Η Mercedes C-Class είναι κάτι περισσότερο από ένα ήπιο μεσαίο μοντέλο με ένα αστέρι. Η επίσημη φίρμα βελτιώσεων της Mercedes, η AMG, και ο ειδικός των PS, Brabus, μετέτρεψαν τις Daimler σε πραγματικούς πυραύλους. Ακολουθούν οι επτά ισχυρότερες C-Class της ιστορίας.
Το βρυχώμενο ζώο κάτω από το μπροστινό καπό έφερε τη βροντερή «σφήνα» C 63 AMG Black Series στα 100 km/h μέσα σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, η φρενίτιδα της ταχύτητας σταμάτησε μόλις στα 300 km/h. Παρόλο, που αυτή η εξαιρετικά «κακή» C-Class θα μπορούσε επίσης να μετακινείται στην καθημερινότητα, δεν ήταν σαφώς για τους ευαίσθητους. Γιατί η AMG σχεδίασε τη σπειροειδή ανάρτηση έτσι, ώστε να είναι τόσο σφικτή, που θα μπορούσε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της εκάστοτε αγαπημένης πίστας με το ανάλογο κλειδί. Από την πλευρά τους, τα φρένα «δαγκώνουν», όπως ένα θυμωμένο μπουλντόγκ. Επιπλέον, υπήρχε ένα εσωτερικό, που ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στην οδήγηση, ενώ τα καθίσματα παρέχουν -ας πούμε- «υπολειμματική» άνεση. Ωστόσο, φυσικά, η έκδοση Black Series εξέπεμψε (και εξακολουθεί να εκπέμπει) μια ισχυρή γοητεία για ακριβώς αυτόν το λόγο.
3. Mercedes C 63 AMG PP Edition 507: Επιπλέον σπορτίφ δόση για τη C
Και πάλι το 2011 μεταφερόταν προαιρετικά τεχνολογία από το σπορ υπεραυτοκίνητο της Mercedes, την SLS AMG, στην C-Class. Με το επιπλέον performance package (PP για συντομία), η ισχύς αυξήθηκε κατά κάτι περισσότερο από επαρκώς από τα 457 στα 487 PS. Ωστόσο, στην ειδική σειρά "Edition 507", η συγκεκριμένη ιδιαίτερα υψηλής ισχύος C-Class απέδιδε τελικά ακόμα και 507 PS. Για να διατηρήσει, όμως, τον έλεγχο αυτής της εξαιρετικής απόδοσης, η φίρμα από το Affalterbach, δηλαδή η AMG, προσέδωσε, μεταξύ άλλων, ένα σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης με σύνθετα δισκόφρενα στον μπροστινό άξονα και βαμμένες δαγκάνες σε όλους τους τροχούς. Αυτή η C-Class μπορούσε να αναγνωριστεί επίσης από το χείλος-spoiler από carbon στο πίσω μέρος.
4. Brabus Bullit 800: η τρελή υπέρ-C-Class
Για όλους τους… φετιχιστές της ισχύος, για τους οποίους η Mercedes C 63 AMG Black Series ήταν πολύ αδύναμη ακόμη, ο βελτιωτικός οίκος Brabus παρουσίασε το 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το Brabus Bullit 800 Coupé. Το μαύρο… super-υπεράνω όλων αυτοκίνητο είχε τεράστια ισχύ 800 PS. Πηγή της συγκεκριμένης ισχύος ήταν ένας twin-turbo V12 6,3 λίτρων κάτω από το καπό, ο οποίος θα μπορούσε να χειριστεί ροπή 1.420 (!) Nm μόλις στις 2.100 σ.α.λ. (!), αν η Brabus δεν είχε περιορίσει προηγουμένως ηλεκτρονικά τη ροπή στα 1.100 Nm. Είναι αυτονόητο ότι το Bullit Coupé δεν εμφανίστηκε σε μία «καθώς-πρέπει» μορφή. Επιπλέον, η Brabus εξέλιξε τη δική της σπειροειδή ανάρτηση, προκειμένου να καταφέρει την αποτελεσματική μεταφορά της βίαιης ισχύος στην άσφαλτο. Έτσι, το Brabus Bullit 800 οδηγήθηκε σε ακραίες επιδόσεις: Από στάση έως τα 300 km/h ήταν αρκετά 23,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα έφτασε σαφώς πάνω από τα 370 km/h. Προκειμένου, μάλιστα, να γίνει το αυτοκίνητο «οδηγήσιμο», η mega Benz εφοδιάστηκε επίσης με ένα αεροδυναμικό «πακέτο», το οποίο υποτίθεται ότι θα μείωνε την άντωση, ενώ όλοι οι αεραγωγοί αποτελούνταν από carbon.
5. Mercedes-AMG C 63 S Estate F1 MC: Το αυτοκίνητο- αστραπή
Λόγω των υψηλών ταχυτήτων στη Formula 1, οι βοηθοί δε θα έπρεπε να μένουν πίσω σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Το 2015, λοιπόν, η Mercedes παρουσίασε το νέο Medical Car (MC) για τη σειράς αγώνων, την Mercedes-AMG C 63 S Estate των 510 PS. Το σχεδόν αγωνιστικών προδιαγραφών station wagon ήταν πρακτικά το αυτοκίνητο του γιατρού πρώτων βοηθειών της Formula 1. Επανδρώνεται κάθε φορά από τρεις υγειονομικούς, τον επίσημο επικεφαλής γιατρό της FIA και δύο ειδικούς από μια κλινική κοντά στην εκάστοτε πίστα αγώνων. Στο τιμόνι καθόταν κάποτε ένας οδηγός αγώνων. Το πιθανώς ταχύτερο ασθενοφόρο στον κόσμο επιτάχυνε από στάση έως τα 100 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα. Ο χώρος αποσκευών των 490 λίτρων περιείχε τον εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένων ενός απινιδωτή και ενός αναπνευστήρα. Ένα συναρπαστικό κομμάτι του εξοπλισμού εργασίας! Ωστόσο, από το 2021, οι βοηθοί της Mercedes θα χρειαστούν στην F1 λιγότερο συχνά σε σχέση με το παρελθόν. Άλλωστε, από το τρέχον έτος και μετά, η Mercedes θα μοιράζεται τις δραστηριότητες των αυτοκινήτων ασφάλειας και των medical cars με την Aston Martin.
6. Brabus C 600: ένας μπάλαρμαν από το Bottrop
Ο εξευγενισμός ενός AMG στο τρέχον επίπεδο ισχύος δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η Brabus, όμως, το έκανε παρόλ αυτά, μετατρέποντας το 2015 τη Mercedes-AMG C 63 S σε Brabus C 600. Η Brabus αντιπροσωπεύει παροιμιωδώς τον καλύτερο βελτιωτή της Mercedes και ο αριθμός 600 τα 600 PS. Ο twin turbo V8 των 4,0 λίτρων έκανε ευκολότερη τη δουλειά για τους ανθρώπους από το Bottrop, επειδή παρείχε αρκετές δυνατότητες για αύξηση της παροχής ψεκασμού, αλλά και της πίεσης υπερπλήρωσης μέσω της ηλεκτρονικής διαχείρισης. Η εξειδίκευση του βελτιωτικού οίκου, οι βαθιές επεμβάσεις στον κινητήρα και η μεγάλη αύξηση της χωρητικότητάς του, δεν αποδείχθηκαν αυτήν τη φορά απαραίτητα. Οι προαναφερθείσες μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής (600 PS και 800 Nm, αντίστοιχα) ήταν το αποτέλεσμα των προσπαθειών της Brabus. Το C 600 επιτάχυνε από στάση έως τα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα έφτανε στα 300 km/h. Οπτικά, η Brabus διαφοροποίησε το C 600 ελάχιστα. Μεγάλο highlight ήταν σίγουρα η σπορ εξάτμιση κατά την πρώτη δοκιμαστική διαδρομή του AUTO BILD SPORTSCARS, η οποία θα μπορούσε να… πυροβολήσει βίαια, εκτός από το να γογγύζει απαλά.
7. Mercedes C 30 CDI AMG: Η AMG τα καταφέρνει και με τους diesel
Η AMG έδωσε το 2002 τη δυνατότητα στις diesel εκδόσεις να αναδείξουν κι αυτές τις δυνατότητές τους. Η Mercedes C 30 CDI AMG ήταν η πρώτη πετρελαιοκίνητη πρόταση, την οποία ανέλαβε να βελτιώσει η φίρμα από το Affalterbach. Οι συντάκτες της AUTO BILD έγραψαν τότε ότι η AMG είχε προβιβάσει το diesel στη σπορ κατηγορία. Το γρήγορο αυτοκίνητο θριάμβευσε με τα 231 PS του, αλλά πάνω απ όλα εντυπωσίασε με ένα όργιο… πρόωσης, που θα ταίριαζε περισσότερο σε έναν ισχυρό V8 βενζινοκινητήρα. Ειδικά μεταξύ 2.000 και 2.500 σ.α.λ., τα πράγματα πήγαιναν πολύ καλά, αφού στο συγκεκριμένο εύρος λειτουργίας ήταν διαθέσιμη η ροπή των 540 Nm. Η CDI έκδοση, λοιπόν, επιτάχυνε από στάση έως τα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα και τα ηλεκτρονικά την περιόριζαν στα 250 km/h. Το όλο θέμα συνοδευόταν από ένα δυνατό ήχο, ο οποίος κατέστησε τη C 30 CDI μια μοναδική εμπειρία μέχρι σήμερα. Άλλωστε, με αυτόν τον κινητήρα εφοδιάστηκαν και τα τρία διαθέσιμα είδη αμαξώματος της C-Class (sedan, station wagon, Sports Coupé).