Σε ό,τι έχει να κάνει με την παροχή χώρων αυτό σημαίνει ότι το Audi παρέχει σαφώς περισσότερο χώρο και πιο μεγαλοπρεπείς αναλογίες, ιδιαίτερα στην πίσω σειρά θέσεων. Βέβαια, για τον ίδιο χώρο δεν μπορούμε να πούμε ότι το EQC δεν είναι αρκετά ευρύχωρο. Εξαιτίας της θέσης της μπαταρίας στο πάτωμα του οχήματος, οι επιβάτες κάθονται αρκετά ψηλά, γεγονός που θα περιορίσει κάπως την ελευθερία των κινήσεων ως προς το ύψος στους πιο μεγαλόσωμους επιβάτες.
Η διαρρύθμιση των χώρων, πάντως, είναι σε Mercedes και Audi στο στιλ της εκάστοτε εταιρείας. Χαρακτηριστικό στοιχείο στο cockpit του e-tron είναι οι τρεις οθόνες, με τις δύο να είναι αφής. Επάνω (10,1 ιντσών) για το σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα, ενώ κάτω (8,6 ιντσών) για το σύστημα κλιματισμού και ως επιφάνεια γραφής για το σύστημα πλοήγησης.
Θα έλεγε κανείς ότι όλα θυμίζουν το Α6, κατά τα άλλα στο e-tron υπάρχει μία πιο εντυπωσιακή κεντρική κονσόλα με ένα περίεργο επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ο οποίος προεξέχει κάτω από το υποβραχιόνιο. Εντάξει, εύκολα το συνηθίζει κάποιος.
Το EQC εντυπωσιάζει με τις ευρείες οθόνες του. Γνωρίζουμε ήδη τις μεγάλες οθόνες των 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα από άλλα μοντέλα της Mercedes-Benz, που εφοδιάζονται με το σύστημα MBUX. Όπως και στο Audi, βρίσκονται εκεί πάρα πολλές πληροφορίες, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από πλευράς εμφάνισης είναι πολύ όμορφες. Αυτονομία, κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, ποιες δυνάμεις χρησιμοποιούνται, η ροή της ενέργειας κτλ. Το δε Mercedes διαθέτει το μεγαλοπρεπές σύστημα φωνητικών εντολών, το οποίο δίνει τις απαντήσεις στα περισσότερα ερωτήματα: «Hey, Mercedes, τι πιστεύεις για την BMW;» Απάντηση: «Ό,τι κι εσείς. Διαφορετικά δε θα καθόσασταν μέσα σε αυτό το αυτοκίνητο...»
Με 2 κινητήρες και 400+ ίππους
Όπως το Audi e-tron, έτσι και το Mercedes EQC εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες - από ένας σε κάθε άξονα. Μέσω αυτών έχει πραγματοποιηθεί και ένας τύπος τετρακίνησης χωρίς μηχανική σύζευξη. Οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα του οχήματος ανάμεσα στους δύο άξονες, επιλογή που ωφέλησε τόσο το κέντρο βάρους όσο και την παροχή χώρων. Το EQC εφοδιάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 80 kWh, η οποία ζυγίζει 652 κιλά (κατανομή βάρους εμπρός-πίσω 48-52%), η Mercedes-Benz ανακοινώνει μέγιστη αυτονομία, που κυμαίνεται μεταξύ 445 και 471 χιλιόμετρα (κατά NEDC).
Στο Audi η μπαταρία, επίσης ιόντων λιθίου, είναι χωρητικότητας 95 kWh και ζυγίζει 700 κιλά. Ωστόσο, η κατανομή βάρους εμπρός-πίσω είναι εδώ 50-50%, ενώ σχετικά με την αυτονομία η Audi ανακοινώνει έως και 411 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την πιο αυστηρή νόρμα WLTP. Στο μπροστινό μέρος του e-tron υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 125 kW (170 PS) και πίσω άλλος ένας με 140 kW (190 PS).
Σε κατάσταση «υψηλής πίεσης», με επιλεγμένη τη σχέση S είναι διαθέσιμα για 8 δευτερόλεπτα ισχύς 300 kW (408 PS) και ροπή 664 Nm. Πάντως, υπό κανονικές συνθήκες και χωρίς επιπλέον φορτίο το e-tron βρίσκεται καθ οδόν, όπως κάθε φυσιολογικό πισωκίνητο όχημα. Εφόσον, όμως, ο οδηγός ζητήσει περισσότερη ισχύ, απ όση μπορεί να παρέχει ο πίσω κινητήρας, τότε ενεργοποιείται και αυτός στον μπροστινό άξονα. Πληροφοριακά, το Audi είναι σε θέση να κινηθεί με ταχύτητα έως και 200 km/h, αφού εκεί περιορίζεται ηλεκτρονικά.
Το όριο στη Mercedes έρχεται στα 180 km/h. Σε αυτήν το κύριο έργο της κίνησης το αναλαμβάνει ο μπροστινός κινητήρας και, όταν υπάρξει ανάγκη, ενεργοποιείται ο πίσω κινητήρας. Αμφότεροι αποδίδουν συνολικά ισχύ 300 kW (408 PS) και ροπή 760 Nm.
Με εκρηκτικές επιδόσεις
Ως εδώ αρκετά με τα τεχνολογικά στοιχεία. Ποια είναι, όμως, η οδική συμπεριφορά αυτών των ηλεκτροκίνητων βολίδων; Με -πολύ- λίγα λόγια, έχουν πλάκα. Οι απεριόριστες δυνατότητες επιτάχυνσης, η οποία γίνεται χωρίς καθόλου κόπο είναι απλώς μία εμπειρία. Με πολύ ή λίγο θόρυβο («ζουμάρισμα»), τελείως αγόγγυστα και με απίστευτη έκρηξη, τα δύο μοντέλα εφορμούν προς τα εμπρός.
Οι επιδόσεις τους μιλούν από μόνες τους: Το EQC επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h στα... αποστομωτικά 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ το e-tron χρειάζεται μόλις ένα δέκατο επιπλέον! Η απόλαυση όμως, υφίσταται και πέρα από το όριο αυτών... οργίων επιτάχυνσης. Πιο συγκεκριμένα, ο άκοπος και, ταυτόχρονα, απαλός τρόπος, με τον οποίον τα EQC και e-tron κινούνται, είναι μοναδικός. Επίσης, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μπορούν ουσιαστικά να οδηγηθούν μόνο με ένα πεντάλ, το δεξί. Αν ο οδηγός πάρει το πόδι του από εκεί, το αυτοκίνητο επιβραδύνει άμεσα και αισθητά και ανακτά ταυτόχρονα ενέργεια, φορτίζοντας την μπαταρία. Το σημείο ανάκτησης της ενέργειας ρυθμίζεται και στα δύο αυτοκίνητα από τα paddles στο τιμόνι.
Φυσικά, όμως, πέρα από τα κοινά σημεία υπάρχουν και διαφορές. Για παράδειγμα, η Mercedes τα καταφέρνει σε πολλά σημεία καλύτερα σε σχέση με το Audi, φρενάρει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, ενώ συχνά ο οδηγός δε χρειάζεται καν να πατήσει το πεντάλ του φρένου. Παρεμπιπτόντως, κατά την ακινητοποίηση από τα 100 km/h το Audi με ζεστά φρένα χρειάστηκε μόλις 33,9 μέτρα. Εξαιρετική επίδοση! Ένα επίτευγμα της έξυπνης συνεργασίας μεταξύ ανάκτησης ενέργειας και υδραυλικών φρένων. Η Mercedes χρειάστηκε 36,0 μέτρα, επίδοση, που δεν είναι φυσικά κακή, αλλά σίγουρα όχι τόσο καλή όσο του Audi. Ο κινητήρας του EQC αντιδρά, ακούγεται απίστευτο, αλλά έτσι είναι, πραγματικά ένα «τσακ» πιο γρήγορα σε σχέση με αυτόν του Audi. Έτσι, η εντύπωση, που δημιουργεί το κατά 100 κιλά πιο ελαφρύ EQC, που διαθέτει και τιμόνι με καλύτερη αίσθηση, είναι πως πρόκειται για ένα πιο ευέλικτο στην οδήγηση αυτοκίνητο σε σχέση με το e-tron.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr