Συγκρίνουμε πρώτοι το νέο Land Rover Discovery!
Διαβάστηκε από 10952 αναγνώστες - 17/10/2017
Μεγάλα και βαριά αμαξώματα, με diesel κινητήρες 2 λτ. Σε αυτή τη σύγκριση, το νέο Land Rover Discovery και το Volvo XC90 μας δείχνουν πως γίνεται και τα δύο λίτρα των κινητήρων τους, είναι αρκετά.
Με το μήκος τους να είναι κοντά στα 5 μ. και το πλάτος περίπου 2 μ. το βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους, είναι λογικό και αναμενόμενο. Στους 2.3 τόνους το βάρος του Land Rover, στους 2.1 τόνους αυτό του Volvo. Με αυτά τα δεδομένα, οι δίλιτροι diesel κινητήρες των βασικών εκδόσεων και των δύο μοντέλων, δείχνουν οριακοί. Είναι όμως; Μόνο η απευθείας σύγκριση μπορεί να μας δώσει ασφαλή συμπεράσματα. Το Discovery, η 5η γενιά του σε 28 χρόνια ιστορίας, είναι τελείως νέο και εμφανίζεται με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των μοντέλων της μάρκας δοσμένα με πολύ απαλές γραμμές και «στρογγυλεμένα» όσο ποτέ άλλοτε. Η μεγάλη κλίση προς τα εμπρός των C-pillars στο πίσω μέρος του αμαξώματος, είναι ένα σχετικά νέο χαρακτηριστικό για το μοντέλο αλλά και τη μάρκα γενικότερα, που μέχρι τώρα μας είχε συνηθίσει σε ορθές γωνίες και τετράγωνα σχήματα. Συνολικά η εμφάνιση του Discovery είναι εντυπωσιακή και σε αυτό παίζουν το ρόλο τους και οι ζάντες των 21 ιντσών πάνω στις οποίες πατάει το μεγάλο αμάξωμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Μια σημαντική σημείωση που πρέπει να κρατήσουμε είναι πως το Discovery, μηχανολογικά έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με τα Range Rover και Range Rover Sport, παρά με το Discovery Sport, ενώ και ο κινητήρας του είναι κοινός με αυτόν του Range Rover Evoque.
To Discovery λοιπόν χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική πολύ διαδεδομένη στα αυτοκίνητα που προορίζονται για χρήση εκτός δρόμου. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου. Είναι ένας δίλιτρος με δύο turbo που αποδίδει 240 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής που εμφανίζει είναι 500 Nm στις 1.500 στρ./λεπτό. Αντίστοιχα, o δίλιτρος του Volvo που και αυτός έχει δύο turbo, αποδίδει 235 ίππους και 480 Nm ροπής στις 1.750 στρ./λεπτό αλλά έχει επιπλέον και ένα ενδιαφέρον σύστημα, το PowerPulse. Το σύστημα αυτό, είναι μια καινοτομία της Volvo που έχει στόχο την εξάλειψη της υστέρησης του turbo. Με ένα ηλεκτρικό συμπιεστή, συγκεντρώνει και συμπιέζει αέρα σε ένα δοχείο και όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι, ο αέρας διοχετεύεται στη φτερωτή του turbo έτσι ώστε να ανέβει η πίεση γρήγορα. Αντί για τα καυσαέρια λοιπόν, ο πεπιεσμένος αέρας κάνει τη δουλειά έτσι ώστε η απόκριση να είναι άμεση και η απόδοση να μοιάζει με ηλεκτρικού μοτέρ. Αυτό έχει ως συνέπεια την εξαιρετική εικόνα του αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του, μια και συνεργάζεται με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο που ανεβάζει σχέσεις ταχύτατα και πολύ ομαλά.
Στο δρόμο, το Discovery με τα 230 παραπάνω κιλά, δεν κρύβει το βάρος του αλλά παρ` όλα αυτά μαζεύει χιλιόμετρα αρκετά γρήγορα. Ο κινητήρας δείχνει λίγο περισσότερο ψυχωμένος από ότι αυτός του Volvo, ακούγεται λιγότερο και είναι πιο πολιτισμένος. Το αυτόματο 8άρι είναι και αυτό πολιτισμένο στη λειτουργία του και δείχνει πιο πολιτισμένο στις αλλαγές, παρά το γεγονός πως τις ολοκληρώνει πολύ γρήγορα.
Το Land Rover είναι ξεκούραστο στο δρόμο, με έναν πολύ ευχάριστο τρόπο. Η έξτρα αερανάρτηση -που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας- κοντρολάρει αποτελεσματικά το βάρος του αμαξώματος και φροντίζει πάντα να είναι όλα υπό τον έλεγχο του οδηγού. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα άμεσο- όπως πρέπει δηλαδή, για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων- με περιορισμένη και την πληροφόρηση που φέρνει στα χέρια του οδηγού. Στο Volvo, τα δεδομένα είναι εξ ορισμού διαφορετικά και μόνο από την αρχιτεκτονική της εγκάρσιας εγκατάστασης του κινητήρα, προκύπτουν διαφορές που γίνονται αισθητές στο δρόμο. Η επιλογή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συμπλέκτη είναι κλασική για SUV και παίζει και αυτό το ρόλο του στη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου, που περισσότερο παραπέμπει σε μικρομεσαίο SUV σε ό,τι έχει να κάνει με την αίσθηση και τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Το τιμόνι είναι πιο άμεσο και οι κλίσεις του αμαξώματος του XC90 στις στροφές είναι σημαντικά μικρότερες όπως και η θέση οδήγησης που κρατάει τον οδηγό πιο χαμηλά, έτσι και η συνολική αίσθηση παραπέμπει περισσότερο σε ένα τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο. Έχουμε και εδώ αερανάρτηση -και εδώ έξτρα- που συμπεριφέρεται αντίστοιχα με αυτή του Land Rover, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι τα φρένα του Volvo, που ακινητοποιούν το βαρύ αμάξωμα, είτε κρύα, είτε ζεστά, σε μόλις 35 μέτρα από τα 100 χλμ./ώρα!
Πολύ ευχάριστη είναι και η αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες από την καμπίνα του μοντέλου της Volvo, με τη σχεδίαση να κάνει το περιβάλλον ιδιαίτερα φιλόξενο. Πρέπει να παραδεχτούμε πως το μενού και η πλοήγηση στις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω της οθόνης αφής των 9.2 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, μας άρεσε πάρα πολύ και σαφώς «κερδίζει» την ψήφο μας. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους, και τα δύο μοντέλα δίνουν αυτό που φαντάζεται κανείς κρίνοντας από τα μεγάλα τους αμαξώματα. Οι μπροστά, στο Volvo έχουν περισσότερο αέρα για τα κεφάλια τους, καθώς είναι τοποθετημένοι χαμηλότερα, ενώ στο Land Rover κάθονται πιο ψηλά και έχουν περισσότερη ορατότητα εμπρός αλλά και περιμετρικά. Πλούσιοι χώροι για τους επιβάτες και εξαιρετικοί οι αντίστοιχοι για τις αποσκευές, που δίνουν και τη δυνατότητα -με έξτρα κόστος και εδώ- για την παρουσία δύο επιπλέον θέσεων προκειμένου τόσο το XC90, όσο και το Discovery, να γίνουν 7θέσια. Το πίσω κάθισμα στο XC90 μετακινείται προς τα εμπρός, έως και 16 εκ. ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης. Η αίσθηση της πολυτέλειας και για τους πίσω είναι χαρακτηριστικό και των δύο αυτοκινήτων. Για τους επιβάτες τους προσφέρουν και πολλές θέσεις για αντικείμενα. Για τις αποσκευές, τη διαφορά υπέρ του Discovery κάνει η δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου, που έχει συνολική χωρητικότητα 723 λτ. με το πίσω κάθισμα στη θέση του και φτάνει τα 2.500 λτ. όταν αναδιπλωθεί. Ανάλογα μεγάλα νούμερα επιδεικνύει και το Volvo, με την τιμή «εκκίνησης» για το χώρο αποσκευών να είναι τα 721 λτ. που όμως φτάνει «μόνο» έως τα 1.886 λτ. όταν και εκεί αναδιπλώσουμε τα καθίσματα. Νέο στοιχείο για το Discovery είναι επίσης και η πόρτα του χώρου των αποσκευών που πλέον ανοίγει μονοκόμματα προς τα επάνω (ενώ μέχρι τώρα ήταν χωρισμένη σε δύο μέρη) αλλά και το ηλεκτρικό μέρος αυτής. Εξηγούμαστε: πρόκειται για ένα τμήμα της επένδυσης του χώρου αποσκευών που βγαίνει προς τα έξω κατά 28.5 εκ. και να κρατήσει έως και 300 κιλά.
Στη χώρα μας, το Land Rover Discovery ξεκινά από τα 61.900 ευρώ, ενώ το Volvo XC90 έχει τιμή εκκίνησης τα 66.950 ευρώ. Οι διαφορές στο χαρακτήρα τους ορίζουν και την προτίμηση ανάλογα με το τι ζητάει ο καθένας από το μεγάλο SUV που θέλει να αγοράσει. Πρόκειται για δύο ισάξια στην πράξη αυτοκίνητα, που προσφέρουν την απόλυτη ποιότητα σε όλα τα επίπεδα. Η ισορροπία στη βαθμολογία των δύο μοντέλων, τα λέει όλα. Είναι δύο υπέροχα μεγάλα και πολυτελή SUV, με πολύ «γενναίους» κινητήρες diesel, αντικειμενικά μικρούς σε χωρητικότητα αλλά αποδοτικούς, που προσφέρουν εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και ιδιαίτερα υψηλό πρεστίζ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
Land Rover |
Volvo |
Κινητήρας |
4κύλινδρος, biturbo |
4κύλινδρος, biturbo με PowerPulse |
Τοποθέτηση |
Διαμήκης |
Εγκάρσια |
Βαλβίδες/ Εκκεντροφόροι |
16/02 |
16/02 |
Οδηγός εκκεντροφόρου |
Καδένα |
Ιμάντας |
Κυβισμός |
1.999 κ.εκ. |
1.969 κ.εκ. |
Ισχύς kW (PS)/σ.α.λ. |
177 (240)/4.000 |
173 (235)/4.000 |
Ροπή Nm/σ.α.λ. |
500/1.500 |
480/1.750 |
Φρένα εμπρός/πίσω |
Δίσκοι/Ταμπούρα |
Δίσκοι/Ταμπούρα |
Τροχοί αυτ/ων δοκιμής |
275 / 45 R 21 Y |
275/45 R 20 V |
Ελαστικά |
Continental SportContact 5 |
Continental SportContact 5 |
Διάσταση ζάντας |
9,5 x 21 ίντσες |
9 x 20 ίντσες |
CO2 |
168 γρ./χλμ. |
149 γρ./χλμ. |
Κατανάλωση (μικτή) |
6,4 λίτρα/100 χλμ. |
7,1 λίτρα/100 χλμ. |
Ρεζερβουάρ |
77 λίτρα |
71 λίτρα (18 λ. AdBlue) |
Χώρος αποσκευών |
723- 2500 λίτρα |
721- 1.886 λίτρα |
ΜxΠxΥ (χιλ.) |
4.970x2.002x2.220 |
4.950x1.931x2.140 |
Μετρήσεις |
Land Rover |
Volvo |
0-50 χλμ./ώρα |
3,2 δλ. |
3,2 δλ. |
0-100 χλμ.ώρα |
9,5 δλ. |
8,9 δλ. |
0-130 χλμ./ώρα |
15,8 δλ. |
14,6 δλ. |
0-160 χλμ./ώρα |
25,7 δλ. |
23,1 δλ. |
60-100 χλμ.ώρα |
5,4 δλ. |
4,9 δλ. |
80-120 χλμ./ώρα |
6,7 δλ. |
6,2 δλ. |
Απόβαρο/Ωφέλιμο |
2.330/610 κιλά |
2.102/528 κιλά |
Κατανομή βάρους εμπρός/πίσω |
50/50% |
53/47% |
Κύκλος στροφής (αριστερά/δεξιά) |
12,7/12,8 μέτρα |
12,6/12,4 μέτρα |
100-0 χλμ./ώρα (κρύα/ζεστά) |
37,3/36,9 μέτρα |
35,0/35,0 μέτρα |
Κατανάλωση δοκιμής- CO2 |
7,9 λτ./100 χλμ.- 209γρ./χλμ |
7,7 λτ./100 χλμ.-203γρ./χλμ. |
Αυτονομία |
970 χλμ. |
920 χλμ. |
Αμάξωμα |
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Χώροι εμπρός |
20 |
17 |
17 |
Χώροι πίσω |
20 |
14 |
14 |
Χώρος αποσκευών |
20 |
16 |
12 |
Ευελιξία διαμόρφωσης |
10 |
7 |
6 |
Ωφέλιμο φορτίο |
10 |
6 |
4 |
Ρυμουλκούμενο φορτίο |
5 |
5 |
3 |
Περιφερειακή ορατότητα |
15 |
11 |
11 |
Αίσθηση ποιότητας |
20 |
17 |
18 |
Λειτουργικότητα |
10 |
9 |
9 |
Εξοπλισμός ασφαλείας |
10 |
6 |
8 |
Αμάξωμα |
150 |
117 |
110 |
Περιβάλλον |
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Εξωτερικές διαστάσεις |
10 |
3 |
4 |
Βάρος |
10 |
6 |
7 |
Εκπομπές CO2 |
10 |
9 |
9 |
Δείκτης αποδοτικότητας |
5 |
5 |
5 |
Εξωτερικός θόρυβος |
5 |
3 |
4 |
Περιβαλλοντική τεχνολογία |
10 |
6 |
4 |
Περιβαλλοντική έρευνα |
50 |
32 |
33 |
Στο δρόμο |
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Οδική συμπεριφορά |
20 |
17 |
18 |
Ηλεκτρονικά βοηθήματα |
15 |
10 |
12 |
Ευστάθεια |
10 |
10 |
10 |
Ευελιξία |
20 |
14 |
16 |
Τιμόνι |
20 |
15 |
15 |
Πρόσφυση |
10 |
10 |
10 |
Κύκλος στροφής |
10 |
2 |
3 |
Φρένα |
20 |
13 |
18 |
Συνολική αξιολόγηση |
125 |
91 |
102 |
Συνδεσιμότητα |
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Τηλέφωνο |
5 |
4 |
4 |
Σύστημα πλοήγησης |
10 |
7 |
8 |
Online λειτ./Εφαρμογές |
10 |
6 |
7 |
Ηχοσύστημα |
5 |
5 |
5 |
Συστήματα βοήθειας |
20 |
17 |
18 |
Βαθμολογία διασύνδεσης |
50 |
39 |
42 |
Ανεση |
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Καθίσματα |
5 |
5 |
5 |
Τοποθέτηση καθισμάτων |
20 |
18 |
18 |
Εμπρός θέσεις |
25 |
22 |
22 |
Πίσω θέσεις |
10 |
6 |
7 |
Ευκολία ρυθμίσεων |
10 |
7 |
6 |
Ανάρτηση |
30 |
22 |
22 |
Θόρυβος καμπίνας |
10 |
8 |
8 |
Ηχητική πίεση |
15 |
13 |
12 |
Εξοπλισμός άνεσης |
15 |
11 |
10 |
Κλιματισμός (απόδοση) |
10 |
6 |
6 |
Συνολική αξιολόγηση |
150 |
118 |
116 |
Στην οδήγηση |
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Επιτάχυνση |
15 |
9 |
10 |
Ενδιαφέρον οδηγικό |
20 |
12 |
13 |
Τελική ταχύτητα |
5 |
2 |
3 |
Αίσθηση στην οδήγηση |
15 |
11 |
10 |
Απόκριση τιμονιού |
10 |
7 |
7 |
Μετάδοση |
20 |
17 |
17 |
Κατανάλωση δοκιμής |
30 |
28 |
28 |
Αξιολόγηση αυτονομίας |
10 |
7 |
7 |
Οδηγική ευχαρίστηση |
125 |
93 |
95 |
Απόλαυση ιδιοκτησίας |
650 |
490 |
498 |
|
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Κόστος συντήρησης |
20 |
14 |
13 |
Μεταπώληση |
15 |
12 |
10 |
Κόστος ασφάλειας |
10 |
6 |
6 |
Κόστος συντήρησης |
10 |
8 |
4 |
Εγγυήσεις |
15 |
6 |
4 |
Κόστος καυσίμου |
20 |
17 |
17 |
Κόστος έξτρα εξοπλισμού |
10 |
7 |
8 |
Αξιολόγηση βασικής έκδ. |
100 |
70 |
62 |
|
Μέγιστη βαθμολογία |
Land Rover |
Volvo |
Συνολική βαθμολογία |
750 |
560 |
560 |
Σύνταξη: Dirk Branke & Berend Sanders
Φωτογραφίες: C. Bries (5), K. Weichbrodt, S. Haberland