Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κίνδυνος πυρκαγιάς σε υπόγεια parking
3/6/2021
Αυτό τον κίνδυνο δεν τον υπολογίζαμε! Μετά από πολλές πυρκαγιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι ειδικοί στη Γερμανία απαιτούν νέες προδιαγραφές ασφαλείας για τα υπόγεια parking. Κατά πόσο είμαστε πραγματικά έτοιμοι για την εποχή της ηλεκτροκίνησης;
Μέσα σε ένα χρονικό διάστημα ενός έτους, το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδόν τριπλασιάστηκε. Και, βέβαια, με την ηλεκτροκίνηση τουλάχιστον ένας νέος κίνδυνος «μετακόμισε» από τους δρόμους στα υπόγεια γκαράζ και στους πολυώροφους χώρους στάθμευσης: Στη χειρότερη περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που καίγεται, μπορεί να καταστρέψει ακόμα και ένα ολόκληρο κτίριο. Πρέπει να παρκάρετε στα γρήγορα κάπου έξω; Σε πολλές πόλεις του εξωτερικού, οι δημοτικές αρχές έθεσαν εδώ και αρκετούς μήνες εκτός υπογείων χώρων στάθμευσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά από καταστροφικές πυρκαγιές. Πολιτικοί, ειδικοί πυροπροστασίας και πυροσβέστες έχουν θορυβηθεί.
«Για την ανανέωση της δομής ενός κτιρίου έπρεπε μετά από την πυρκαγιά ενός οχήματος να επενδύσουμε 300.000 ευρώ, καθώς 18 αυτοκίνητα υπέστησαν ζημιές και ένα συγκρότημα κατοικιών έπρεπε να εκκενωθεί εξαιτίας των πιθανότατων βλαβερών συνεπειών του καπνού», δήλωσε ένας από τους τοπικούς άρχοντες μιας περιοχής στη Γερμανία, όπου την πλειοψηφία κατέχει το κυβερνόν κόμμα της καγκελαρίου, κυρίας Merkel (CDU). Σκεφθείτε, μάλιστα, τώρα, που η πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων επιθυμεί να αγοράσει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο υπόγειος χώρος στάθμευσης που χτίστηκε κατά τη δεκαετία του 1980 για το κτήριο που φιλοξενεί τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, έχει ύψος μόλις δύο μέτρων. Τόσο απέχει το πάτωμα του υπογείου από αυτό του ισογείου και είναι, φυσικά, πολύ μικρό το ύψος για να βγάλεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που καίγεται, από εκεί κάτω με ένα ρυμουλκό φορτηγό.
Ο ίδιος ο δημοτικός σύμβουλος, ο οποίος είναι και πυροσβέστης(!) δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «λόγω των ιδιαίτερα καταστροφικών πιθανών συνεπειών μιας πυρκαγιάς τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε ανθρώπινες απώλειες, δεν επιθυμούμε πια τη φιλοξενία ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε υπόγειους χώρους στάθμευσης».
Κατά τη φόρτιση ενός e-αυτοκινήτου αναπτύσσεται στο χώρο δεκαπλάσια ποσότητα θερμοκρασίας
Τα αυτοκίνητα ηλεκτρικής και υβριδικής τεχνολογίας με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου τους δεν καίγονται πιο συχνά σε σχέση με τα οχήματα, τα οποία φέρουν κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας, δηλαδή βενζίνης ή diesel, αλλά καίγονται διαφορετικά. Μετά από το… θερμό επεισόδιο και εφόσον η μπαταρία εξαντληθεί, προκύπτει η λεγόμενη και «θερμική έξοδος», η οποία απελευθερώνει με τη μορφή θερμότητας έως και τη δεκαπλάσια θερμοκρασία φόρτισης ενός e-κινητήρα. Με δεδομένο πως οι σχετικές δοκιμές έχουν δείξει ότι το εσωτερικό καίγεται στο σύνολό του σε λιγότερο από ένα λεπτό, οι φλόγες, που αναβοσβήνουν, όπως αυτές από τις εξατμίσεις ενός κινητήρα αεροπλάνου τζετ οδηγεί το χώρο, και ελπίζουμε όχι κάποιον άνθρωπο, σε συνθήκες κόλασης, καθώς δημιουργούνται θερμοκρασίες άνω των 1.000 βαθμών Κελσίου.