Ιδιωτική και δημόσια φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Παράλληλα με το θέμα της αυτονομίας, είναι σημαντικό να γνωρίζετε λεπτομέρειες για τη διαδικασία της φόρτισης πριν επιλέξετε το νέο σας EV. Κάποιος που θα προβεί σε αγορά τέτοιου αυτοκινήτου προτού ερευνήσει την υποδομή φόρτισης στην περιοχή του, είναι πιο πιθανό να εκνευριστεί, αρχικά τουλάχιστον, παρά να απολαύσει πλήρως την οδήγηση με μηδέν εκπομπές ρύπων.
Το καλύτερο είναι να υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι. Η πιο αποδοτική διαδικασία γίνεται μέσω του wall box, ενός συστήματος τροφοδοσίας υψηλής τάσης, ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα, οι τιμές ξεκινούν από τα 500 ευρώ και μπορούν να φτάσουν τα 5000 ευρώ, ανάλογα την τάση εξόδου. Υπενθυμίζουμε πως στο πλαίσιο του Κοινοτικού προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», υπάρχει επιχορήγηση 500 ευρώ για την αγορά ενός wallbox.
Ένας άλλος τρόπος φόρτισης είναι από απλή, οικιακή πρίζα. Παρόλα αυτά, επειδή η συγκεκριμένη διαδικασία απαιτεί πολλές ώρες αλλά παράλληλα ασκεί μεγάλο φορτίο στο ηλεκτρικό σύστημα, πρέπει να είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας φόρτισης. Ορισμένες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, ειδικά σε παλαιότερα κτήρια, δεν είναι κατάλληλες. Για αυτό το λόγο, αν υπάρχει κάποια πρίζα στον χώρο εργασίας σας, θα πρέπει πρώτα να βεβαιωθείτε πως είναι δυνατή η φόρτιση του οχήματός σας εκεί.
Μπορείτε να μισθώσετε αντί να αγοράσετε EV όχημα
Ένας τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων είναι η μίσθωση (ή leasing) ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η οποία δικαιούται επίσης επιδότηση. Σε ορισμένες χώρες ενοικιάζονται μόνο οι μπαταρίες, το κόστος των οποίων αφαιρείται από την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου. Αυτή η διαδικασία γίνεται όλο και πιο σπάνια ωστόσο.
Ποια είναι τα κόστη συντήρησης και χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος;
Ένα καθαρό πλεονέκτημα της ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι τα χαμηλότερα κόστη συντήρησης και χρήσης. Επειδή δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσεως, δεν υπάρχουν αναλώσιμα όπως ιμάντας χρονισμού, μπουζί, φίλτρα και δίσκος συμπλέκτη. Εκτός αυτού, το ηλεκτρικό μοτέρ δεν έχει λάδια που χρειάζονται αλλαγή ανά τακτικά διαστήματα. Χάρη στην λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, τα φρένα του EV αυτοκινήτου φθείρονται λιγότερο από αυτά ενός συμβατικού μοντέλου.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως είναι το καύσιμο. Η τιμή του ρεύματος είναι χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης ή του πετρελαίου. Βρίσκοντας τον πάροχο με την καλύτερη χρέωση kWh, αλλά και μέσω χρήσης εναλλακτικών όπως ηλιακοί φορτιστές στην οροφή του σπιτιού, μπορείτε να γλυτώσετε περισσότερα χρήματα. Στην Γερμανία, έγινε μια συγκριτική δοκιμή ενός VW e-Golf 7 εναντίον ενός συμβατικού VW Golf 8. Η χρήση του πρώτου κόστιζε 0,41 ευρώ/km, ενώ το Golf 8 με βενζινοκινητήρα 0,47 ευρώ/km. Η έκδοση με diesel μοτέρ κόστιζε 0,49 ευρώ/km.
Υπάρχει ο κίνδυνος χαμηλής μεταπωλητικής αξίας.
Για αρκετό καιρό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν καλύτερη μεταπωλητική αξία από τα αντίστοιχα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες. Πλέον όμως αυτό δείχνει να αλλάζει. Η DAT (Deutsche Automobil Treuhand), ανέφερε στο τέλος του 2020 πως υπάρχει κίνδυνος για μόνιμα χαμηλές τιμές στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, λόγω της παράτασης των επιδοτήσεων για την αγορά καινούριου EV μοντέλων μέχρι και το 2025. Επίσης, αναμένονται οι επιστροφές αρκετών μοντέλων leasing.
Έτσι, ως υποψήφιος αγοραστής, θα πρέπει να «ζυγίσετε» τις επιλογές σας και να αποφασίσετε αν σας συμφέρει η επιχορήγηση από το περιβαλλοντολογικό bonus ή αν είναι προτιμότερη η αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αναρωτηθούν τα εξής:
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr