Συγκρίνουμε VW Golf GTE με Golf GTI
Διαβάστηκε από 37822 αναγνώστες - 12/3/2021
Δύο λευκά Golf, αριστερά το GTE, δεξιά το GTI. Ποιο από τα δύο να επιλέξει κανείς; Η σύγκριση των δύο διαφορετικών concept δίνει την απάντηση.
Πόσο όμοια ή πόσο διαφορετικά μπορούν να είναι
δύο λευκά Golf με 245 άλογα; Αυτή την απορία είχε ο φωτογράφος του συγκριτικού μας.
Στην πραγματικότητα φαίνονται πολύ παρόμοια και ακούγονται, επίσης, σχεδόν το ίδιο. Ποιος λοιπόν θα μπορούσε να πιστέψει ότι τα δύο Golf θα μπορούσαν να είναι τόσο διαφορετικά; Η αλήθεια είναι πως η υπόθεση «ηλεκτροκίνηση» δε μας είχε απασχολήσει τόσο πολύ στο παρελθόν. Προφανώς, επειδή παλιότερα γινόταν λόγος για ηλεκτροκίνητα μοντέλα από καθόλου έως πολύ αραιά.
Σήμερα, όμως,
με την ηλεκτροκίνηση να «παίζει» πλέον έναν πρωταγωνιστικό ρόλο, οι συγκρίσεις μεταξύ ηλεκτροκίνητων εκδόσεων και εκδόσεων που εφοδιάζονται με κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας, είναι από αναπόφευκτες έως και απαραίτητες. Διαβάστε πιο κάτω, γιατί...
Ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά: το GTE μιμείται μια σπορτίφ έκδοση και κοσμείται από πολλά διακοσμητικά μέρη, που θα μπορούσαν να βρίσκονται στο GTI: από την ποδιά με τα LED φώτα σε σχήμα κηρήθρας έως την ενιαία λωρίδα φώτων στο μπροστινό μέρος έως τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και τα σπορ καθίσματα. Το GTI αντεπιτίθεται οπτικά όχι μόνο με το γνωστό κόκκινο χρώμα του, αλλά και με μεγαλύτερους και φαρδύτερους τροχούς (235/35 R 19), όπως επίσης ένα σύστημα εξάτμισης με δύο τελικές απολήξεις. Και κάτω από τη λαμαρίνα; Αξιολογούμε πόσο καλά είναι στις συνθήκες της καθημερινότητας, την άνεση που παρέχουν, τα δύο σετ «κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων», την οδηγική απόλαυση και τα έξοδα. Ας δούμε την ενδιαφέρουσα συνέχεια.
Στην καθημερινότητα
Η πρόσβαση στο εσωτερικό, το ύψος του καθίσματος και οι αναλογίες των χώρων είναι και στις δύο προτάσεις σχεδόν όμοιοι τομείς. Μόνη εξαίρεση είναι ο χώρος αποσκευών. Ακόμα κι αν η μπαταρία «κλέβει» πολύτιμο χώρο κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, θα λέγαμε πως ο ιδιοκτήτης ενός Golf GTE ελάχιστα προβληματίζεται με αυτόν τον ενοχλητικό περιορισμό. Γιατί οι μέρες, στις οποίες οι οδηγοί των Golf εκμεταλλεύονταν το χώρο αποσκευών έως και το τελευταίο κυβικό... χιλιοστό μέχρι την οροφή, μπορούν να μετρηθούν με το πέρασμα του χρόνου στα δάκτυλα του ενός χεριού.
Με τέσσερις επιβάτες και λίγες αποσκευές το ηλεκτροκίνητο Golf φτάνει γρήγορα στο όριό του. Από την άλλη, όμως, το plug-in-υβριδικό μοντέλο παρέχει μερικά πλεονεκτήματα, στα οποία δεν έχουν πρόσβαση οι οδηγοί του GTI στο δικό τους αυτοκίνητο.Για παράδειγμα, αναφέρουμε αρχικά τον κατά ένα ολόκληρο μέτρο μικρότερο κύκλο στροφής στο GTE. Φυσικά, εννοείται πως με το GTE μπορείτε να απολαύσετε προνομιακές θέσεις στάθμευσης, κάτι που αποτελεί ένα προφανές όφελος ειδικά στις πόλεις. Αν, μάλιστα, έχετε μαζί σας καλώδιο φόρτισης και τη σχετική κάρτα, θα βρίσκετε συχνά έναν ελεύθερο χώρο φόρτισης. Μ αυτά και μ αυτά, φτάσαμε και στα ζητήματα της φόρτισης, μια υποχρέωση, που κάνει τα πράγματα περίπλοκα στην καθημερινότητα. Στο πλαίσιο της δοκιμής μας εμείς καταφέραμε να εξασφαλίσουμε ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 42 χιλιομέτρων, επομένως, υπό κανονικές συνθήκες, το GTE θα πρέπει να συνδέεται με το φορτιστή πολλές φορές την εβδομάδα.
Για πολλούς οδηγούς plug-in- υβριδικών προτάσεων, αυτό είναι τόσο χρονοβόρο, που χρησιμοποιούν τελικά στην πλειονότητα των περιπτώσεων υγρά καύσιμα, κάτι που επίσης δεν έχει νόημα. Σε τελική ανάλυση, το ρεζερβουάρ καυσίμου του GTE έχει όγκο 40 λίτρων, δηλαδή μόνο 10 λιγότερων σε σχέση με εκείνο του GTI. Στην πράξη, όμως, το GTE παρέχει από μόνο του αυτονομία ακόμα και κατά περίπου 100 χιλιόμετρα μικρότερη σε σχέση με την αντίστοιχη του GTI, ακόμα κι αν το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, έχετε στα μάτια σας δύο ενδείξεις στάθμης καυσίμου στο GTE και ενδέχεται να εξακολουθείτε να… παίζετε με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, που μπορεί να φορτίζεται ακόμα και κατά την οδήγηση. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα υπάρχουν και στις δύο πλευρές, αλλά στο τέλος υπερισχύει η σαφώς απλούστερη φύση του GTI.