Το VW Tiguan είναι από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Όντας πρόσφατα ανανεωμένο συναντά τα BMW X1 και Mazda CX-5, σε μια μονομαχία με αρκετό ενδιαφέρον.
Από τότε που πρωτοκατασκευάστηκε, δηλαδή το 2007, το VW Tiguan βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Η εταιρεία, που εδρεύει στο Wolfsburg, παρείχε αυτήν τη στιγμή, στη δεύτερη έκδοση του best seller της, μια φροντίδα αναζωογόνησης (λέγε με "facelift"), προκειμένου να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.
Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι σπουδαίος. Εμείς επιλέξαμε δύο από αυτά, ώστε να δούμε αν θα… ταράξουν το θρόνο του Tiguan. Από τη μία, λοιπόν, στείλαμε στη σύγκριση το... συμπατριώτη του VW, το BMW X1, το οποίο χρησιμοποιεί απλώς την αρθρωτή πλατφόρμα του ομίλου από το Μόναχο. Κάτω από το τακτοποιημένο αμάξωμα της συγκεκριμένης BMW βρίσκεται η τεχνολογία του MINI Countryman.
Το δεύτερο μικρομεσαίο SUV, που είναι πρόθυμο να κάνει την ανατροπή, προέρχεται από την Ιαπωνία. Ο λόγος γίνεται για το Mazda CX-5, το οποίο «ποντάρει» σε μία ζωντανή σχεδίαση και στην ιδιαίτερη τεχνολογία των κινητήρων Skyactiv. Με ελαφρώς μεγαλύτερη χωρητικότητα 2,2 λίτρων, το μηχανικό σύνολο της Mazda έχει λόγο συμπίεσης 14,4: 1, ο οποίος είναι σημαντικά χαμηλότερος σε σχέση με αυτόν των ανταγωνιστών του. Χάρη σε αυτήν την απόφαση, οι Ιάπωνες υποστηρίζουν πως η κατανάλωση περιορίζεται χωρίς, όμως, να μειώνεται το ταμπεραμέντο. Αν, λοιπόν, το CX-5 ή το X1 μπορούν να ανατρέψουν το Tiguan, το διευκρινίζει η σύγκρισή μας.
Παρά τις οπτικές αλλαγές, το Tiguan παραμένει πιστό στην τεχνολογική βάση του, ενώ και το μεταξόνιο έχει μείνει αμετάβλητο στα 2,68 μέτρα. Και αυτό είναι κάτι καλό επίσης, επειδή το SUV από το Wolfsburg διατηρεί τους εξαιρετικούς χώρους του. Το Tiguan διαθέτει το πιο άνετο σαλόνι τόσο μπροστά όσο και πίσω. Βέβαια, ο χώρος αποσκευών παραμένει με όγκο από 615 έως 1.655 λίτρα το μέτρο όλων των πραγμάτων, αφού στο X1 (το πολύ 1.550 λίτρα) η τελευταία τσάντα ταξιδίου θα πρέπει να μείνει έξω.
Μας αρέσει, όμως, και το εσωτερικό του Tiguan. Με υπέροχα υλικά, μικρά διάκενα και συμπαγή κατασκευή, το VW είναι εξίσου πειστικό με το X1. Μόνο το CX-5 μένει λίγο πίσω σε αυτόν τον τομέα. Η έκδοσή του "Edition 100" δείχνει συνολικά πιο λεπτοκαμωμένη σε σχέση με τις προτάσεις των Γερμανών, εφοδιάζεται επίσης με πολλά πλαστικά μέτριας ποιότητας και μερικές φορές εμφανίζει ανόμοια διάκενα.