Συγκρίνουμε το Hyundai i30 N με το Peugeot 308 GTi
Διαβάστηκε από 6692 αναγνώστες - 14/7/2020
Ο Κορεάτικος πύραυλος στοχεύει το Γαλλικό Mirage - Οι Κορεάτες πάτησαν το κουμπί, με την παρουσίαση του Hyundai i30 N, σήμαναν τα τύμπανα πολέμου και έχουν έναν μόνο στόχο, την κορυφή της καυτής κατηγορίας των μικρομεσαίων hothachbacks όπου μέχρι στιγμής δεν είχαν καν παρουσία.
Σε δηλώσεις του ο κ. Αlbert Biermann, όντας επικεφαλής του τμήματος Ν της Κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσε πως το i30 N είναι πιο fun to drive από το VW Golf GTI. Τα ακριβή του λόγια ήταν : « Για το i30 N, θέλαμε να έχει περισσότερα «αγωνιστικά» χαρακτηριστικά από το Golf GTI. Tα GTI μπορεί να είναι ικανά στην πίστα αλλά αν πάρεις κάποιο στάνταρ GTI, αυτό δεν συμβαίνει. Με τις εκδόσεις Ν, θέλουμε τα μοντέλα να είναι πιο ικανά στις πίστες από τα GTI, να έχουν χαρακτήρα και το σημαντικότερο να είναι πιο fun to drive».
Είναι δυνατόν το πρώτο δείγμα γραφής των Κορεατών να είναι καλύτερο από τους παραδοσιακά κορυφαίους του είδους; Για να πάρουμε απαντήσεις φέραμε το νέο μοντέλο απέναντι στο 308 Gti της Peugeot που είναι μέτρ του είδους, με πολλά αγωνιστικά μοντέλα, πρωταθλήματα στο WRC, ενώ έχει γράψει ιστορία με αμαξώματα όπως το 106 Rallye ή το 206 RC.
Σχεδίαση: Μπαίνεις στο νόημα με το που τα δεις
Στο ανανεωμένο 308 Gti είναι ξεκάθαρο από την πρώτη κιόλας ματιά, πως το μοντέλο εξακολουθεί και «απασχολεί» τους σχεδιαστές, οι οποίοι επεμβαίνουν -για άλλη μια φορά- στο εμπρός μέρος και τα επιμέρους τμήματά του: Το καπό είναι νέο, όπως και η μάσκα με τις γρίλιες που έχει πλέον μαύρο χρώμα και μικρή αλλαγή στη σχεδίαση.
Κατεβαίνοντας στον προφυλακτήρα, βλέπουμε τις τρεις ευθείες γραμμές που «συνδέουν» τις εισαγωγές αέρα δεξιά και αριστερά, ενώ το κατώτερο χείλος είναι βαμμένο κόκκινο και τραβάει το μάτι. Αλλαγή εντοπίζεται και στην σχεδίαση των φώτων ημέρας του μοντέλου.
Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, το 308 GTi έχει χαμηλώσει κατά 11 χλστ. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο διακριτικές. Τα πίσω φωτιστικά έχουν αποκτήσει τις χαρακτηριστικές τρεις διαγώνιες φωτεινές «στήλες» (όπως του 3008) αλλά το σχήμα τους έχει παραμείνει ίδιο. Η διπλή εξάτμιση και ο διακριτικός διαχύτης, έχουν παραμείνει όπως και πριν την ανανέωση.
Το ίδιο έχει συμβεί και με την απόδοση, με τον 4κύλινδρο κινητήρα των 1.6 λτ. να παραμένει στα εντυπωσιακά 272 άλογα και τα 330 Nm ροπής.
Από την άλλη η Hyundai στο πρώτο της αυτοκίνητο στην καυτή κατηγορία, έκανε πολύ στοχευμένες αλλαγές και μεταμόρφωσε το μικρομεσαίο της οικογενειακό σε ένα GTi. Χωρίς ακραίες επιλογές, όπως π.χ η διχρωμία του 308, κατάφερε να του δώσει όλα τα απαραίτητα εφόδια που θα σε κάνουν να θές να το οδηγήσεις με το που το δεις. Χαμηλωμένο αμάξωμα, επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και φυσικά όλες οι μικρές λεπτομέρειες όπως μαύροι καθρέφτες, μεγάλες ζάντες, σκουρόχρωμα φανάρια και φυσικά το σήμα «Ν» στην μάσκα. Στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές κράτησαν το διακριτικό προφίλ, κάτι το οποίο παρατηρείται και στο μπροστινό, ενώ με πετυχημένες πινελιές όπως το τριγωνικό 3ο φως stop και την αεροτομή, κατάφεραν να δώσουν το απαραίτητο πολεμικό χρώμα στο i30 N. Τόσο στο μπροστινό, όσο και στο πίσω προφυλακτήρα, συναντάμε 2 κόκκινες γραμμές που τονίζουν την χαμηλή απόσταση από το έδαφος αλλά και το πλάτος του αυτοκινήτου.
Ένα μαγικό χαρακτηριστικό: Ομοιογένεια!
Για να φτάσεις σε μια πίστα ή σε κάποια απαιτητική στροφοδιαδρομή που θα ανακαλύψεις όλα τα κρυφά ή φανερά των μοντέλων της δοκιμής, σίγουρα θα πρέπει να κινηθείς μες την πόλη, σε επαρχιακό δρόμο αλλά και σε αυτοκινητόδρομο. Αυτό που μας κέρδισε και μας εντυπωσίασε και στα 2 μοντέλα, είναι η ευκολία οδήγησης σε καθημερινές συνθήκες. Πάρα τις μεγάλες ζάντες και τις σκληρές αναρτήσεις δεν θα κουράσουν οδηγό και συνεπιβάτες σε κίνηση εντός πόλης, ενώ αν το θελήσει ο οδηγός θα μπορέσει να κινηθεί ακόμα και σε οικογενειακούς ρυθμούς. Είναι άλλωστε οι γρήγορες εκδοχές 2 μικρομεσαίων οικογενειακών ή καλύτερα… οι πολύ γρήγορες εκδοχές!