Έτσι είναι τα σημερινά μικρά αυτοκίνητα
Διαβάστηκε από 60614 αναγνώστες - 1/10/2020
Το Mazda αποπνέει μια περισσότερο ελαφριά κατασκευή. Και το γεγονός πως είναι πολλών ετών, αναγνωρίζεται άμεσα από την απουσία ενός συστήματος υποβοήθησης για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κάτι που τότε δεν ήταν υποχρεωτικό να υπάρχει.
«Το πήραν τα χρόνια», μέρος 2ον: Ναι, τα πολυμέσα έχουν έναν πιεζο-περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, όπως η BMW, αλλά το σύστημα είναι αργό και με την οθόνη 7 ιντσών το μικρότερο όλων. Όσο, δε, για τις φωνητικές εντολές, αυτές δεν είναι πλέον σύγχρονες. Είναι, λοιπόν, προτιμότερο να συνδέσει κανείς το κινητό τηλέφωνό του και να πλοηγηθεί με αυτό...
Αλήθεια, καταλαβαίνει ο καθένας τι επιδιώκει να μας δηλώσει το cockpit του 208; Ναι, μαθαίνεται, και είναι και cool! Πολύ cool. Το i-cockpit με το μικρού μεγέθους τιμόνι, που είναι επίπεδο στο κάτω και στο πάνω μέρος του, το γνωρίζουμε καλά, όσο και τις ενδείξεις πάνω απ αυτό. Τώρα, όμως, είναι τρισδιάστατες! Και ο χρήστης μπορεί να αλλάξει την οπτική τους: Είτε φέρνεις το ταχύμετρο και το στροφόμετρο μπροστά είτε τα βέλη του συστήματος πλοήγησης. Όποιος κάθεται πίσω, οφείλει να είναι ευέλικτος, ώστε να μπορεί να περνά τα πόδια του πάνω τα μαρσπιέ και να τα βολεύει με κάποιον τρόπο. Αυτό ισχύει και για το Clio, αλλά αυτό πρέπει επίσης να το επαινέσουμε. Γιατί διαθέτει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και είναι το μόνο, που διαθέτει διπλό πάτωμα φόρτωσης ενώ στη κεντρική οθόνη η χρήση των συστημάτων είναι εύκολη και τα εικονίδια είναι αρκετά μεγάλα.
Και... αναχώρηση. Είπαμε ήδη πως ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων θα μπορούσε να είναι τρία εκατοστά μικρότερος; Μικρότερες θα μπορούσαν να είναι και οι διαδρομές του μέσα στο «Η», ενώ έχει την καλύτερη ανάρτηση, που έχει μαλακή ρύθμιση και με 5,8 λίτρα κατά μέσο όρο το Renault είναι πιο ολιγαρκές σε σχέση με το Peugeot (6,4 λίτρα) και σχεδόν το ίδιο οικονομικό με το Mazda (5,7 λίτρα).
Σε επίπεδο οδηγικής απόλαυσης, το Clio θα πρέπει να ακολουθήσει το 208. Για ποιο λόγο; Επειδή, απλά, έχει τον πιο... πιπεράτο κινητήρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας λοιπόν: το 208, την επιτάχυνση από τα 60 ως τα 100 km/h με την 4η σχέση την ολοκληρώνει σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα (Renault: 10,6 δευτ., Mazda: 14,0 δευτ.), ενώ η σφικτή ανάρτησή του ταιριάζει απόλυτα με το όλο σκηνικό, όπως άλλωστε και το μικρό τιμόνι του.
Και το Mazda; Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του πασχίζει να κρατηθεί σε καλή διάθεση, καθώς κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. δε συμβαίνουν και πολλά πράγματα. Και στη συνέχεια, είναι και η ρύθμιση του κιβωτίου ταχυτήτων: Η τελική ταχύτητα των 180 km/h μπορεί να επιτευχθεί και με την 4η σχέση, με την 5η υποχωρεί και με την 6η πέφτει τελείως, καθώς με αυτήν «πιάνει» τα μόλις 155 km/h. Επιπλέον, αγαπητή ομάδα της Mazda, όταν ασχοληθείτε ξανά με το “2”, αλλάξτε αυτήν την «ξύλινη» ανάρτηση. Αλλά αυτό το τραγανό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων στο στιλ του MX-5, αφήστε το, παρακαλούμε, ως έχει!
ΥΓ: Το Clio δεν κερδίζει μόνο, επειδή είναι προσιτό, αλλά επειδή είναι και καλό.
Συμπέρασμα
Ο “créateur dΆautomobiles” βρίσκεται και πάλι σε φόρμα! Η Renault παίρνει τη νίκη στην κατηγορία των μικρών μοντέλων με το νέο Clio, που έχει την καλύτερη τιμή. Αγαπάμε το Peugeot χάρη στο cool cockpit και το μικρό τιμόνι του. Και το Mazda; Είναι καλύτερο, εξαιτίας του facelift, αλλά δεν είναι πια τόσο πολύ φρέσκο.