6 φωτογραφίες »

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οδηγούμε νέα BMW iX3

Διαβάστηκε από 5372 αναγνώστες - 24/11/2020

Ακόμα ένα ορόσημο: Με την iX3, η BMW διαθέτει πλέον μια ολοκληρωμένη γκάμα ενός μοντέλου της με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in-υβριδικούς και ηλεκτρικούς.

 
 
Το e-SUV της BMW είναι μοδάτο, μοντέρνο και βασίζεται σε ένα δοκιμασμένο βασικό μοντέλο. Η iX3 δεν επιθυμεί να είναι τόσο πολύ διαφορετική, όπως τα Tesla αυτού του κόσμου και δε χρειάζεται απαραίτητα να κάνει τα πάντα διά της αφής. Έτσι, εσωτερικά δείχνει όπως μια κανονική BMW και αυτό ακριβώς είναι που μας αρέσει σε αυτήν. Η λειτουργία της είναι αυτονόητη, άλλωστε ορισμένα πράγματα δε χρειάζεται να κάνουν κάποια… επανάσταση, καθώς έχουν αποδείξει με την πάροδο των ετών την αξία τους.



Πάντως, η BMW έκανε την επανάσταση στο σημείο, που ήταν απαραίτητο, δηλαδή σε ό,τι αφορά την αυτονομία. Κατά WLTP, η iX3 οφείλει να διανύει περίπου 460 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, καθώς οι Βαυαροί υπόσχονται λιγότερα από 20 kWh κάθε 100 χιλιόμετρα στην καθημερινότητα. Εμείς κάναμε τη σχετική δοκιμή, ώστε να δούμε αν και κατά πόσο απέχει η θεωρία από την πράξη, και σκόπιμα δεν κοιτάζαμε την ένδειξη της κατανάλωσης κατά τον καθιερωμένο γύρο μας των 140 χιλιομέτρων. Οδηγήσαμε, λοιπόν, κανονικά και μόνο στο τέλος επιλέξαμε την οθόνη της κατανάλωσης, για να δούμε τι λέει: Ακριβώς 20,0 kWh ανά 100 km! Τέλεια.

Μετά από την κατανάλωση ακολουθεί η φόρτιση και αυτή ακριβώς είναι η δυσκολία του θέματος στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η BMW φορτίζει στο οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο το πολύ με 11 kW και με τον ταχυφορτιστή με 150 kW, κάτι που είναι απολύτως σύγχρονο και διασφαλίζει ότι η μπαταρία θα γεμίσει ξανά κατά 80% μετά από μισή ώρα. Αν έχετε ακόμα λιγότερο χρόνο και δεν απέχετε πολύ από το σπίτι, μπορείτε να επαναφορτίσετε την iX3 και μετά από δέκα λεπτά να εξασφαλίσετε άλλα 100 χιλιόμετρα κατά WLTP.

Έξυπνη ανάκτηση ενέργειας
Η BMW σχεδίασε πολύ έξυπνα και τη στρατηγική που αφορά στην ανάκτηση ενέργειας, γιατί η iX3 κινείται standard, κάνοντας προσαρμοστικά την ανάκτηση. Τι σημαίνει αυτό; Το SUV αναλύει συνεχώς παραμέτρους, όπως η τοπογραφία, η ροή της κυκλοφορίας ή της διαδρομής. Με βάση αυτά τα δεδομένα, αποφασίζει πότε έχει νόημα να ανακτήσει ενέργεια και πότε είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσει ο χρήστης την υφιστάμενη κινητική ενέργεια, για να συνεχίσετε τη διαδρομή χωρίς να πατάτε το δεξί πεντάλ, κάνοντας "sailing". Φυσικά, η ένταση της ανάκτησης μπορεί επίσης να ρυθμιστεί και χειροκίνητα σε τρία στάδια.

Συμπέρασμα
Με την iX3 η BMW έχει συνδυάσει για πρώτη φορά και τους τέσσερις πιο προτιμώμενους τύπους κίνησης σε μία σειρά μοντέλου της. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV αρέσει με την ευκολία της χρήσης του και διακρίνεται για την κατάλληλη -για καθημερινή χρήση- αυτονομία του, αλλά και για τους γρήγορους χρόνους φόρτισης.