Τώρα, όμως, πρέπει το crossover των 4,58 μέτρων να δείξει στην πίστα τι μπορεί να κάνει. Οδηγήσαμε την έκδοση First Edition Max των 204 PS και με την μπαταρία των 77 kWh, όπου η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Φυσικά, αυτό το αυτοκίνητο είναι πλήρως εξοπλισμένο, αφού φέρει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (DCC), προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, AHK (σύστημα που σηκώνει ακόμα και 1,2 τόνους στον κοτσαδόρο), γυάλινη οροφή (πόσο φωτεινά είναι εδώ!), head-up-display και σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), δηλ. μια κόκκινη μπάρα, που εμφανίζει πληροφορίες για τα φρένα, αλλά και βέλη, τα οποία δείχνουν πού πρέπει να στρίψετε
Η VW ανακοίνωσε ότι η πλήρως εξοπλισμένη έκδοση θα κοστίζει λιγότερο από 59.000 ευρώ, ενώ η First Edition χωρίς DCC, head-up display και άλλα… καλούδια κάτω από 49.000 ευρώ. Και από τα παραπάνω ποσά θυμηθείτε πως αφαιρείται το αντίστοιχο για το περιβαλλοντικό bonus. Παρεμπιπτόντως, η αρχική τιμή για το ID.4 θα είναι 37.000 ευρώ (χωρίς το περιβαλλοντικό bonus, αλλά με λιγότερα PS και μικρότερη μπαταρία 52 kWh). Κατά συνέπεια, απλώς διαβάστε τον τιμοκατάλογο του ID.3 και προσθέστε 7.000 ευρώ, για να βρείτε την τιμή. Αλλά αξίζει τον κόπο;
Η δοκιμαστική διαδρομή μας περνούσε από χωματόδρομους, από βαθιά άμμο και ένα βουνό από πέτρες. Στις δοκιμασίες της οδικής συμπεριφοράς, το ID.4 έδειξε την πραγματική ισχύ του: έχει μέγιστη ροπή 310 Nm, ενώ επειδή η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, το τιμόνι, που, φυσικά, ελέγχει τον μπροστινό άξονα, δεν επηρεάζεται. Εντάξει, το ID.4 παίρνει λίγο κλίση στις στροφές αλλά το ηλεκτροκίνητο VW μπορεί να οδηγηθεί με ασφάλεια και ακρίβεια ακόμα και μέσα σε στενούς δρόμους. Και πάνω απ όλα, δεν έχετε ποτέ την αίσθηση πως κάθεστε σε ένα αυτοκίνητο βάρους 2,2 τόνων, καθώς το ID.4 κινείται τόσο ελαφρά: 8,5 δευτερόλεπτα αρκούν για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h, κάτι που κατάφερε να κάνει μόνο ένα Golf GTI 16V στη δεκαετία του 80 με 139 PS κι αυτό είχε το μισό βάρος! Αναφερόμενοι στο βάρος, αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, όπως το ID.4. Το αρθρωτό πλαίσιο κατασκευής για ηλεκτροκίνητα οχήματα (MEB) είναι σαν μια πλάκα σοκολάτας, στην οποία κάθε μπάρα τροφοδοτεί ένα κομμάτι ενέργειας. Και, βέβαια, όλη η σοκολάτα κάθεται στο κάτω μέρος του οχήματος, καθώς ένα χαμηλό κέντρο βάρους είναι καλό για την επίτευξη μιας δυναμικής οδικής συμπεριφοράς.
Στο εσωτερικό
Όπως το νέο Golf και το ID.3, έτσι και το ηλεκτροκίνητο crossover εφοδιάζεται με ένα touchpad και μερικούς διακόπτες. Η VW, όμως, πιθανότατα έχει αστοχήσει λίγο εδώ, επειδή η λειτουργία δε δείχνει λογική και μερικές φορές αποδεικνύεται και περίπλοκη.
Κλείνοντας, με κάθε ειλικρίνεια, θα θέλαμε να μάθουμε αν υπήρχαν επιστολές διαμαρτυρίας από τους πελάτες ΕΝΑΝΤΙΑ στα περιστροφικά χειριστήρια για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου στο σύστημα ψυχαγωγίας (ραδιόφωνο κτλ.). Εμείς, πάντως, θα υπογράφαμε ΥΠΕΡ των συγκεκριμένων χειριστηρίων.
Θα εξελιχθεί σε εμπορική επιτυχία το ID.4; ΣΑΦΩΣ! Γιατί, χάρη στο περιβαλλοντικό bonus, θα βρίσκεται όσον αφορά την τιμή στο ίδιο επίπεδο με το Tiguan, που κατέγραψε πέρυσι στη Γερμανία 87.771 πωλήσεις και αναδείχθηκε το πιο δημοφιλές SUV της χώρας και το πιο σημαντικό μοντέλο της VW μετά από το Golf. Και μπορεί -ανάλογα με το βάρος του ποδιού του οδηγού- να διανύσει απόσταση μεταξύ 350 και 520 χιλιομέτρων, ενώ μετέπειτα μπορεί να τροφοδοτηθεί έως και με 125 kW ηλεκτρικής ενέργειας σε έναν ταχυφορτισή. Η VW μας ενημέρωσε πως είναι εφικτά έως και 320 χιλιόμετρα μετά από φόρτιση διάρκειας 30 λεπτών. Σημειώστε, πως ο Dimitri, ο μηχανικός, βρισκόταν πρόσφατα σε διακοπές στη Δανία με το πρωτότυπο! Σε εμάς είπε το εξής: «Δεν μου έλειψε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ποτέ!»
Συμπέρασμα
Το ID.3 ήταν η αρχή, αλλά το ID.4 θα είναι το πιο σημαντικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τη VW. Όλος ο κόσμος θέλει τα SUV, επομένως να κάθεται ψηλά. Με το νέο ηλεκτροκίνητό της η VW δείχνει ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό σε προσιτή τιμή.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr