Το
Renault αντιδρά στο πάτημα του δεξιού πεντάλ
με κάπως μεγαλύτερη ζωντάνια, επιταχύνει λίγο πιο γρήγορα, ενώ δείχνει πως η... ανάσα του είναι μεγαλύτερη, καθώς
η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 140 km/h. Το mini
VW δεν μπορεί να φτάσει τόσο ψηλά, καθώς
επιταχύνει έως τα 130 km/h. Το
e-Up, όμως, αποδεικνύεται πιο ήσυχο,
στρίβει με μεγαλύτερη ακρίβεια και η οδική συμπεριφορά του είναι πιο ευχάριστη σε σχέση με του Zoe, που σαφώς επηρεάζεται από το τιμόνι του με τη μέτρια, τεχνητή αίσθηση.
Και τα δύο μοντέλα ωστόσο, οδηγούνται πολύ όμορφα μόνο με το ένα πεντάλ.
Αν ο οδηγός πάρει το πόδι του από το γκάζι, τότε αμφότερα τα Zoe και e-up επιβραδύνουν άμεσα και κάνουν ανάκτηση ενέργειας, με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί τότε ως γεννήτρια και να φορτίζει την μπαταρία. Επομένως, το πεντάλ του φρένου το χρειάζεται ο οδηγός μόνο για να σταματά το αυτοκίνητο.
Ας περάσουμε στο ζήτημα της αυτονομίας. Στο πλαίσιο της δοκιμής
το σχεδόν 1,6 τόνων Renault κατανάλωσε τα διόλου ευκαταφρόνητα 21,65 kWh/100 km, τιμή που
περιορίζει την υποσχεθείσα αυτονομία των 383 km
στα ρεαλιστικά 240. Σε αυτά πλησιάζει το κατά
371 kg ελαφρύτερο e-Up, που σημείωσε κατανάλωση
13,9 kWh/100 km, με αποτέλεσμα η αυτονομία του να υπολογίζεται στα
232 km.
Το VW πάντως, φροντίζει να μας παρουσιάσει ακόμα μία έκπληξη:
Αν και είναι κατά περίπου μισό μέτρο πιο μικρό σε μήκος από το Renault, παρέχει μεγαλύτερους -μετρημένους- χώρους, όντας ιδιαίτερα στο μπρόστινο τμήμα του πιο ευάερο. Από την άλλη,
το Zoe είναι κατασκευασμένο πιο γοητευτικά και με υλικά ανώτερης ποιότητας σε σχέση με το e-Up, που διαθέτει πολλά σκληρά πλαστικά και αρκετή «γυμνή» λαμαρίνα.
Η φόρτιση και των δύο μοντέλων γίνεται με εναλλασσόμενο ρεύμα και μέσω καλωδίου φόρτισης τύπου 2 στους περισσότερους σταθμούς φόρτισης (στη Γερμανία), ενώ με επιπλέον κόστος (1.090 ευρώ για το Zoe και 625 ευρώ για το e-up) και με συνεχές ρεύμα σε ταχυφορτιστή (CCS) έως τα 50 kW.
Το
Renault Zoe με την μπαταρία των
52 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των
135 PS ξεκινά στη Γερμανία από τα 25.900 ευρώ. Ωστόσο, σε αυτό το ποσό δε συμπεριλαμβάνεται η αξία της μπαταρίας, της οποίας
η ενοικίαση στοιχίζει το μήνα τουλάχιστον 74 ευρώ (με 7.500 χιλιόμετρα το χρόνο). Φυσικά, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αγοράσουν την μπαταρία. Σε αυτήν την περίπτωση, το συνολικό κόστος ανέρχεται τουλάχιστον στα 33.990 ευρώ. Ωστόσο, υπάρχουν και εκπτώσεις: Το γερμανικό κράτος δίνει στο πλαίσιο του κινήτρου υπέρ του περιβάλλοντος 2.000 ευρώ, ενώ η Renault (Γερμανίας) δίνει 4.000 ευρώ!
Το
VW e-Up είναι στη Γερμανία διαθέσιμο με 21.975 ευρώ (μαζί με την μπαταρία). Στην περίπτωσή του η συνολική έκπτωση φτάνει τα 4.380 ευρώ, με τα 2.000 να προέρχονται από την κυβέρνηση και τα 2.380 ευρώ από τη
Volkswagen. Έτσι το τελικό ποσό φτάνει τα 17.595 ευρώ, ένας καθοριστικός παράγοντας που φέρνει το
VW μπροστά από το
Renault.
Συμπέρασμα
Τα
Zoe και
e-Up κινούνται, παρέχοντας άνεση και διαθέτουν μία, έστω και κατά το ήμισυ, αποδεκτή αυτονομία. Επομένως, προτείνονται για τις σύντομες διαδρομές.
Το e-Up είναι συνολικά το πιο προσιτό, με βάση τα έξοδά του. Κάπως έτσι μπορεί να είναι λειτουργική σήμερα η ηλεκτροκίνηση.