Από την άλλη πλευρά, και τα δύο mini μοντέλα αποδεικνύονται απολαυστικά για τον οδηγό τους. Τα καθίσματα είναι μια χαρά, τα cockpit, αν και λιτά, αρέσουν με την απλή και εύκολη χρήση των συστημάτων τους, ενώ για την ορατότητα δεν υπάρχει και στα δύο αυτοκίνητα κάτι αρνητικό προς σχολιασμό. Θα το κάνουμε, όμως, για έναν άλλο τομέα, αυτόν του εξοπλισμού, που στις βασικές εκδόσεις είναι λιτός. Σε ό,τι αφορά το Skoda, δε μας ικανοποιεί το επίπεδο της ποιότητας με τη βαφή του αμαξώματος. Στο Smart, η δυνατότητα ρύθμισης του ύψους του καθίσματος του οδηγού και της κολώνας του τιμονιού αποτελούν μέρη του «πακέτου» Plus, το οποίο στη Γερμανία στοιχίζει 1.000 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το Skoda, η δυνατότητα ρύθμισης του ύψους της κολώνας του τιμονιού είναι standard, ενώ η αντίστοιχη για τα μπροστινά καθίσματα φτάνει τα 160 ευρώ.
Η σύγχρονη τεχνολογία, πάντως, δε θα λέγαμε πως είναι και διάσπαρτη: Για παράδειγμα, ο κινητήρας δεν ξεκινά να λειτουργεί με το πάτημα ενός διακόπτη, αλλά με το γύρισμα του κλειδιού... Βλέπετε, το Skoda έκανε το ντεμπούτο του στις αγορές το 2012, ενώ το Smart δύο χρόνια αργότερα. Ούτε η συνδεσιμότητα μας εντυπωσιάζει σε κάτι. Σε τελική ανάλυση, υπάρχουν διάφορες απομακρυσμένες λειτουργίες και διαδικτυακές υπηρεσίες τόσο στο Smart όσο και στο Citigo, ενώ το «πακέτο» Smart Media στο Fortwo παρέχει καλή σύνδεσή κινητής τηλεφωνίας, αλλά και σύστημα πλοήγησης. Και μην ξεχάσετε σε καμιά περίπτωση: το «σταυρό» για τη γρήγορη φόρτιση.
Το διθέσιο Smart θεωρείτο ανέκαθεν ο «βασιλιάς της πόλης». Και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, αυτή η εντύπωση ενισχύεται ακόμα περισσότερο. Με τα μόλις 2,70 μέτρα του χωράει οπουδήποτε. Την ίδια στιγμή, τα 82 ηλεκτρικά PS του αρκούν για να το φέρουν μπροστά από τη στιγμή, που θα ανάψει το πράσινο φανάρι. Αντίθετα, εκτός πόλης, η κατάσταση γίνεται άμεσα δύσκολη, καθώς η αυτονομία μειώνεται γρήγορα, παρότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται (όπως και στο Skoda) στα 130 km/h.
Τα ίδια ισχύουν κατά βάση και για το Citigo. Βέβαια, τον ένα ή τον άλλο κενό χώρο στάθμευσης το μακρύτερο κατά 90 εκατοστά τσεχικό μοντέλο πρέπει να τον αφήσει στο Smart, ωστόσο η ανάρτησή του έχει πιο ισορροπημένη λειτουργία και με το φίνο σε αίσθηση τιμόνι του είναι τουλάχιστον το ίδιο διασκεδαστικό. Τα 82 PS του Skoda υποστηρίζονται από 212 Nm ροπής, τη στιγμή που στο Smart η τελευταία φτάνει τα 160 Nm. Χάρη στην παραπάνω διαφορά σε ροπή, το Citigoe δίνει την αίσθηση πως είναι απλώς πιο σπιρτόζικο. Κι αν ο οδηγός του επιλέξει στο κιβώτιο ταχυτήτων τη θέση “B”, τότε δε θα χρειάζεται καν να φρενάρει εξαιτίας των ακόμα πιο ισχυρών δυνάμεων πέδησης στο πλαίσιο της ανάκτησης ενέργειας. Από την πλευρά του, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να κάνει το Smart ακόμα και στο Eco πρόγραμμα οδήγησης.
Κόστος
Χάρη στο «περιβαλλοντικό» bonus των 6.000 ευρώ (στη Γερμανία) τα δύο ηλεκτροκίνητα mini στοιχίζουν, ουσιαστικά, γύρω στα 15.000 ευρώ. Από πλευράς κατανάλωσης (ρεύματος), τα 17,3 kWh/100 km εξασφαλίζουν στο Skoda με την μπαταρία των 36,8 kWh αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Αντίθετα, το Smart με μόνο 17,6 kWh στο «ρεζερβουάρ» του και κατανάλωση 18,0 kWh/100 km δεν παρέχει ούτε τη μισή αυτονομία.
Μεταξύ μας: Δε θα έπρεπε να είναι τόσο ολιγαρκές...
Συμπέρασμα
Το αποτέλεσμα είναι σχετικά σαφές. Με σχεδόν την ίδια τιμή το Skoda προσφέρει περισσότερο... e-αυτοκίνητο για τα χρήματά του και δείχνει πιο ώριμο. Ωστόσο, αυτό δε χρειάζεται να ενοχλεί τους θαυμαστές των Smart. Το Fortwo πωλείται πολύ και παντού, ενώ το Forfour δεν είναι κατά πολύ πιο ακριβό.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr