Έρευνα Auto Bild: Να αγοράσω Diesel ή όχι;

Διαβάστηκε από 26318 αναγνώστες - 1/2/2021

Σκοπεύετε ακόμη να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα diesel; Τα diesel μοντέλα είναι συχνά πιο οικονομικά σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, εκπέμπουν λιγότερο CO2 και το συγκεκριμένο καύσιμο είναι επίσης φθηνότερο. Αλλά το image του πετρελαίου έχει υποφέρει πολλά. Παρόλ αυτά, θέλετε ακόμη να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα;

 
 
Πολλοί υποψήφιοι αγοραστές ανησυχούν αυτό τον καιρό αν το επόμενο αυτοκίνητό τους θα πρέπει να είναι ένα με diesel κινητήρα. Το μερίδιό τους στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, για παράδειγμα στη Γερμανία, έχει συρρικνωθεί σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια εξαιτίας διαφόρων παραγόντων, κυρίως, όμως, παρατηρείται και μία τάση προς την ηλεκτροκίνηση. H αλήθεια είναι πως μπορείς άφοβα να αγοράσεις ένα καινούριο αυτοκίνητο Diesel τεχνολογίας EURO 6d, το θέμα είναι συμφέρει;



Η συνεχιζόμενη πανδημία του κορωνοϊού είχε σημαντικό αντίκτυπο στα στοιχεία των ταξινομήσεων κατά το 2020. Συνολικά, λοιπόν, στη Γερμανία ταξινομήθηκαν πέρυσι περίπου 820.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Έτσι, το ποσοστιαίο μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων της χρονιάς έφτασε στο περίπου 28%. Το 2019 ήταν ακόμη 32% και το 2018 λίγο κάτω από το 33%. Επιπλέον, συρρικνώνεται η επιλογή των μοντέλων: Από το 2015, οι diesel εκδόσεις έχουν καταργηθεί σε περισσότερες από 20 σειρές μοντέλων σε όλους τους κατασκευαστές!

Σε κάθε περίπτωση, στις αρχές του Ιουνίου του 2020 η Γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (UBA) μας έστειλε ελπιδοφόρα νέα: Ο κίνδυνος νέων απαγορεύσεων κυκλοφορίας diesel αυτοκινήτων έχει μειωθεί. Σύμφωνα με την επίσημη ανάλυση των δεδομένων μέτρησης του αέρα στα ομοσπονδιακά κρατίδια της Γερμανίας, η νευραλγική τιμή των 40 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του αζώτου (NO2) ξεπεράστηκε το 2019 σε μόνο 25 πόλεις της χώρας. Τον προηγούμενο χρόνο οι πόλεις ήταν 57! Εξαιτίας των πολλών κακών τιμών, η Γερμανική Περιβαλλοντική Βοήθεια (DUH) είχε κινήσει διάφορες διαδικασίες, εξαιτίας των οποίων επιβλήθηκαν αρκετές απαγορεύσεις κυκλοφορίας.



Ο λόγος για τη θετική τάση είναι ο εξής: Τα μέτρα, που εγκρίθηκαν στη Σύνοδο Κορυφής για το diesel πριν από χρόνια για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, καθώς και τα σχέδια ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των διάφορων  δήμων είχαν αντίκτυπο σε πολλά μέρη. Επιπλέον, ο Πρόεδρος της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (UBA), Dirk Messner, είχε δίκιο με τις προβλέψεις του για το 2020: Πέρυσι, λοιπόν, σημειώθηκε περαιτέρω μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από το NO2. Ο λόγος για αυτήν την εξέλιξη ήταν ο χαμηλότερος όγκος κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Ως εκ τούτου, η ενημερωτική αξία των στοιχείων ρύπανσης από την πανδημία δε θεωρείται ιδιαίτερα υψηλή από ορισμένους εμπειρογνώμονες. Αλλά αυτό δεν μπορεί να εκτιμηθεί οριστικά ακόμη.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει