Τα αυτοκίνητα -κάποια στιγμή- θα αποκτούσαν ηλεκτροκινητήρες, τόσο για να μειώσουν τα έξοδα της κατανάλωσης καυσίμου όσο και για να περιοριστούν οι εκπομπές των ρύπων τους. Και εφόσον πρόκειται για μοντέλα, των οποίων η αποστολή είναι η εξυπηρέτηση του ανθρώπινου παράγοντα, κυρίως, εντός των τειχών της πόλης, το πιο βολικό μέγεθος είναι, φυσικά, αυτό των mini.
Αυτά τα μικρά σε μήκος αυτοκίνητα έχουν εξαιρετικές προοπτικές ως ηλεκτροκίνητα. Ο λόγος δε γίνεται, βέβαια, μόνο για τη μηδενική κατανάλωση καυσίμου, αλλά και για το πλεονέκτημά τους να είναι αθόρυβα, όπως επίσης για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η στάθμευση; Εντάξει, όταν πρόκειται για ένα Smart Fortwo τι πρόβλημα μπορεί να υπάρχει για να βρεθεί μια θέση parking, στην οποία μπορεί, φυσικά, να χωρέσει; Έχουμε και λέμε, λοιπόν: Το ηλεκτροκίνητο Smart EQ Fortwo αντιμετωπίζει το Skoda Citigoe iV. Θα τα πάνε καλά μεταξύ τους; Ή θα προκύψει κανένα... «βραχυ-κύκλωμα»;
Εντάξει, γι αυτήν τη συγκριτική δοκιμή θα μπορούσαμε να έχουμε επιλέξει το Smart Forfour, ωστόσο το τετράθυρο μοντέλο, μήκους 3,50 μέτρων, δεν ήταν διαθέσιμο. Έτσι, τη θέση του πήρε το διθέσιο και δίθυρο Fortwo, το οποίο δεν είναι υποδεέστερο. Ίσα ίσα, που για πολλούς ακόμη λόγους ταιριάζει μια χαρά με την... ιστορία μας. Γιατί με τα... ταπεινά 2,70 μέτρα του από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα σαφώς και προτείνεται ως «βραχυκυκλωτής της πόλης».
Επίσης, με τιμή 21.940 ευρώ (στη Γερμανία) κοστίζει περισσότερο από το Skoda, που έχει μήκος 3,60 μέτρα (20.950 ευρώ). Στην Ελλάδα σημειώνουμε ότι το ανανεωμένο Fortwo Coupe ξεκινά από τα 24.990 ευρώ, ενώ το Skoda Citigoe iV από τα 22.300 ευρώ. Εννοείται ότι στα ψώνια ή αν θέλουν να έρθουν μαζί σας στη βόλτα και κάποιοι φίλοι, το Fortwo απλώς υψώνει τη λευκή σημαία και... παραδίδεται, σε αντίθεση με το Citigoe, το οποίο δε θα προβληματιστεί διόλου ούτε με δύο επιπλέον επιβάτες ούτε με λίγες βαλίτσες ή, γενικώς, με επιπλέον πράγματα στο χώρο αποσκευών του.