
Ας αρχίσουμε με τους μικρούς Γάλλους. Το πιο προσιτό οικονομικά σε αυτήν τη δοκιμή ονομάζεται "Renault Clio", χωρίς ωστόσο να είναι «φτηνό». Οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων της Renault μας έδωσαν το Clio με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου και των 100 PS, στην εξοπλιστική εκδοχή Intense, που περιλαμβάνει σύστημα κλιματισμού, ψηφιακό cockpit και οθόνη αφής με σύνδεση για smartphone. Επίσης, στο standard εξοπλισμό ανήκουν επίσης οι αλουμινένιες ζάντες των 16 ιντσών. Αν συνυπολογίσουμε πως αυτό το Clio διαθέτει επίσης ένα ευμέγεθες σύστημα πλοήγησης, αλλά και το «πακέτο» City (με αισθητήρες εγγύτητας, που ειδοποιούν τον οδηγό με ηχητικό σήμα, και κάμερα οπισθοπορείας), το συνολικό κόστος φτάνει στη γερμανική αγορά τα 19.240 ευρώ.
Πάρα πολύ λίγα χρήματα, αν σκεφτούμε πως το Peugeot 208 κοστίζει στη Γερμανία κατά 3.000 ευρώ περισσότερο! Στη βασική έκδοσή του το 208 είναι ήδη κατά 1.500 ευρώ πιο ακριβό από το Clio. Οι υπεύθυνοι της Peugeot μας έδωσαν ένα 208 1.2 με 100 PS της εξοπλιστικής εκδοχής "Allure". Κοστίζει (στη Γερμανία) 20.400 ευρώ και εφοδιάζεται με ψηφιακό, τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, αυτόματο σύστημα κλιματισμού και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. Στη συνέχεια, όμως, οι αρμόδιοι της Peugeot, εκτός από το σύστημα πλοήγησης (740 ευρώ), τοποθέτησαν στο 208 και δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα (1.240 ευρώ). Θέλετε το άθροισμα; 22.380.
Με 20.440 ευρώ το Mazda 2 βρίσκεται ακριβώς στη μέση. Είναι το μοναδικό από τα τρία, που δεν εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο, turbo κινητήρα, αλλά με ένα τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο, 1,5 λίτρων και 90 PS. Στην εξοπλιστική εκδοχή "Sports-Line" είναι standard οι αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού και τα θερμαινόμενα καθίσματα, ενώ το σύστημα πλοήγησης κοστίζει (στη Γερμανία) 750 ευρώ. Το ότι θα ήταν καλύτερο να μην προμηθευτεί κανείς τον προαιρετικό εξοπλισμό του Mazda, θα το εξηγήσουμε αργότερα, καθώς τώρα πρέπει να... ορμήξουμε στα αυτοκίνητα.
Ας μείνουμε στο Mazda, γιατί οι Ιάπωνες, έπειτα από 5 χρόνια το ανανέωσαν πρόσφατα. Ωστόσο, τα μπροστινά καθίσματα παραμένουν στενά και -εν γένει- μικρού μεγέθους, στο cockpit κυριαρχούν τα πολύ σκληρά πλαστικά, ενώ αν όποιος κάθεται στην πίσω σειρά θέσεων έχει μακριά πόδια, είτε ο οδηγός είτε ο συνοδηγός αισθάνεται στη μέση του τα γόνατά του.