5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;
Διαβάστηκε από 10443 αναγνώστες - 27/10/2024
Η τάση θέτει την ηλεκτροκίνηση ως το μέλλον στους τέσσερις τροχούς. Πόσο εύκολο όμως είναι να βάλουμε stop σε συνήθειες 130 και πλέον χρόνων, εγκαταλείποντας οριστικά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;
Το μέλλον δεν έχει χώρο για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι εποχές έχουν αλλάξει ριζικά και ενδέχεται στο μέλλον το πρώτο σύγχρονο μοντέλο κατασκευής του Καρλ Μπεντς (1886) να μην έχει πλέον διάδοχο. Ολοένα και περισσότερες χώρες ασπάζονται την κοινή άποψη πως το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα ξεχωρίζει για τον εναλλακτικό τρόπο κίνησης.
Πολλές περιοχές με τις ενέργειές του επιβεβαιώνουν την συγκεκριμένη στροφή.
Ενδεικτική της γενικότερης φιλοσοφίας είναι η απόφαση του προέδρου της Χριστιανοκοινωνικής Ένωσης Βαυαρίας (CSU) και πρωθυπουργού του ομοσπονδιακού κρατιδίου της Βαυαρίας. Πιο συγκεκριμένα, ο Markus Söder επέβαλε απαγόρευση οχημάτων βενζίνης και diesel με χρονικό ορίζοντα ως το 2035.Παρόμοιας λογικής και η θέση του Dirk Messner, επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, και της αμερικανικής πολιτείας της Καλιφόρνιας, η οποία από το 2035 θέλει μόνο να επιτρέψει για κυκλοφορία πόλης αποκλειστικά σε αυτοκίνητα που δεν αποτελούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Χωρίς μάλιστα να είναι μόνοι στην πορεία αυτή.
Η Γαλλία, όπως και ο Καναδάς, στοχεύουν στον συγκεκριμένο περιορισμό έως το 2040, στη Μεγάλη Βρετανία το 2035 και στις Κάτω Χώρες ακόμη και το 2030. Η κατάσταση είναι παρόμοια στην Ιρλανδία, τη Σουηδία και τη Δανία, χώρες οι οποίες θέλουν να βάλουν απαγορευτικό στους κινητήρες καύσης σε χρονικό ορίζοντα δεκαετίας.
Φυσικά, ο τρίτος Νόμος του Νεύτωνα για την δράση και την ίση-αντίθετη αντίδραση έχει και στην προκειμένη περίπτωση εφαρμογή με την ύπαρξη αντίθετης θεωρίας. Ανεξάρτητο και μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο οικονομικής έρευνας και think tank με έδρα το Κίελο της Γερμανίας αμφισβήτησε πρόσφατα τα οφέλη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, μια πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκινητικότητα θα αυξήσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά σχεδόν 20 τοις εκατό μόνο στον γερμανικό τομέα αυτοκινήτων. Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγούσε σε αυξημένη χρήση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Αντιθέτως, είναι πιο φιλική προς το κλίμα η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη μείωση του μεριδίου των ορυκτών καυσίμων - ειδικά του άνθρακα - στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας παρά να επιλέγεται ο τρόπος αυτός για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πριν από πέντε χρόνια, το ZEV Alliance (ZEV = Zero Emission Vehicle / Zero Emission Vehicle) δημιουργήθηκε ως μια ελεύθερη συνομοσπονδία κρατών που θέλει να κάνει την κυκλοφορία αυτοκινήτων ουδέτερη ως προς το κλίμα έως το 2050 με μηδενικές εκπομπές αέριων ρύπων. Για να συμβεί αυτό πρέπει να πάψουν να κυκλοφορούν τα οχήματα με κινητήρες βενζίνης ή diesel.
Εκτός από τη Γερμανία, μόνο δέκα πολιτείες στις ΗΠΑ, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% όλων των νέων αμερικανικών εγγραφών αυτοκινήτων, ανήκουν στη συμμαχία. Σε μια χώρα όπως η Γερμανία, θα πρέπει να δημιουργηθεί μια τεράστια ποσότητα πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για την ουδετερότητα του κλίματος. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |