Στα μπροστινά καθίσματα, τα Countryman και XCeed προσφέρουν ό,τι καλύτερο, επειδή αυτά έχουν καλή σχεδίαση και είναι ρυθμιζόμενα με πολλούς τρόπους. Ακολουθεί το Skoda. Τα κάπως ψηλά τοποθετημένα σπορ καθίσματά του θα ταίριαζαν οπτικά περισσότερο με το T-Roc, αλλά είναι άνετα και παρέχουν καλή πλευρική στήριξη στους επιβάτες του.
Τα καθίσματα του T-Roc στην εξοπλιστική εκδοχή Style είναι μάλλον απλά. Μιλώντας για «απλά»: Στο παρελθόν η VW έχει επαινεθεί συχνά για τα απαλά, αφρώδη υλικά και την υψηλή ποιότητα επεξεργασίας τους. Επίσης, οι αναλογίες των χώρων του VW είναι σχεδόν ίδιες με του MINI. Τέλος, σε ό,τι αφορά το οδηγικό σκέλος, παρόλο που τα Karoq και T-Roc είναι εφοδιασμένα με τον ίδιο κινητήρα (150 PS, 250 Nm), υπάρχουν μερικές διαφορές, που μπορούν να αποδοθούν στο σημαντικά χαμηλότερο βάρος του δεύτερου. Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων στο VW «γλιστρά» με λίγο περισσότερη ακρίβεια στις διαδρομές του. Επίσης, η σφιχτή, αλλά πολύ ευαίσθητη ανάρτηση του VW ικανοποιεί με το υψηλό επίπεδο άνεσης, που παρέχει, και κάνει το T-Roc να δείχνει συνολικά πολύ ώριμο.
Η χαλάρωση, όμως, στις... δάφνες των επιτυχιών έχουν πλέον επιπτώσεις στο επίπεδο της ποιότητας, καθώς το VW δε φτάνει στο ύψος των ανταγωνιστών του. Πάντως, η τιμή του T-Roc στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι ταιριαστή, καθώς είναι η μόνη που παραμένει (στη Γερμανία) κάτω από τα 30.000 ευρώ. Στα Karoq, XCeed και πάνω απ όλα στο Countryman, προφανώς, δεν υπήρχε τόσο μεγάλη πίεση κόστους σε ό,τι αφορά την επιλογή υλικών.
Το ότι το MINI, με το ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας εσωτερικό του, δεν μπορεί να ξεχωρίσει από τα στιβαρής κατασκευής προϊόντα των KIA και Skoda οφείλεται στο γεγονός ότι το βαυαρικό μοντέλο -με... καταγωγή από τη Μεγάλη Βρετανία- δεν είναι τόσο ελεύθερο από τριγμούς και θορύβους, όταν περνά από λακκούβες και πλακόστρωτα. Επιπλέον, όπως και στο Skoda, η πίσω σειρά καθισμάτων του MINI είναι συρόμενη και διαιρούμενη, αλλά είναι τοποθετημένη πιο χαμηλά. Επίσης, η κλίση της πλάτης είναι ρυθμιζόμενη.
Κι αυτό είναι κάτι που πραγματικά δεν ταιριάζει με τη βασική τιμή των 28.500 ευρώ (στη Γερμανία). Χαρακτηριστικό MINI: Αν δεν κρατήσετε τον έλεγχο κατά την επιλογή μερών του προαιρετικού εξοπλισμού, γρήγορα θα καταλήξετε κοντά στα 45.000 ευρώ (στη Γερμανία).
Όσον αφορά τους βαθμούς, και τα τέσσερα μοντέλα της δοκιμής βρίσκονται αρκετά κοντά στα κεφάλαια «κινητήρας/κιβώτιο» και «δυναμική οδική συμπεριφορά». Ωστόσο, προκύπτουν σαφείς διαφορές κατά την οδήγηση. Ειδικά στο Skoda, το ESP δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει «διασκέδαση» και στη δοκιμασία του σλάλομ... φέρνει το λάτρη της σπορ οδήγησης στο τιμόνι μέχρι σχεδόν την ακινησία. Δεν του αρέσουν τα αστεία!
Σχετικά με την κατάταξη, τώρα, την τέταρτη θέση καταλαμβάνει το MINI Cooper Countryman, από το οποίο μας λείπει η άνεση, αλλά και μια σαφώς πιο προσιτή τιμή αγοράς. Στην τρίτη θέση κατατάσσεται το VW T-Roc, που είναι το φθηνότερο μοντέλο της τετράδας. Δεύτερο έρχεται το κομψό KIA XCeed, από το οποίο λείπουν οι χώροι, ενώ το Skoda Karoq επικρατεί όλων των άλλων, αφού δεν παρουσιάζει αισθητές αδυναμίες και υστερεί ουσιαστικά μόνο στον τομέα του κόστους.
Συμπέρασμα
Το αρμονικό Karoq είναι το πιο σκληρό καρύδι σε αυτήν την τετράδα. Μάλιστα, ούτε το ικανότατο XCeed δεν μπορεί να το σπάσει. Το... γυαλισμένο T-Roc υποχρεώνεται σε άλλη μία ήττα από το KIA, ενώ το ακριβό Countryman, που δε διαθέτει συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, κατατάσσεται τελευταίο.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr