Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
10 φωτογραφίες »

Συγκρίνουμε Mazda MX-5 με BMW Z4

Διαβάστηκε από 69623 αναγνώστες - 8/2/2021

Πόσο πολύ... roadster, φέρνει την ευτυχία; Δύο λίτρα και ούτε καν 200 PS; Aρκούν αυτά για την ανοιχτή απόλαυση; Επικρατεί το κλασικό roadster MX-5 της πιο ακριβής βασικής έκδοσης της Z4; Η AUTO BILD έχει τις απαντήσεις!

Ανοίγουμε τις υφασμάτινες οροφές, οι οποίες ελέγχονται στο Mazda με το χέρι μέσα σε δύο με τρία δευτερόλεπτα, ενώ στην BMW όλα γίνονται αυτόματα εντός 12 δευτερολέπτων με το πάτημα του σχετικού διακόπτη. Σε μια εκδρομή στην ύπαιθρο, παρατηρούμε γρήγορα ότι η Z4 με πλάτος 1,86 μέτρων είναι κατ αρχάς πολύ φαρδιά για ένα δρόμο του επαρχιακού οδικού δικτύου. Το MX-5, που δεν ξεπερνά σε πλάτος τα 1,74 μέτρα, περνά πολύ πιο άνετα δίπλα από την αντίθετα ερχόμενη κίνηση. Ωστόσο, η BMW προσφέρει περισσότερο χώρο σε σχέση με το στενό Mazda και διαθέτει ένα χώρο αποσκευών, που πραγματικά αξίζει αυτό το όνομα.



Οδηγώντας στην εξοχή
Κατά την περιήγησή μας στους επαρχιακούς δρόμους, η Z4 εντυπωσίασε με το ακριβές τιμόνι και την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση, με την οποία διατηρείται το αμάξωμα σταθερό. Από την πλευρά του, το Mazda είναι εντελώς διαφορετικό: σε άμεση σύγκριση με την BMW, οι κινήσεις του αμαξώματος δεν είναι καθόλου περιορισμένες, γεγονός που καθιστά την εμπειρία της οδήγησης με τον ίδιο ρυθμό, πολύ πιο έντονη σε σχέση με ό, τι συμβαίνει στη Z4. Στο MX-5 αισθάνεται κανείς πως είναι πιο γρήγορος από όσο πραγματικά είναι.



Ενώ η Z4 αναπτύσσει το ρυθμό της με λιγότερο θεαματικό τρόπο, στο MX-5 έχετε τα χέρια σας συνεχώς απασχολημένα, ώστε να μπορείτε να διατηρείτε το αυτοκίνητο στην πορεία του. Η ταλαντευόμενη δομή «προκαλεί» το πίσω μέρος να υπερστρέφει από νωρίς, κάτι που είναι μεν διασκεδαστικό σε κλειστούς δρόμους, αλλά δεν είναι πάντα επιθυμητό σε δημόσιους δρόμους. Το ESP «συλλαμβάνει» πάντα με αξιοπιστία το πίσω μέρος, αλλά κάθε επέμβαση ελέγχου παρεμβαίνει στην επίτευξη της επιθυμητής ιδανικής γραμμής.

Όταν, αντιθέτως, κινείστε πιο άνετα και σε ήπιους ρυθμούς, η άβολη απόκριση της ανάρτησης διαταράσσει τους επιβάτες, καθώς το Mazda... χοροπηδά πάνω από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Κατά την άποψή μας, στο MX-5 θα ταίριαζαν καλύτερα ελατήρια, προοδευτικής λειτουργίας. Επιπλέον, αν τα ελαστικά είχαν μαλακότερη γόμμα, η οδική συμπεριφορά του θα ήταν πολύ πιο σταθερή.


 
Πιο "γεμάτη" η Ζ4, πιο "επιθετικό" το ΜΧ-5
Το γεγονός ότι η Z4 είναι τόσο γεμάτη στο δρόμο μπορεί επίσης να οφείλεται στο γεγονός ότι ζυγίζει περίπου 400 κιλά περισσότερο - κάτι που δίνει στην BMW χειρότερη αναλογία ισχύος/βάρους. Μπορεί να αντισταθμίσει το υπερβολικό βάρος της με το turbo και το αποτελεσματικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων; Χάρη στο launch control, το πολυτελές βαυαρικό roadster χρειάζεται μόλις 6,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ από στάση ως τα 100 km/h, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να ξεπερνά τις προδιαγραφές του εργοστασίου κατά τέσσερα δέκατα!



Η επίτευξη της ίδιας ταχύτητας από το δίλιτρο MX-5 σε 6,3 δευτερόλεπτα χρειάζεται αρκετά περισσότερη δουλειά - κάτι που είναι πραγματική απόλαυση με το συγκεκριμένο κιβώτιο ταχυτήτων. Πάνω από τα 100 km/h, το χαμηλότερης ροπής, αλλά ελαφρύτερο Mazda καταφέρνει να ξεπεράσει κάπως την BMW. Οι τιμές των ρεπρίζ δύσκολα μπορούν να συγκριθούν λόγω του διαφορετικού αριθμού ταχυτήτων, αλλά όλες «τραβούν» σωστά με το δικό τους τρόπο: το μικρό turbo της BMW ανταποκρίνεται γρήγορα και με γενναιότητα απέναντι στα κιλά, τη στιγμή που ο «χαρούμενος» στις υψηλές σχέσεις και άμεσα ανταποκρινόμενος ατμοσφαιρικός κινητήρας του ελαφρού MX-5 δείχνει πιο... επιθετικός.



Το κεφάλαιο της επιβράδυνσης κατακτάται σαφώς από την BMW: Με 33 μέτρα από τα 100 km/h, η Z4 ακινητοποιείται περίπου δύο μέτρα νωρίτερα σε σχέση με το MX-5. Ακόμα και η πολύ καλού επιπέδου συντήρηση των επαρχιακών οδών δεν κάνει τα ατσάλινα φρένα να... ιδρώσουν. Το σύστημα πέδησης του MX-5, όμως, δεν μπορεί να συμβαδίσει με το αντίστοιχο της BMW: μια μέτρηση από τα 200 km/h είναι με 139,5 μέτρα ακόμα καλή, αλλά τότε προκύπτει, φυσικά, μία σαφής εξασθένιση (fading).
Δεν πειράζει, όμως, γιατί τελικά το Mazda κερδίζει! Είτε με την αύξηση της τιμής είτε όχι.

Συμπέρασμα
Ο περιορισμένος σε ισχύ κινητήρας της Z4 κάνει τη δουλειά του αντικειμενικά μια χαρά. Το κιβώτιο ταχυτήτων, η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα λειτουργούν τέλεια. Από την πλευρά του, το MX-5 είναι τέλεια κατασκευασμένο για το επαρχιακό οδικό δίκτυο και παρέχει τεράστια οδηγική απόλαυση. Αυτό το στοιχείο και η κατά πολύ πιο προσιτή τιμή του καθιστούν το Mazda νικητή.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις