Θέλετε να κάθεστε ψηλά, αλλά χωρίς μεγάλες πολυτέλειες; Τότε, τα Peugeot 2008 και Renault Captur σας ταιριάζουν απόλυτα. Ποιο γαλλικό, μικρό SUV ανεβαίνει στην κορυφή;
Ξεχάστε την... haute couture, γιατί έρχονται τώρα τα hautes voitures! Αναφερόμαστε στα νέα γαλλικά mini-SUV, Renault Captur και Peugeot 2008. Σε αυτά η τέχνη της ραπτικής φαίνεται, επίσης, να υπάρχει σε κάθε πτυχή, αλλά η χρηστική αξία των δύο μοντέλων είναι πολύ μεγαλύτερη από τα χρήματα του κόστους κτήσης τους. Αμφότερα βρίσκονται στο καλύτερο συμπαγές μέγεθος και εφοδιάζονται με πολύ καλούς κινητήρες. Στο κάθε ένα είναι διαθέσιμα 155 PS, τα οποία φτάνουν αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων.
Και τα δύο mini SUV διαθέτουν διαστάσεις συμβατές με την πόλη
Στενοί δρόμοι, μικρά γκαράζ, πόλεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση - δεν έχει σημασία, τα δύο γαλλικά μικρά SUV με μήκος 4,23 μέτρων (Captur) και 4,30 μέτρων (2008) παρέχουν την τέλεια μορφή αμαξώματος για τις σύγχρονες συνθήκες κυκλοφορίας. Κάτω από τις λαμαρίνες θα βρουν εστία ζευγάρια ή μικρές οικογένειες. Βέβαια, το Peugeot είναι πιο κομψό, αν και λίγο πιο... γηραιό. Τα υλικά του δείχνουν κάπως πιο φίνα, το σταθερό διπλό δάπεδο συγκρατείται από δύο ελατήρια όταν σηκώνεται, τα καθίσματα προσφέρουν περισσότερη πλευρική στήριξη. Στο Captur τα πάντα φαίνονται πιο λιτά, η ταπετσαρία είναι αισθητά πιο μαλακή και τα καθίσματα έχουν υποδεέστερης ποιότητας «γέμιση». Από την άλλη, βέβαια, μας αρέσει η μεγάλη οθόνη αφής σεκάθετη μορφή, η οποία είναι καλύτερη από την εγκάρσια τοποθετημένη οθόνη του 2008. Ακόμα κι αν η διαδικασία της αφής δεν είναι ό,τι καλύτερο κατά την οδήγηση, η διαρρύθμιση στο Captur είναι αποδεκτή, καθώς δεν παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα.
Ο συνδυασμός κιβωτίου ταχυτήτων-κινητήρα είναι κάπως καλύτερος στο 2008
Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία της οθόνης αφής σε συνδυασμό με τους χαρακτηριστικούς διακόπτες κάτω από αυτήν απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο για να τη συνηθίσει κανείς. Και το... τρικ της Peugeot με το μικρό τιμόνι, ώστε να βλέπει ο οδηγός πάνω από αυτό, δε λειτουργεί όταν οι ψηλοί οδηγοί φέρνουν το τιμόνι πολύ ψηλά επάνω, γιατί -διαφορετικά- θα οδηγούσαν με... τα γόνατά τους. Πάντως, αρκετό χώρο βρίσκουμε στις μπροστινές θέσεις και στα δύο μοντέλα. Χάρη, δε, στη συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, μπορούμε να απολαύσουμε χαλαρά και τον εν λόγω χώρο στο Captur. Μάλιστα, αποκτούμε επίσης πιο εύκολη πρόσβαση, επειδή στο 2008 πρέπει να περάσουμε πάνω από ένα αρκετά υψηλό μαρσπιέ. Από την πλευρά του, το Peugeot μπορεί να φιλοξενήσει μία ή δύο τσάντες ταξιδιού περισσότερες, εφόσον αναδιπλωθεί η πλάτη της πίσω σειράς καθισμάτων του. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι τα δύο μικρά SUV, που δε ζυγίζουν ούτε 1.300 κιλά το καθένα, είναι πραγματικά γρήγορα με τα 155 PS τους. Περίπου 9 δευτερόλεπτα αρκούν για να επιτευχθούν τα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει ελάχιστα πάνω από τα 200 km/h. Επίσης, χάρη στη μέγιστη τιμή της ροπής, που εμφανίζεται στην αρχή (Captur: 270 Nm στις 1.800 σ.α.λ., 2008: 240 Nm στις 1.750 σ.α.λ.). οι προσπεράσεις είναι συχνά εφικτές ακόμα και χωρίς kickdown.
Πρόκειται, τελικά, για ένα τόσο αμφίρροπο αγώνα; Όχι, όσο παρόμοιες είναι οι τιμές των κινητήρων, άλλες τόσες διαφορές υπάρχουν ακόμη. Το Peugeot αντλεί τη δύναμή του από έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων, που λειτουργεί πιο θορυβωδώς σε σχέση με τον τετρακύλινδρο των 1,3 λίτρων στο Renault, χωρίς, φυσικά, να... ξηλώνει από Captur τις λαμαρίνες, αλλά να βγάζει μόνο έναν μπάσο ήχο. Η ισχύς στο 2008 μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου, 8 σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς, το οποίο σε σχέση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, του Captur παρέχει μερικές φορές λίγο περισσότερη άνεση.