autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
5 φωτογραφίες »

Οδηγός και συμβουλές αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Διαβάστηκε από 15820 αναγνώστες - 25/1/2021

Ολοένα και περισσότεροι στρέφονται στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η τεχνολογία όμως είναι ακόμα καινούρια, και ως εκ τούτου δημιουργούνται απορίες: Ποιο μοντέλο να επιλέξω; Τι πρέπει να ξέρω για την αυτονομία του; Με την φόρτιση τι γίνεται; Με τον παρακάτω οδηγό αγοράς, ο οποίος περιλαμβάνει και χρήσιμες συμβουλές, θα λυθούν αρκετά ερωτήματα.

Τον τελευταίο καιρό ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βλέπουμε στους δρόμους αυξάνεται. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στη Γερμανία, στο τέλος του 2020 το 41% των ερωτηθέντων φαντάζονται τον εαυτό τους να αγοράζουν κάποιο EV, ειδικά όσοι μένουν στα αστικά κέντρα. Εκτός αυτού, στην αγορά της Γερμανίας ταξινομήθηκαν την χρονιά που πέρασε 194.163 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αριθμός σχεδόν διπλάσιος από αυτόν του 2019. Παρά την πανδημία, το μερίδιο αυτών των οχημάτων αυξήθηκε στο 6,7%. Σε αυτό βοήθησαν και οι διευκολύνσεις που γίνονται για την αγορά EV.

Στον αντίποδα, είναι πολλοί αυτοί που αντιστέκονται στην νέα τεχνολογία και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι λόγοι για τους οποίους γίνεται αυτό είναι οι ίδιοι εδώ και χρόνια: Λίγοι σταθμοί φόρτισης, ειδικά στην επαρχία, περιορισμένη αυτονομία, και το κυριότερο, οι στάσεις για τον «ανεφοδιασμό» της μπαταρίας είναι πιο μεγάλες σε διάρκεια, αναλογικά με αυτές που απαιτούνται για τα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες.

Είναι αυτός ο σκεπτικισμός δικαιολογημένος; Αναλύουμε τι πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την επιλογή EV οχήματος, και ποιος τύπος χρήστη θα έχει το μεγαλύτερο όφελος.



Ποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ταιριάζει σε ποιον;
Η γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία 10 χρόνια. Από μικρά οχήματα μέχρι πολυτελείς λιμουζίνες, σχεδόν όλες οι κατηγορίες έχουν πλέον εξηλεκτριστεί. Η Porsche Taycan απέδειξε πως και τα sport αυτοκίνητα μπορούν να είναι ηλεκτρικά, και έκανε δυνατή την αποδοχή αυτών από τους λάτρεις των επιδόσεων.

Όσον αφορά την επιλογή του κατάλληλου μοντέλου, ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να αναρωτηθεί τα εξής: Το χρησιμοποιεί κυρίως μόνος, ή χρειάζεται να μετακινείται συχνά όλη η οικογένεια με αυτό; Σημαντικό ρόλο παίζει και η χρήση του αυτοκινήτου: Αφορά μετακινήσεις από και προς τη δουλειά, ή ταξιδεύει συχνά; Τόσο το μέγεθος όσο και η ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου θα εξαρτηθούν από αυτό, αφού ίσως δεν χρειάζεται να αγοραστεί η έκδοση με την μεγαλύτερη διαθέσιμη μπαταρία.

Τιμή: Τα EV είναι ακόμα πιο ακριβά από τα συμβατικά μοντέλα.
Όποιος σκοπεύει να αγοράσει καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχεται ακόμα αντιμέτωπος με την ακριβή τιμή απόκτησης. Παρόλα αυτά, η διαφορά της τιμής με αυτή των συμβατικών εκδόσεων έχει μειωθεί, κυρίως λόγω των διευκολύνσεων που παρέχονται στους αγοραστές των EV. Στη χώρα μας, για αυτοκίνητο με τιμή (προ φόρων) έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση αφορά το 20% της αρχικής τιμής, με όριο τα 6.000 ευρώ. Στην περίπτωση που η τιμή (προ φόρων) βρίσκεται μεταξύ 30.001 ευρώ έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι σε ποσοστό 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

Για παράδειγμα, το Opel Corsa έχει στην Ελλάδα βασική τιμή 13.800 ευρώ, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό e-Corsa ξεκινά από τα 32.230 ευρώ. Ο ιδιοκτήτης δικαιούται επιχορήγηση 4835 ευρώ, και έτσι η τελική τιμή αγοράς μετατρέπεται σε 27395 ευρώ.

Εκτός αυτού, υπάρχει επιδότηση 500 ευρώ για την αγορά οικιακού φορτιστή.
Η μπαταρία συνεχίζει και είναι το πιο ακριβό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού οχήματος, αφού αποτελεί το 1/3 του κόστους κατασκευής του μοντέλου. Παρόλα αυτά, οι τιμές αρχίζουν και πέφτουν αρκετά, και αναμένεται σε 2 με 3 χρόνια μία μπαταρία να κοστίζει 83 ευρώ/kWh. Στις αυτοκινητοβιομηχανίες αυτό θεωρείται το σημείο κατά το οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα θα βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο τιμών με τα αντίστοιχα μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη επιδοτήσεις για την αγορά τους.



Πώς να αξιολογήσουμε σωστά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Όπως και με τις υπόλοιπες συσκευές, έτσι και στο αυτοκίνητο, η διαδικασία της σωστής φόρτισης της μπαταρίας παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην αυτονομία του οχήματος. Ει δυνατόν, η στάθμη της μπαταρίας θα πρέπει πάντα να βρίσκεται μεταξύ του 20% και του 80%.
Είναι λογικό η αυτονομία να μειωθεί με το πέρασμα των χρόνων, αφού σε διάστημα 8 με 10 έτη χάνεται μέχρι και το 30% της χωρητικότητας αποθήκευσης της μπαταρίας, ανάλογα του τύπου και των κύκλων φόρτισης ή το οδηγικό στυλ. Επίσης, η αυτονομία μειώνεται γρήγορα όταν πέφτει η θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές (VW, Renault, BMW, Mini, Skoda, Peugeot, Citroën, Hyundai, Fiat, Jaguar, Audi, Mercedes, Nissan, Opel, Mazda, Honda, Volvo, Porsche), δίνουν εγγύηση στις μπαταρίες για 8 χρόνια και 160.000χλμ, ενώ αρκετοί παρέχουν εγγυημένη χωρητικότητα έως και 70%.

Σημαντικό: Μην βασίζεστε αποκλειστικά στις πληροφορίες του κατασκευαστή για την ηλεκτρική αυτονομία, καθώς αρκετές από αυτές αφορούν ιδανικές συνθήκες εργαστηρίου. Καλό θα ήταν να ζητήσετε από τον πωλητή πραγματικές τιμές κατανάλωσης προτού προβείτε σε αγορά.

Τέλος, θα πρέπει να υπολογίσετε μία απώλεια χωρητικότητας της τάξης του 1/3. Έτσι, αν χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητό σας για 100χλμ την ημέρα, θα πρέπει να αγοράσετε ένα μοντέλο με πραγματική ηλεκτρική αυτονομία τουλάχιστον 150km. Με αυτό τον τρόπο, θα είστε ικανοποιημένοι από την επιλογή σας ακόμα και μετά από χρόνια.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις