autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
14 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε Ford Fiesta με Renault Clio και Audi A1

Διαβάστηκε από 22240 αναγνώστες - 7/5/2021

Τα υβριδικά Renault Clio E-Tech 140 Hybrid και Ford Fiesta EcoBoost 1.0 MHEV ανταγωνίζονται το Audi A1 35 TFSI σε μια σύγκριση εξοικονόμησης καυσίμου της μικρής κατηγορίας.

Αν ξέρεις ένα, τότε τα ξέρεις όλα! Αυτή η -μάλλον- προκλητική θέση φτάνει γρήγορα στα όριά της την τριπλέτα μας, γιατί τα Audi A1, Ford Fiesta και Renault Clio χρησιμοποιούν πολύ διαφορετικά συστήματα κίνησης. Ανακαλούμε, λοιπόν, γρήγορα στη μνήμη μας τον κοινό παρονομαστή τους: μικρό αυτοκίνητο, βενζινοκινητήρας, περίπου 150 PS. Ωστόσο, από εδώ και στο εξής, τα τρία αυτοκίνητα ακολουθούν ξεχωριστές οδούς.

Kοινοποίησε το »




Στο Audi A1 λειτουργεί ένας πλήρως συμβατικός τετρακύλινδρος
Το A1 είναι το μόνο από τα τρία μοντέλα με κινητήρα συμβατικής τεχνολογίας, αλλά το Audi (από 25.750 ευρώ στη Γερμανία, από 26.600 ευρώ στην Ελλάδα) είναι μακράν και το πιο ακριβό από τα τρία. Τουλάχιστον, το DSG κιβώτιό του είναι standard. Στο Fiesta (από 23.650 ευρώ στη Γερμανία, από 19.180 ευρώ στην Ελλάδα), μία κατά πάρα πολύ πιο φθηνή πρόταση, ο κινητήρας των 1.000 cm3 μπορεί να συνδυαστεί από πέρυσι κιόλας με την ηλεκτρική τεχνολογία των 48 Volt. Με επίπεδο ισχύος 155 PS, το χειροκίνητο κιβώτιο, έξι σχέσεων, είναι… αναπόφευκτο. Το Clio είναι ακόμα πιο φθηνό στη Γερμανία (από 22.650 ευρώ), αλλά στην Ελλάδα είναι το δεύτερο πιο ακριβό με 24.540 ευρώ μετά από το Audi A1. Η περίτεχνη, πλήρως υβριδική μονάδα κίνησης είναι ολοκαίνουργια, επιτρέπει επίσης αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τεχνολογικά ακολουθεί ένα διαφορετικό δρόμο: το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων (δύο σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα και τέσσερις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης) δε συνεργάζεται ούτε με συμπλέκτη, ούτε διαθέτει μετατροπέα ροπής και χρειάζεται πάντα τον ηλεκτρικό κινητήρα για να ξεκινά το Clio από στάση. Κατά την οδήγηση, γίνεται γρήγορα σαφές ότι ποτέ δεν έχουμε κάνει ξανά κάτι τέτοιο, αλλά περισσότερα γι αυτό θα διαβάσετε παρακάτω. Επιπλέον, το Clio διαθέτει μία γεννήτρια 20 PS, ο δε τετρακύλινδρος κινητήρας του αποδίδει 91 PS.



Η ρύθμιση του Ford
Fiesta είναι κάπως πιο σπορτίφ
Η… παλιά καλή ιστορία στο Audi, καθώς το A1 δε βάζει αινίγματα στους χρήστες του, ούτε σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των συστημάτων του, ούτε και κατά την οδήγηση. Ο κινητήρας 1.5 TSI φαίνεται να... αισθάνεται πιο άνετα κατά τη λειτουργία του σε σχέση με αυτόν του Fiesta. Γιατί με τελική ταχύτητα σχεδόν 220 km/h και χρόνο 8,1 δευτερολέπτων για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h, πλησιάζει ξεκάθαρα τις επιδόσεις των GTI. Μετά από το συνηθισμένο αρχικό δισταγμό, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κατανέμει στη συνέχεια την ώθηση σε μία ομοιογενή κίνηση προς τα εμπρός και το ισορροπημένα ρυθμιζόμενο πλαίσιο, σε σχέση με το οποίο δεν υπάρχει κάτι πολύ καλύτερο σε αυτήν την κατηγορία, συμβάλλει στο γεγονός ότι το Α1 δίνει στον οδηγό του την αίσθηση, πως δε δείχνει να... ζορίζεται ανυπόφορα σε όλες τις περιπτώσεις.

Αντίθετα, το Fiesta με το πακέτο ST είναι περισσότερο ένας... ταραξίας. Η σφιχτή ανάρτησή του φαίνεται να είναι λιγότερο συμβατή με την καθημερινότητα, αλλά ο ζωντανός κινητήρας EcoBoost, που... ακούγεται να λειτουργεί με χαρά, ταυτίζεται με το πνεύμα επιθετικότητας του μικρού Ford. Χάρη και στη γεννήτρια των 16 PS, το κινητήριο σύνολο «αισθάνεται» πολύ ελαστικό. Το ευχάριστο χειροκίνητο κιβώτιο, έξι σχέσεων, με τις μικρές διαδρομές ολοκληρώνει την εικόνα τού πιθανώς πιο σπορτίφ υβριδικού μοντέλου στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Επιπλέον, η τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου βοηθά το Fiesta να επιτύχει αποδεκτή κατανάλωση, αν και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, δηλαδή σε αντίθεση με το μονίμως αυτόματο Audi, δεν μπορεί να κάνει το περίφημο "sailing".
Το Clio μπορεί να τα καταφέρει ακόμα πιο οικονομικά. Μάλιστα, η αίσθηση που παρέχει, διαφέρει σημαντικά από του Toyota Prius. Υπό πλήρες φορτίο, ο κινητήρας καύσης στην πόλη λειτουργεί πάντοτε πολύ αργά και χωρίς να ανεβάζει στροφές ενοχλητικά, αποτελεί μια μόνιμη απόλαυση χωρίς να εμφανίζει τη συνήθη δυσκολία κατά την εκκίνηση. Έτσι, το Audi δείχνει μάλλον παλιό εξαιτίας του εν μέρει αδέξιου DSG του.



Στο Renault Clio η οικονομία επικρατεί της ζωντάνιας

Η χαρά για τους καλούς τρόπους του Clio τελειώνουν απότομα στον αυτοκινητόδρομο, επειδή ο κινητήρας αντιλαμβάνεται τις εντολές από το δεξί πεντάλ περισσότερο ως πρόταση. Έτσι, η επιθυμία του οδηγού για επιτάχυνση τον κάνει τελικά να φαίνεται πως δεν είναι και τόσο κομψά συνδεδεμένος με τη φιλοσοφία της προστασίας του περιβάλλοντος. Μια... κλωτσιά στο δεξί πεντάλ στα 140 km/h, θα διασφαλίσει απλώς ότι ο κινητήρας θα ανεβάζει στροφές, αλλά σαν να έχει... βασανιστεί προηγουμένως. Έτσι, το Clio θα γίνει αρχικά πιο αργό, μόνο για να επιτύχει επιτέλους μια ταχύτητα, η οποία παραπέμπει σε αυτοκίνητο με… καρμπυρατέρ, που δεν έχει ρυθμιστεί σωστά. Η χωρητικότητα των 1,2 kWh της μπαταρίας επαρκεί για κίνηση με ταχύτητα λίγο πάνω από τα 70 km/h στο ηλεκτροκίνητο πρόγραμμα οδήγησης, αλλά η ενέργεια της μπαταρίας... εξατμίζεται γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο. Στη συνέχεια, το γαλλικό μικρό γίνεται πολύ αργό και σαφώς ταιριαστό με τη μικρή... χελώνα, που φιγουράρει στον πίνακα οργάνων, σαν μια ένδειξη ελέγχου του κινητήρα. Με άλλα λόγια: «Καλώς ήλθατε στη λειτουργία χελώνας». Από αυτό το σημείο και μετά, η τελική ταχύτητα των 157 km/h απέχει πολύ από τα διαθέσιμα 140 PS, με αποτέλεσμα το A1 και το Fiesta να μοιάζουν συγκριτικά με μικρούς πυραύλους.

Ωστόσο, το κινητήριο σύνολο του μικρού Renault δείχνει πως λειτουργεί ομαλά στις μικρές αποστάσεις. Επιπλέον, το Clio ευχαριστεί με την ανάρτησή του, που είναι προσανατολισμένη στην παροχή άνεσης. Εν τέλει, για μόλις δύο βαθμούς, καταλήγει ακριβώς μπροστά από το Fiesta. Το Audi, όμως, επικρατεί και των δύο με μεγάλη διαφορά. Μόνες αδυναμίες του είναι η υψηλή τιμή και ο... διψασμένος κινητήρας. Σε όλα τα υπόλοιπα κεφάλαια το A1 κυριαρχεί με μεγάλη άνεση.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις