autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Και οι φορτιστές μπορούν να γίνουν επικίνδυνοι

3/6/2021

Οι στήλες φόρτισης μπορούν επίσης να αποτελέσουν αιτία πυρκαγιάς σε ένα χώρο στάθμευσης. «Τις περισσότερες φορές, μετά από βανδαλισμό, τεχνικό κώλυμα ή φωτιά σε καλώδια, υπάρχει κίνδυνος από φορτιστές», μας εξηγεί ένας ειδικός πυροπροστασίας. Αποφασιστικής σημασίας παράγοντας για την έκταση της ζημιάς είναι το πυροθερμικό φορτίο του αυτοκινήτου, δηλαδή η θερμότητα που εκπέμπεται κατά την καύση: Αν υπάρχουν στο εσωτερικό πλαστικά πάνελ, πλαστικά καλύμματα στο χώρο του κινητήρα και φαρδύτερα ελαστικά, αυτά είναι αντικείμενα, που οδηγούν σε πυροθερμικό φορτίο υψηλότερο κατά περίπου τρεις φορές σε σχέση με πριν από 30 χρόνια. Σύμφωνα με ειδικούς του χώρου, τέτοιες περίπλοκες πυροθερμικές πηγές φέρνουν τις πυροσβεστικές δυνάμεις στο όριό τους.

Κατά την άποψη ειδημόνων της πυροσβεστικής, προκειμένου να κρυώσει η μπαταρία ενός Tesla S χρειάζονται περίπου 22.000 λίτρα νερού. «Ένα λίτρο νερού μετατρέπεται σε περίπου 1.700 λίτρα ατμού από ζεστό νερό», λέει ο ειδικός της πυροπροστασίας, «κάτι που μπορεί να περιορίσει σημαντικά τη θέα προς την πηγή της φωτιάς.» Η πυροσβεστική στο Alkmaar της Ολλανδίας έπρεπε να χρησιμοποιήσει ένα πυροσβεστικό ρομπότ στην περίπτωση μιας πυρκαγιάς σε υπόγειο χώρο στάθμευσης εξαιτίας του πυκνού καπνού και της αυξημένης θερμότητας.



Οι προδιαγραφές πυροπροστασίας δεν είναι πάντα επαρκείς
«Το πρόβλημα της πυροπροστασίας στα υπόγεια γκαράζ τεχνολογικά δεν έχει πραγματικά επιλυθεί», λέει μία ειδικός στις οικοδομικές κατασκευές. Η υπερβολική θερμότητα και το νερό κατάσβεσης με τα εξαιρετικά βαρέα τοξικά μέταλλα θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη δομή του κτιρίου και να θέσουν σε κίνδυνο τη στατικότητα των σπιτιών. Και πολλοί υπόγειοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων βρίσκονται στο κέντρο της πόλης ή κάτω από κτίρια με κατοικίες και γραφεία στο ισόγειο. «Αν οι φλόγες εξαπλωθούν στην πρόσοψη ενός σπιτιού με μονωτικά υλικά, υπάρχει κίνδυνος καταστροφής», επανέρχεται η ειδικός στις κατασκευές, «καθώς δεν υπάρχουν δεσμευτικές δομικές προδιαγραφές για την πυροπροστασία, ειδικά από ηλεκτρικά οχήματα και σταθμούς φόρτισης.»

Η σύνοδος των σχετιζόμενων με το θέμα υπουργών δίνει εδώ και χρόνια συμβουλές στους εμπλεκόμενους για μια τροποποίηση του πρότυπου διατάγματος του 2008 για καλυπτόμενους χώρους, όπως τα γκαράζ. Ως γνωστόν, οι πολιτικοί θέτουν διαφορετικές προτεραιότητες κατά τις χρονιές των εκλογών.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει