autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Μονομαχία μέχρις εσχάτων

Διαβάστηκε από 31372 αναγνώστες - 13/4/2021

Οι Ιάπωνες θα πρέπει να παραδεχτούν την ήττα τους και σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα. Η μικρή οθόνη στο κέντρο του ταμπλό λειτουργεί και δια της αφής όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο και το κεντρικά τοποθετημένο πιεζο-περιστροφικό χειριστήριο διευκολύνει τη λειτουργία των διάφορων συστημάτων, ωστόσο αυτά του συστήματος πλοήγησης, του φωνητικού ελέγχου και της δικτύωσης δε φτάνουν το επίπεδο των αντίστοιχων στα BMW και VW. Παρόλο που το ανανεωμένο Tiguan δε χρειάζεται πλέον καλώδιο για τα Apple CarPlay και Android Auto και το smartphone κάνει mirroring μέσω Bluetooth, οι «μοντέρνοι» διακόπτες αφής για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας είναι ένα σαφές βήμα προς τα πίσω σε σύγκριση με τα συνηθισμένα περιστροφικά χειριστήρια και αυτό το καταλαβαίνει κανείς όταν θελήσει να τα χρησιμοποιήσει σε δρόμο με ανωμαλίες. Επιπλέον, η διαχείριση του συστήματος κλιματισμού δυστυχώς δεν επιτρέπει στον εαυτό του να… συζητά. Έτσι, όταν ο οδηγός ή ο συνοδηγός λένε «κρυώνω», ο κλιματισμός… αρνείται την ευθύνη, απευθύνοντας κιόλας τις ευχαριστίες του!

Εντάξει, ούτε η BMW μπορεί να το κάνει αυτό πραγματικά καλύτερα, όσον αφορά, δε, τις διαδικτυακές λειτουργίες, πρέπει ακόμα και να παραδεχτεί την ήττα της από τη VW. Ωστόσο, εφόσον πρόκειται για ζήτημα μιας συνηθισμένης λειτουργίας του αυτοκινήτου, το μοντέλο από τη Βαυαρία παραμένει το πιο αγαπημένο μας. Με το σύστημα iDrive, μπορείτε να επέμβετε διαισθητικά και χωρίς μεγάλη απόσπαση της προσοχής στα menu ακόμα κι αν είστε εν κινήσει. Τέλος, βρίσκουμε το ξεκλείδωμα του μπροστινού καπό, τραβώντας δύο φορές το σχετικό μοχλό στο χώρο των ποδιών του οδηγού, φοβερό. Δε χρειάζεται πια να ψάχνετε στο μπροστινό μέρος του καπό και να στριμώχνετε τα δάχτυλά σας εκεί μέσα! Γιατί, όμως, δε μιμείται κανείς τους ανθρώπους της BMW;



Θα μπορούσαμε επίσης να κάνουμε την ίδια ερώτηση σχετικά με τα καθίσματα και τη θέση τους, σε κάθε περίπτωση στο μπροστινό μέρος. Στο X1, το στήριγμα των μηρών μπορεί να επεκταθεί, ενώ εμείς αισθανόμαστε καλύτερα… ενσωματωμένοι στο αυτοκίνητο και, στα 62 εκατοστά, καθόμαστε αρκετά ψηλά, ώστε να επιβιβαζόμαστε και να αποβιβαζόμαστε με άνεση. Το ύψος καθίσματος των 70 εκατοστών στο CX-5 και στο Tiguan δεν είναι το ίδιο καλό. Οι πίσω επιβάτες, από την άλλη πλευρά, θα αντάλλασσαν με χαρά τα μικρά και σκληρά μέρη του καθίσματος στη στενή BMW για τα πιο άνετα καθίσματα και τον πιο πλούσιο χώρο στο CX-5 και ειδικότερα στο Tiguan.

Όσον αφορά τη μεταφορά βάρους, καμία από τις τρεις προτάσεις δεν αποδεικνύεται εκτεθειμένη εδώ. Σχεδόν κατά μισό τόνο μπορεί να φορτωθεί κάθε μοντέλο, μια τιμή που συνήθως αρκεί για δραστηριότητες, που ξεκινούν από τις διακοπές και φτάνουν έως και τη… μετακόμιση. Αν, τώρα, το… τιμολόγιο των προς μεταφορά αντικειμένων είναι ακόμα πιο εκτεταμένο, συχνά βοηθά μόνο ο κοτσαδόρος για το ρυμουλκούμενο όχημα. Πάντως, υπάρχουν κάποιες αξιοσημείωτες διαφορές και στο πλαίσιο της σύγκρισής μας. Ενώ η BMW επιτρέπεται να τραβά μόνο 1.800 κιλά και το Mazda έως και 2 τόνους, το Tiguan μπορεί να φτάσει έως και τους 2,3 τόνους. Καθόλου άσχημα.


 
Το Tiguan αφήνει πάντα μια κυρίαρχη εντύπωση πληρότητας. Ο ισχυρός TDI κινητήρας των 150 PS, ο οποίος γίνεται ακουστικά ελαφρώς αισθητός μόνο από το εξωτερικό, εξαιτίας του χαρακτηριστικού diesel ήχου του, επιταχύνει το VW από στάση ως τα 100 km/h σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα (μόνο το X1 είναι ταχύτερο) και συνεργάζεται καλά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων. Οι σχέσεις εμπλέκονται με μοναδική ακρίβεια και το επίπεδο της πρόσφυσης δεν αφήνει καμία επιθυμία ανεκπλήρωτη, χάρη και στο σύστημα τετρακίνησης (κάτι που ισχύει για όλα τα μοντέλα της δοκιμής μας). Η βαρύτερη πρότασή μας στα 1.785 kg, το Tiguan, τα καταφέρνει καλύτερα στην επιτάχυνση από στάση έως και τα 130 km/h σε σχέση με το CX-5, που εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο. Ωστόσο, το ιαπωνικό SUV με τον απαλό diesel ήχο του και την εντυπωσιακή ευστροφία του (έως και τις περίπου 5.500 σ.α.λ.) επικρατεί του VW στα 160 km/h κατά την επιτάχυνση από στάση κατά 2,5 δευτερόλεπτα. Και η BMW με το εξαιρετικό αυτόματο σύστημα μετάδοσης, 8 σχέσεων, τα καταφέρνει κατά 1,6 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα σε σχέση με το Mazda.



Σε ό,τι αφορά τη δυναμική οδική συμπεριφορά και την οδήγηση σε γενικότερο πλαίσιο, οι Βαυαροί είναι σαφώς μπροστά χάρη στην υψηλή ακρίβεια, που επιδεικνύει το Χ1. Το ίδιο ισχύει και για το καθ όλα φιλόδοξο CX-5, το οποίο, μέσω των ελαστικών Continental Premium Contact 6 (19 ιντσών), δημιουργεί τόσο πολλή πρόσφυση, που μερικές φορές σηκώνει ένα… πίσω πόδι και ωθείται σε μια προκλητική υπερστροφή. Πάντως, το ιαπωνικό SUV παραμένει ασφαλές ακόμη, αλλά δεν είναι εξίσου οικείο με τα άλλα δύο της δοκιμής μας.
Όσον αφορά την άνεση, το Tiguan αναδεικνύεται… πρωταθλητής. Η προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση σιδερώνει ακόμα και τις πιο έντονες κακοτεχνίες του δρόμου. Το X1 φτάνει σχεδόν στα όριά του σε οδούς με κυματοειδείς ανωμαλίες, χρησιμοποιώντας εντελώς τις διαδρομές των ελατηρίων του και προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στα τεκταινόμενα. Συνολικά, πάντως, το Mazda δείχνει πως είναι το λιγότερο φίνα ρυθμισμένο, καθώς μερικές φορές σκοντάφτει αδέξια στις ακμές του οδοστρώματος.

Συμπέρασμα
Η VW εφοδίασε το Tiguan με άλλη μια αξιοσημείωτη ρύθμιση, ειδικά όταν πρόκειται για την άνεση κατά την οδήγηση. Οι περαιτέρω ψηφιοποιημένες λειτουργίες στο εσωτερικό, ωστόσο, δεν είναι πειστικές από κάθε άποψη. Το σπορτίφ X1 αφήνει τις καθημερινές συνθήκες κάπως σε δεύτερη μοίρα, ενώ το προσιτό CX-5 δε φτάνει αρκετά το επίπεδο της ποιότητα των Γερμανών ανταγωνιστών του.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει