Plug-in υβριδικά: Αλλάζει η αγοραστική τάση στη Γερμανία

Διαβάστηκε από 16172 αναγνώστες - 12/1/2021

Τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στη Γερμανία έχουν φτάσει στο απόγειο της δημοτικότητάς τους. Αυτό ενδέχεται να αλλάξει, αφού οι κανονισμοί γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί. Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα PHEV;

 
 
Αυτή τη στιγμή στη Γερμανία, όποιος διαθέτει όχημα με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία μεγαλύτερη των 40km, διαθέτει φοροαπαλλαγές και επιδότηση για την αγορά του αυτοκινήτου του. Αυτό το ποσό φτάνει τα 6750 ευρώ. Πρόσφατα, περισσότερα από το 30% των PHEV στην Ευρώπη ταξινομήθηκαν στην συγκεκριμένη χώρα. Αντίστοιχο πρόγραμμα υπάρχει και στην Ελλάδα, και η επιδότηση μπορεί να αγγίξει τα 6000 ευρώ.

Παρόλα αυτά, από τις αρχές του 2022, οι κανονισμοί της Γερμανίας θα γίνουν πιο αυστηροί, αφού δικαιούχοι των προαναφερθέντων φοροαπαλλαγών θα γίνουν όσοι είναι κάτοχοι αυτοκινήτων με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 60km, σε κύκλο WLTP. Τα περισσότερα τρέχοντα μοντέλα δεν μπορούν να διανύσουν τόσα χιλιόμετρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, επομένως οι ιδιοκτήτες τους δεν θα έχουν αυτή την ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση.

Εκτός αυτού, έχει διαπιστωθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα διάφορα Ομοσπονδιακά Υπουργεία της Γερμανίας πως πολλοί οδηγοί Plug-in υβριδικών χρησιμοποιούν μόνο τον συμβατικό κινητήρα στο αυτοκίνητό τους, και δεν φορτίζουν τη μπαταρία, ή το κάνουν σπάνια. Έτσι, η κατανάλωση ενός Kia XCeed PHEV με 150 ίππους ή μίας Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid με 700PS απέχει παρασάγγας από το ονειρεμένο 1,3-2,5lt/100km. Τα PHEV αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερο βάρος από τα αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα, λόγω των μπαταριών και του ηλεκτρικού μοτέρ. Έτσι, οι συμβατικοί τους κινητήρες έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση σε σχέση με αυτούς ενός αμιγώς βενζινοκίνητου μοντέλου. Η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη στα πετρελαιοκίνητα, επειδή οι diesel κινητήρες είναι πιο αποδοτικοί.

Έλεγχος της κατανάλωσης κάθε οχήματος από την Ε.Ε
Άλλο ένα μειονέκτημα των Plug-in υβριδικών οχημάτων είναι πως δεν συμβάλλουν στην μείωση της συνολικής κατανάλωσης ενός στόλου με τον ίδιο βαθμό που το κάνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να κάνουν αναφορές σε επίσημους φορείς στο μέλλον, και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει λάβει το δικαίωμα να ελέγχει την κατανάλωση κάθε μεμονωμένου οδηγού. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται FCM (Fuel Consumption Monitoring, ή ελληνιστί Παρακολούθηση Κατανάλωσης Καυσίμου), και μέσω αυτής καταγράφεται και αποθηκεύεται η πραγματική κατανάλωση κάθε οχήματος. Με αυτό τον τρόπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα είναι σίγουρη ότι οι εταιρείες κατασκευάζουν οχήματα που δεν είναι μόνο οικονομικά στη θεωρία, αλλά παράλληλα οδηγούνται με φειδώ.

Φόβος για επιβολή φόρων
Από 1/1/2021, έγινε άρση της εξαίρεσης των οχημάτων Euro 6d-Temp και Euro 6d από τους ελέγχους ρύπων. Έτσι, όλα τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται πλέον, οφείλουν να καταγράφουν τα δεδομένα κατανάλωσής τους. Η απόκλιση της αναγραφόμενης στον υπολογιστή ταξιδίου κατανάλωσης από την πραγματική πρέπει να είναι το μέγιστο 5%. Ωστόσο, δεν είναι ακόμα σαφές το πώς ελέγχονται αυτά τα δεδομένα, και το τι θα γίνεται με αυτά στο μέλλον.
Οι οδηγοί ενδέχεται να έχουν πρόβλημα με το γεγονός πως το προφίλ κατανάλωσής τους έχει καταγραφεί, έστω και αν αυτό γίνεται ανώνυμα, αφού, σε περίπτωση που αυτά δημοσιευθούν, δεν θα ήταν απίθανο να επιβληθούν φόροι ανάλογα με το πόσο οικονομικά –ή όχι- χρησιμοποιεί κανείς το όχημά του. Τέλος, αυτή η παρακολούθηση, ανοίγει ουσιαστικά την πόρτα στο καθεστώς επιτήρησης.
 
Οι Ομοσπονδιακές εκλογές στη Γερμανία ενδέχεται να έχουν συνέπειες για την πορεία των Plug-in υβριδικών οχημάτων
Στην Γερμανία, υπάρχουν ολοένα και αυξανόμενες φωνές οι οποίες απαιτούν τον τερματισμό των υψηλών επιδοτήσεων στα Plug-in υβριδικά μοντέλα. Οι Γενικές εκλογές που θα γίνουν στη χώρα στις 26 Σεπτεμβρίου, θα δείξουν την εξέλιξη της πορείας των PHEV. Σε περίπτωση που οι πριμοδοτήσεις για τους ιδιοκτήτες μειωθούν, ή καταργηθούν εντελώς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά αυτές με υψηλό ποσοστό PHEV οχημάτων, θα δεχθούν μεγάλη πίεση.