autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Cupra Leon VZ Extreme: Είναι το νεότερο πάντοτε καλύτερο;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Cupra Leon VZ Extreme: Είναι το νεότερο πάντοτε καλύτερο;

26/11/2024

Ανανεωμένο το σύστημα multimedia και ενισχυμένη η παρουσία των συστημάτων ασφάλειας.
Στην έκδοση Extreme αποδίδει 300 ίππους, διαθέσιμο και ως sports tourer με 333 PS και τετρακίνηση.
0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ. χάρις στα ελαστικά Bridgestone Potenza Race και το Launch Control.
Εξαιρετικά ικανό στην πίστα, κορυφαία τα αναβαθμισμένα φρένα για την κατηγορία του.

Ανανεωμένο το σύστημα multimedia και ενισχυμένη η παρουσία των συστημάτων ασφάλειας.

Χωρίς να έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που κυκλοφόρησε η νέα γενιά του Leon Cupra VZ, το σπορ compact ανανεώνεται διαθέτοντας ολοκαίνουριο σύστημα infotainment. Πλέον, και σε αυτό, δεν βάζεις μπροστά και φεύγεις ώστε να ευχαριστηθείς γρήγορη οδήγηση, όπως θα συνήθιζες σε ένα σπορ αυτοκίνητο σαν κι αυτό που προσδιορίζεται το συγκεκριμένο. Πρώτα, θα πρέπει να απενεργοποιήσεις την «ενοχλητική» προειδοποίηση για τα όρια ταχύτητας, ενώ παράλληλα ψάχνεις τον τρόπο να κλείσεις την υποβοήθηση του lane assist. Όπως και στο προηγούμενο, το σύστημα start-stop δεν κλείνει πια με φυσικό κουμπί. Αν και δεν ευθύνεται η Cupra για τα παραπάνω, όλα αυτά δημιουργούν μία διαδικασία πριν να ξεκινήσεις να κάνεις αυτό για το οποίο απόκτησες ένα τέτοιο αυτοκίνητο, να οδηγήσεις. Έτσι, αναδύεται η ερώτηση: είναι το νεότερο πάντοτε καλύτερο; Υπάρχει κάποια νέα προσθήκη όσον αφορά τις επιδόσεις; Οδηγούμε το νέο Cupra Leon VZ Extreme για να το διαπιστώσουμε.

Στην έκδοση Extreme αποδίδει 300 ίππους, διαθέσιμο και ως sports tourer με 333 PS και τετρακίνηση.

Αρχικά, ας κάνουμε μια επισήμανση. Με το facelift αυτό, η Cupra επέλεξε να δώσει 333 ίππους από δίλιτρο κινητήρα, αλλά και τετρακίνηση με torque splitter, στην μεγαλύτερη έκδοση του Leon, το sports tourer. Όσο για το «κλασικό» 5-θυρο Leon VZ, και πάλι τροφοδοτείται από τον τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λτ. που σε αυτήν την έκδοση αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm ροπής, τα οποία μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς. Τα νούμερα της επιτάχυνσης, αλλά και η τελική ταχύτητα, είναι τα ίδια με το προηγούμενο μοντέλο. Διαφορετική, όμως, είναι η τιμή, παρόλο που δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα στοιχεία για την χώρα μας. Στην Γερμανία, για την οποία διαθέτουμε τιμές, το νέο Cupra Leon VZ Extreme εξοπλισμένο με το σύστημα φρένων της Akebono και 19-άρες ζάντες κοστίζει 55.100 ευρώ. Αυτό σημαίνει κατακόρυφη αύξηση τιμής ύψους 10.000 ευρώ σε σχέση με την τιμή αντίστοιχα εξοπλισμένου Leon VZ πρίν 2,5 χρόνια.

0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ. χάρις στα ελαστικά Bridgestone Potenza Race και το Launch Control.

Για να διαπιστώσουμε αν δικαιολογείται αυτή η διαφορά τιμής, πιέζουμε το κουμπί εκκίνησης κινητήρα στο flat bottom τιμόνι που έχει επενδυθεί με ευχάριστα σε υφή υλικά και βγαίνουμε στον δρόμο. Από την άλλη πλευρά του τιμονιού, βρίσκεται το κουμπί Cupra που έχει ως ρόλο την εναλλαγή μεταξύ των προφίλ οδήγησης. Όπως έχουμε συνηθίσει, επιλέγοντας το ισχυρότερο, ο κινητήρας κρατάει τις ταχύτητες για περισσότερο, διατηρώντας ψηλά τις στροφές και το γκάζι γίνεται πιο άμεσο. Παρόλο που πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αποδίδει μεγάλη ισχύ στους εμπρός τροχούς, το τιμόνι είναι ακριβές και δεν «τραβάει» όταν βυθίζεις το πόδι στο γκάζι. Για να φτάσει την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα από στάση, χρειάζεται μόλις 5,3 δλ., καταρρίπτοντας στην πράξη τον χρόνο που δηλώνει ο κατασκευαστής. Μεγάλη συμβολή σε αυτόν τον χρόνο έχουν και τα ελαστικά Bridgestone Potenza Race που αποτελούν προαιρετική επιλογή, αλλά και το σωστά ρυθμισμένο Launch Control.

Εξαιρετικά ικανό στην πίστα, κορυφαία τα αναβαθμισμένα φρένα για την κατηγορία του.

Σχετικά με το βάρος του, το Cupra Leon VZ ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο, κάτι που σίγουρα επηρεάζει την κατανάλωση, η οποία μετρήθηκε στα 9,1 λτ./100 χλμ. Αρκετά παραπάνω από τα 7,7 λτ./100 χλμ. που υπόσχεται η Cupra. Από την άλλη, στην πίστα Sachsenring της Γερμανίας όπου το εξερευνήσαμε τα όρια του, αποδείχθηκε εξαιρετικά ικανό. Ακόμα και σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας, όχι ιδανικές για τα σπορ ελαστικά, το sports compact της Cupra μεταφέρει σωστά την δύναμη στον δρόμο και όλο το σύνολο στον μπροστινό άξονα φαίνεται να ενεργεί υποδειγματικά. Αντίστοιχα, το πίσω μέρος με ένα μικρό φρενάρισμα «γυρνάει» εύκολα, ακολουθώντας την πορεία του αυτοκινήτου με ελεγχόμενο τρόπο. Την ίδια στιγμή, τα μεγάλα φρένα της Akebono, όταν έρθουν στην ιδανική θερμοκρασία, ακινητοποιούν το Leon VZ σε 31,5 μ. από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτή η επίδοση είναι κορυφαία για την κατηγορία. Τέλος, ολοκληρώνει την διαδρομή της πίστας σε χρόνο γρηγορότερο κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Πιστεύετε αυτές οι επιδόσεις δικαιολογούν την κατακόρυφη αύξηση σε τιμή;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις