Ισχύς 1.080 PS, εξοπλισμός πολυτελείας και 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα! Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Air της Lucid Motors θέτει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη.
Η Tesla αποκτά μεγαλύτερο ανταγωνισμό, ακόμα κι από τη... διπλανή πόρτα: τρία χρόνια μετά από την παρουσίαση του πρώτου πρωτότυπου οχήματός της, η Lucid Motors από τη Silicon Valley στην Καλιφόρνια (ΗΠΑ) παρουσιάζει το αυτοκίνητο παραγωγής Lucid Air. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο δεν είναι μόνο πολυτελές, αλλά και πραγματικά γρήγορο!
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Lucid Air θα θέσει νέα standard στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων πολυτελών sedan. Η σχεδίαση του αμαξώματος παραπέμπει σε ένα συνδυασμό από Tesla Model S και Mercedes (Vision) EQS με μία απλή, μεγάλου μήκους πρόσοψη, μια οροφή κατασκευασμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου από γυαλί και ένα κομψό πίσω μέρος με συνεχόμενα πίσω φωτιστικά σώματα. Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου ακμές ή γωνίες. Στο μπροστινό μέρος, τα φώτα ημέρας είναι τοποθετημένα κάθετα δίπλα από τις αεροεισαγωγές στις άκρες της ποδιάς. Οι πλευρικοί καθρέφτες είναι ακόμα... πραγματικοί και όχι κάμερες.
Aφθονος χώρος στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό υπάρχει προφανώς αρκετός χώρος, κάτι που δεν είναι ασυνήθιστο στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αφού οι ηλεκτροκινητήρες είναι αρκετά συμπαγείς και οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα του οχήματος. Η ευάερη αίσθηση του χώρου επιτυγχάνεται κυρίως μέσω των ελαφρών χρωμάτων και της γυάλινης οροφής. Το παρμπρίζ περνά μέσα στην επιφάνεια της οροφής και συνεχίζει να εκτείνεται μέχρι και τη μεσαία κολώνα, ενώ τα αλεξήλια φαίνεται πως αιωρούνται. Προς το παρόν, το πίσω κάθισμα είναι τριθέσιο ακόμη, αλλά στο μέλλον η Lucid θα ήθελε εναλλακτικά να προσφέρει και δύο ξεχωριστά καθίσματα, τα οποία θα μπορούν στη συνέχεια να περιστρέφονται έως και κατά 55 μοίρες, ώστε να τίθενται αντιμέτωπα μεταξύ τους.
Στο εσωτερικό, ο οδηγός έχει στο οπτικό πεδίο του μια καμπύλη οθόνη 5k, 34 ιντσών, που «παίζει» το ρόλο του πίνακα οργάνων. Όπως συμβαίνει στα Tesla και τη νέα Mercedes S-Class, το λεγόμενο "pilot panel" βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Με τη βοήθειά του ο οδηγός μπορεί να χειριστεί όλες τις λειτουργίες, όπως το σύστημα κλιματισμού ή και της ενημέρωσης/ψυχαγωγίας (infotainment). Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: η οθόνη μπορεί να προωθηθεί ψηλότερα προς την κεντρική κονσόλα. Έτσι, γίνεται εφικτή η πρόσβαση σε ένα ντουλαπάκι πίσω από αυτήν. Με διάφορα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και έως και 32 κάμερες, το Air, υποστηρίζει η Lucid, είναι έτοιμο για αυτόνομη οδήγηση τρίτου επιπέδου.
Ταχύτερο από ένα TeslaModelS
Ήδη από το 2017, το Lucid Air έδειξε σε μια πίστα δοκιμών ότι μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 380 km/h. Για το όχημα παραγωγής, όμως, ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 270 km/h, αν και η ισχύς του οχήματος δεν έχει μεταβληθεί. Πάντως, η κορυφαία έκδοση του Lucid Air, "Dream Edition", λανσάρεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, που εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ 1.080 PS. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h είναι υπόθεση, που ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα. Και με την μπαταρία των 113 kWh, το Lucid Air μπορεί να κινηθεί επί περίπου 800 km. Φυσικά, όλα αυτά τα... φοβερά και τρομερά έχουν το κόστος τους: Η Dream Edition ξεκινά από τα 169.000 δολάρια (περίπου 142.000 ευρώ). Η έναρξη των πωλήσεων έχει οριστεί για την άνοιξη του 2021.
Οι εκδόσεις Lucid Air Touring και Grand Touring αναμένεται να είναι φθηνότερες. Από το 2022 και μετά θα λανσαριστεί και μία «βασική έκδοση», η οποία θα ονομάζεται απλώς "Lucid Air" και θα ξεκινά με τιμή μικρότερη των 80.000 δολαρίων (ή 67.000 ευρώ). Εκτός από τις αγορές της Βόρειας Αμερικής, η Lucid Motors σκοπεύει να διαθέσει επίσης τα οχήματά της σε μερικές επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες και στη Μέση Ανατολή