Κινητήρας εσωτερικής καύσης ή ηλεκτροκινητήρας; Αυτό είναι η απορία μας. Η BMW M8 Gran Coupé και η Porsche Taycan, αμφότερες με ισχύ 625 PS η κάθε μία, αποσαφηνίζουν αυτό το ερώτημα στην πίστα!
Με 4θυρο κουπέ αμάξωμα, μήκος περίπου 5 μέτρα και πλάτος σχεδόν 2, τα μοντέλα της δοκιμής μας, διαφέρουν στους κινητήρες: ένας V8 4,4 λίτρων στο M8, δύο ηλεκτροκινητήρες στην Taycan. Είδατε πού φτάσαμε; Τα μέχρι πρότινος για πολλούς λόγους υπό αμφισβήτηση ηλεκτροκίνητα μοντέλα έχουν έρθει σε θέση να ανταγωνίζονται σπορ αυτοκίνητα με κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας. Ποιο concept από τα δύο υπερέχει και σε ποιους τομείς; Ποια είναι τα διάφορα έξοδα;
Η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση ως τα 100 km/h στην Porsche μοιάζει να είναι τελείως απόκοσμη ή τουλάχιστον δείχνει να απέχει πολύ μακριά σε σχέση με ό,τι έχουμε βιώσει μέχρι στιγμής. Ο εγκέφαλος «κολλάει» στο πίσω τοίχωμα του κρανίου σου και φοβάσαι μήπως χάσεις τις αισθήσεις σου. 2,8 δευτερόλεπτα αργότερα ξεκινά να υπάρχει έντονα ο κίνδυνος μήπως μας «τσιμπήσει» κανένα ραντάρ στην επαρχιακή οδό. Η M8 σπάει το όριο των 100 km/h στα εξίσου αξιοσέβαστα 3,1 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο η BMW κάνει το κλασικό σπριντ είναι εντελώς διαφορετικός, καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πρέπει απλώς να αυξήσει την πίεση από νωρίς, σχεδόν από την έναρξη των στροφών λειτουργίας του.
Αυτό, που μας εκπλήσσει ακόμα περισσότερο, είναι τα δεύτερα στην ακολουθία 100 km/h. Στην πραγματικότητα, περιμέναμε ότι ο ηλεκτροκίνητος sports man της δοκιμής μας θα τα παρατούσε, αλλά «πέσαμε» πολύ έξω στις εκτιμήσεις μας, αφού η Taycan όχι μόνο δεν υποχώρησε, αλλά επικράτησε κιόλας της BMW M8 έως και τα 200 km/h με διαφορά οκτώ δεκάτων του δευτερολέπτου.
Φρένα-άγκυρες!
Οι επιδόσεις στο φρενάρισμα είναι εξίσου εντυπωσιακές: το carbon κεραμικό σύστημα πέδησης της Taycan (standard) την επιβραδύνει με βία. Οι 2,3 τόνοι ακινητοποιούνται από τα 100 km/h με ζεστά φρένα μετά από μόλις 31,5 μέτρα, αποσπώντας τον ανώτερο σεβασμό μας. Από την πλευρά της, η BMW είχε εξοπλίσει την M8 της δοκιμής με τα ακριβά κεραμικά φρένα (8.800 ευρώ στη Γερμανία). Αλλά, αν και ζυγίζει σχεδόν 400 κιλά λιγότερο σε σχέση με την Porsche Taycan Turbo S, η M8 δεν μπόρεσε να φτάσει την επίδοση της Porsche, αφού σταμάτησε στα 32,6 μέτρα (με ζεστά φρένα), επίδοση η οποία είναι, όμως, επίσης πάρα πολύ καλή.