Πάμε να δούμε στην πράξη τις εντυπώσεις που προκάλεσαν στην άσφαλτο τα τρία αγαπημένα hot hatch.
Hyundai i30 N Performance
Το «N» στο όνομά του σηματοδοτεί το Nürburgring. Βαρύγδουπες δηλώσεις ή κάτι άλλο; Όχι, απλώς οι Κορεάτες άφησαν το μοντέλο τους πραγματικά να τα... σπάσει. Σε τελική ανάλυση, ο κινητήρας της Hyundai αποδίδει περήφανα 275 ίππους από ένα turbo μηχανικό σύνολο 2,0 λίτρων. Πάντως, ο συγκεκριμένος κινητήρας ίσως δε λειτουργεί τόσο δυναμικά όσο ο αντίστοιχος της Ford. Και, επίσης, ούτε τόσο απαλά όσο ο TSI της VW.
Ωστόσο, αυτό το μηχανικό σύνολο παρέχει ευχάριστα γραμμική απόδοση και λειτουργεί απολαυστικά στο υψηλό πεδίο του στροφόμετρου, πιο συγκεκριμένα έως και λίγο πιο πάνω από τις 6.000 σ.α.λ. Επιπλέον, το i30 N προσφέρει και μια πλούσια ακουστική παράσταση. Εντάξει, ο βρυχηθμός, το «ουρλιαχτό» και κάθε είδους σχετικός ήχος δημιουργούνται τεχνητά (και ορίζονται ηλεκτρονικά). Αλλά αν διαθέτει το αυτοκίνητό σας κάτι τέτοιο, έχετε εξασφαλίσει πλούσια αγωνιστική ατμόσφαιρα. Είναι επίσης ευχάριστο να αλλάζετε με συχνότητα σχέσεις με τον κοντό επιλογέα μέσα στις μικρές διαδρομές του κιβωτίου ταχυτήτων. Σε σύγκριση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού, τα ελαστικά του i30 παρέχουν λιγότερη πλευρική πρόσφυση και εμφανίζει ευκολότερα φαινόμενα υποστροφής.
VW Golf GTI
Έχει δύο πρόσωπα. Από τη μία υπάρχει αυτό το ασυνήθιστα καθημερινό προφίλ: είναι, λοιπόν, άνετο, ήσυχο, οικονομικό σε κατανάλωση, απίστευτα ασφαλές στο δρόμο και πολιτισμένο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του κινητήρα του. Κι από την άλλη, έρχεται αυτό το άλλο του «πρόσωπο». Γιατί, αν ο οδηγός πάρει τα πράγματα πιο σοβαρά και πιο... σπορτίφ, τότε το VW μετατρέπεται από απλά ένα μικρομεσαίο σε... «πολεμικό». Τι υπέροχο μηχανικό σύνολο! Το Golf μεταφέρει τη δύναμή του στο δρόμο με εντυπωσιακό τρόπο χωρίς απώλειες πρόσφυσης.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό του αυτοκινήτου από το Wolfsburg το βοηθά σε αυτό. Το ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης του οδηγού κατανέμει την ισχύ έξυπνα, γρήγορα και αποτελεσματικά, ανάλογα με το επίπεδο της πλευρικής πρόσφυσης των μπροστινών ελαστικών. Τελικά, αν το πόδι του γκαζιού συμπεριφερθεί κατάλληλα, το αυτοκίνητο αγκαλιάζει όλο και πιο κοντά το εσωτερικό της καμπής. Είναι εντυπωσιακό πώς το GTI αντιμετωπίζει ακόμα και ακραίες στροφές με μικρές απώλειες. Επιπλέον, το VW επιβραδύνει άριστα και είναι ιδιαίτερα ασφαλώς ουδέτερο.
Ford Focus ST
Τόσο πολλά ήδη από πριν: Η Ford ξέρει καλά πώς να κατασκευάζει... μηχανές οδήγησης. Το Focus δεν είναι μόνο το πιο γρήγορο αυτοκίνητο της σύγκρισής μας, αλλά και το μοντέλο για την πιο συναρπαστική δράση. Σίγουρα, το Focus έχει ένα πλεονέκτημα ισχύος, αφού ο κινητήρας του αποδίδει 280 ίππους. Ωστόσο, η επιπλέον ισχύς είναι μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του συνόλου και όλο το πακέτο ST φαίνεται πιο σφριγηλό και, με τη θετική έννοια του όρου, απότομο και σκληροπυρηνικό. Τα καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα, ο συμπλέκτης θέλει την... κλωτσιά του με δύναμη και ο κινητήρας ξυπνά πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Δεν πειράζει, όμως, γιατί το Focus βγάζει όλη τη δύναμη στον δρόμο και παραμένει στην επιφάνεια του οδοστρώματος με εντυπωσιακά πλήρη συνέπεια.
Επιπλέον, αν απαιτείται, το ST μπορεί να στρίψει με ευκολία στην καμπή. Με αλλαγή φορτίου ή απότομο στρίψιμο του τιμονιού, το πίσω μέρος ωθείται ήδη ελαφρά προς τα έξω. Δεν πρόκειται, όμως, για κάτι το δραματικό από πλευράς ασφάλειας της οδήγησης, αλλά, όσον αφορά την οδηγική απόλαυση, είναι σαφώς συναρπαστικό. Εξαιρετικός είναι, επίσης, ο ήχος και η ποιότητα της λειτουργίας του κινητήρα των 2,3 λίτρων, προτερήματα που είναι αναμενόμενα από ένα πεντακύλινδρο μηχανικό σύνολο.
Συμπέρασμα
Φυσικά και είναι διασκεδαστικό να βρίσκεστε στους δρόμους οδηγώντας μικρομεσαία μοντέλα, ισχύος σχεδόν 300 ίππων. Πολύ πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι βρίσκουμε ωραίο να υπάρχει ακόμη κάτι σαν αυτό! Διασκεδάσαμε με το σκληροπυρηνικό Ford, με το Hyundai και τον εντυπωσιακό βρυχηθμό του, καθώς και με το ήπιο, αλλά εξαιρετικά γρήγορο Golf GTI.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr