Τα SUV, ανεξαρτήτως μεγέθους, είναι μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία και όχι άδικα. Όπως δείχνουν τα τέσσερα, τετρακίνητα diesel SUV της δοκιμής μας, μπορούν να είναι μεν μικρά και οικονομικά σε κατανάλωση, αλλά ταυτόχρονα είναι και ευρύχωρα με ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Σίγουρα έχουν τη συμπάθειά μας.
Εχουν μπει για τα καλά στο στόχαστρο τα SUV. Έχουν τη φήμη των απαιτητικών μοντέλων, έχουν επιθετικό ύφος και απλώς κρίνονται έως και αντικοινωνικά. Είναι δικαιολογημένα τα παραπάνω σχόλια;
Και τι σημαίνει ουσιαστικά SUV; Το αρκτικόλεξο προέρχεται από τον όρο Sport Utility Vehicle, που στα αγγλικά σημαίνει πάνω-κάτω «σπορ όχημα ελεύθερου χρόνου». Αυτός ο όρος σημαίνει μια μίξη από επιβατικό αυτοκίνητο, ένα station wagon και ένα εκτός δρόμου όχημα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που συχνά επίσης φέρει και σύστημα τετρακίνησης.
Τα όρια δεν ακριβώς σαφή, καθώς υπάρχουν μικρά SUV και πολύ μεγάλα, κάποια τα καταφέρνουν πολύ καλά πέρα από το όριο της ασφάλτου, ενώ άλλα θα έπρεπε να αποφεύγουν ακόμα και λιβάδια με υγρασία.
Η μόδα ξεκίνησε στις ΗΠΑ και επεκτάθηκε με καθυστέρηση και στην Ευρώπη. Πρώτο όλων των SUV θεωρείται το Toyota RAV4 του 1994. Ένα χαριτωμένο αυτοκίνητο, ελαφρύ και μικρό, με μήκος μόλις 3,72 m και τόσο επιτυχημένο, που εξέπληξε τους πάντες.