Η επόμενη Σειρά 5 της BMW θα παρουσιαστεί το 2023. Όλες οι πληροφορίες μας δείχνουν πως ούτε αυτή θα… αποφύγει την ηλεκτροδότηση. Πάνω απ όλα, όμως, η νέα M5 θα μπορούσε για πρώτη φορά να «υιοθετήσει» έναν αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα με ισχύ άνω των 1.000 PS.
Η BMW μόλις προχώρησε σε ένα facelift της Σειράς 5. Παρόλ αυτά, οι Βαυαροί δε συνεχίζουν άπρακτοι, αφού ήδη εργάζονται σκληρά για την επόμενη γενιά, που θα έχει τους κωδικούς G60/G61 και η οποία πιθανότατα θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο του 2023. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, αν και ο εκπρόσωπος των Βαυαρών στη μεγάλο-μεσαία κατηγορία (η Σειρά 5) θα… υποκύψει επίσης στην έντονη ηλεκτροδότηση, κάτι που θα ισχύει περισσότερο από κάθε άλλη έκδοση στις πιο ισχυρές, δηλαδή έως και την M5. Εκτός από την τεχνολογία, όμως, αναμένεται να προκύψουν σημαντικές οπτικές διαφοροποιήσεις επίσης σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση. Οι εικονογράφοι της AUTO BILD έκατσαν μπροστά από την οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή τους, προκειμένου να παρουσιάσουν πώς θα μπορούσε να είναι η σχεδίαση της επόμενης Σειράς 5.
Οι διαστάσεις θα γίνουν ελαφρώς μεγαλύτερες
Πρωτότυπα, υπό δοκιμή μοντέλα, της γενιάς "G60" δεν έχουν εντοπιστεί στους δρόμους ακόμη, οπότε για την επερχόμενη σχεδίαση μπορούμε μόνο να κάνουμε εικασίες. Η AUTO BILD έδωσε στη Σειρά 5 την πρόσοψη με τους διπλούς προβολείς ανά πλευρά, τους οποίους πιθανότατα θα «φορούν» επίσης η X8 και η επόμενη Σειρά 7, από το 2022 και μετέπειτα. Αν, τώρα, η Σειρά 5 λανσαριστεί με αυτήν τη μορφή, τότε η μεγάλη γρίλια με τα διπλά «νεφρά» θα πλαισιώνεται κατά πάσα πιθανότητα από ιδιαίτερα στενά φώτα ημέρας. Οι κύριοι προβολείς, λοιπόν, θα τοποθετηθούν κατά έναν… όροφο χαμηλότερα. Σε γενικές γραμμές μπορεί κανείς να περιμένει σχεδίαση με σαφώς περισσότερες ακμές και ξεκάθαρες γραμμές.
Στην πίσω πλευρά, τα φώτα θα μπορούσαν να είναι πιο μικρού ύψους, θυμίζοντας, όπως βλέπετε στην εικόνα μας, τη Σειρά 2 Gran Coupé. Στο εσωτερικό, η γενιά G60 θα χρησιμοποιήσει πιθανότατα την τελευταία γενιά του iDrive. Ταυτόχρονα, πάντως, εκτός από το sedan αμάξωμα, θα υπάρχει, φυσικά, και η station wagon εκδοχή, που θα ονομαστεί, όπως αναμενόταν, "Touring". Οι διαστάσεις και των δύο τύπων αμαξωμάτων, λογικά, θα αυξηθούν ελαφρώς, φτάνοντας σε μήκος τα περίπου πέντε μέτρα και σε πλάτος τα 1,9.
Ακόμα και ένας κινητήρας υδρογόνου θα ήταν δυνατός
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της BMW, Oliver Zipse, το μοντέλο, που βασίζεται στην τελευταία γενιά της πλατφόρμας CLAR, θα κυκλοφορήσει το 2025. Δεδομένου ότι η Σειρά 5 της γενιάς G60 θα παρουσιαστεί νωρίτερα, πιθανότατα θα βασίζεται σε μια περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή της σύγχρονης γενιάς CLAR. Η τελευταία καθιστά δυνατή τη χρήση κινητήρων ουσιαστικά κάθε είδους, από diesel και εξηλεκτρισμένα σύνολα βενζίνης έως και ηλεκτροκινητήρες. Στην περίπτωση της επόμενης γενιάς της Σειράς 5 της BMW αναμένονται mild hybrid εξηλεκτρισμένα σύνολα βενζίνης, plug-in-υβριδικά σύνολα με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία και diesel με πιο αποτελεσματική -στη συνέχεια- επεξεργασία καυσαερίων. Αμιγώς θεωρητικά, θα ήταν εφικτή ακόμα και μια μονάδα υδρογόνου, την οποία η BMW θα χρησιμοποιήσει από το 2022 και σε λίγες εκδόσεις της X5.
Ισχύς: Ηλεκτροκίνητη M5 με περισσότερα από 1.000 PS;
Πάντως, και στην επόμενη γενιά της Σειράς 5 θα διατίθεται μία M5. Μάλιστα, θα είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά δύο επιλογές κινητήρα, οι οποίες θα συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης. Το συνηθισμένο μέρος του… έργου θα μπορούσε να το αναλάβει ένα υβριδικό plug-in σύνολο με V8 twin turbo και περίπου 750 PS, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί πιθανότατα και στην X8 M. Ωστόσο, ακόμα πιο συναρπαστική θα είναι προφανώς μια ήδη μελετημένη e-έκδοση με τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες.
Οι αρμόδιοι της εταιρείας, που εδρεύει στο Μόναχο, έχουν δείξει ήδη μια ανάλογη κίνηση με το πρωτότυπο όχημα "Power BEV" των 720 PS. Ωστόσο, στην παραγωγή, η συνδυαστική ισχύς θα μπορούσε κάλλιστα ακόμα και να υπερβαίνει τα 1.000 PS. Αναμφίβολα, πρόκειται για μια ιδιαίτερα αυξημένη τιμή ισχύος, από την άλλη πλευρά, όμως, τα 1.000 PS δεν είναι περισσότερα από όσα ανακοίνωσε η Tesla για την έκδοση Plaid+ του ανανεωμένου Model S. Οι κινητήρες του τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα από μια μπαταρία 135 kWh, η οποία θα μπορούσε να εξασφαλίσει αυτονομία περίπου 700 χιλιομέτρων. Όσο για το απώτερο μέλλον, δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν τιμές τάσης του επιπέδου της Porsche Taycan, δηλαδή 800 Volt! Έτσι, μένει να δούμε αν μια πιθανή ηλεκτροκίνητη M5 κυκλοφορήσει ως εκδοχή της normal Σειράς 5 ή ακόμα και ως έκδοση της ηλεκτροκίνητης σειράς μοντέλων "i". Η νέα Σειρά 5 αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη του 2023, ενώ οι M5 σχεδόν ένα χρόνο αργότερα.
Συμπέρασμα
Το σύνθημα της BMW "power of choice" αφορά επίσης στην επόμενη Σειρά 5. Όπως σε όλα τα μοντέλα ευρείας παραγωγής, οι κατασκευάστριες εταιρείες οφείλουν να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερες εκδοχές κινητήρων, με δεδομένο, όμως, ότι υφίσταται η υποχρέωση αυξημένης χρήσης ηλεκτρικών κινητήρων. Η επόμενη M5 θα μπορούσε να προκαλέσει ξεχωριστή αίσθηση, αν όντως κυκλοφορήσει στην αγορά ως αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Και σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, η BMW καλείται για άλλη μια φορά να κάνει ένα μεγάλο άλμα με τη Σειρά 5.