Με το πρωτότυπο A6 e-tron concept, η Audi δείχνει σήμερα πώς θα μπορούσε να δείχνει ένα ηλεκτρικό A6. Η έκδοση παραγωγής θα είναι έτοιμη το 2023 μαζί με τη νέα πλατφόρμα PPE.
Η Audi επεξεργάζεται με πολλή πίεση το χαρτοφυλάκιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της: Μόλις παρουσιάστηκαν το ολοκαίνουργιο Q4 e-tron και το Q4 e-tron Sportback και η εταιρεία, που εδρεύει στο Ingolstadt της Βαυαρίας, ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο χτύπημα. Στην Έκθεση αυτοκινήτου Auto Shanghai 2021, η Audi θα παρουσίασε το A6 e-tron concept, δίνοντας μια σαφή πρόγευση για ένα ηλεκτρικό A6. Η έκδοση παραγωγής προβλέπεται ότι θα παρουσιαστεί το 2023!
Η Audi κάνει λόγο επίσημα με το A6 e-tron concept για ένα Sportback, αν και το πρωτότυπο μοιάζει ύποπτα με ένα sedan. Με την πρώτη ματιά, λοιπόν, το πρωτότυπο αυτοκίνητο, μήκους 4,96 μέτρων και πλάτους 1,96 μέτρων δεν έχει πολλά κοινά με το σύγχρονο A6, παρόλ αυτά ο υπεύθυνος σχεδίασης του εξωτερικού, Philipp Römers, αποκαλύπτει ότι το πρωτότυπο αντιστοιχεί κατά 90 με 95% με την έκδοση παραγωγής, που είναι προγραμματισμένη για το 2023. Πάντως, το πραγματικό A6 e-tron λέγεται ότι θα είναι ελαφρώς πιο στενό και υψηλότερο σε σχέση με το κατά πολύ πιο σπορτίφ σχεδιασμένο πρωτότυπο. Επιπλέον, οι μικρές λεπτομέρειες σίγουρα θα αμβλυνθούν έως ότου είναι έτοιμες για τη σειρά παραγωγής.
Μήκος: 4,96 μέτρα
Πλάτος: 1,96 μέτρα
Ύψος: 1,44 μέτρα
Μεταξόνιο: 2,95 μέτρα
Η πρόσοψη του A6 e-tron concept είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, ενώ η κλειστή γρίλια του ψυγείου και το λογότυπο "e-tron" καθιστούν σαφές ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο. Οι εξαιρετικά χαμηλού ύψους προβολείς LED matrix με τρεις ελεύθερα ρυθμιζόμενες λωρίδες LED (παρόμοιες με του Q4 e-tron), που κάνουν την όλη εικόνα να μοιάζει με… πάρτι, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες. Τα διαλείμματα φόρτισης μπορούν να χρησιμοποιηθούν έτσι, ώστε να κάνετε ένα παιχνίδι, χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητο…
Για να το κάνετε αυτό, απλώς οδηγήστε δίπλα σε έναν τοίχο και ρυθμίστε τους κώνους φωτισμού των προβολέων LED matrix, χρησιμοποιώντας το smartphone σας, εξηγεί η Audi. Απομένει να δούμε αν αυτό το διασκεδαστικό τέχνασμα θα καταφέρει να φτάσει ως την έκδοση παραγωγής. Χάρη, δε, σε όλα τα παραπάνω, οι φωτεινές παραστάσεις του πρωτοτύπου αυτοκινήτου είναι καινοτόμες: Οι προβολείς LED, για παράδειγμα, είναι επίσης σε θέση να θα χρησιμοποιηθούν για την προβολή των δεικτών πορείας πάνω στην επιφάνεια του δρόμου ή προκειμένου να προειδοποιούν τους επερχόμενους ποδηλάτες για τις πόρτες του αυτοκινήτου, που ενδεχομένως ανοίξουν.
Ζάντες 22 ιντσών και μικροί πρόβολοι
Από το πλάι το A6 e-tron concept δείχνει ιδιαίτερα ογκώδες, γεγονός που οφείλεται μεταξύ άλλων στις ζάντες των 22 ιντσών και στους πολύ μικρούς προβόλους. Με μήκος 4,96 μέτρων και μεταξόνιο 2,95 μέτρων, οι διαστάσεις του πρωτοτύπου είναι πολύ κοντά σε αυτές των Α6 και Α7. Ταυτόχρονα, το A6 e-tron είναι κατά 25 εκατοστά λιγότερο μακρύ σε σχέση με την Mercedes EQS, που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Μάλιστα, ο ανταγωνιστής του συγκεκριμένου προϊόντος από την πλευρά της Audi, με το κωδικό όνομα "Artmeis", βρίσκεται παράλληλα στο στάδιο της επεξεργασίας του. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι η εξής: Σε αντίθεση με το Audi e-tron GT και την Porsche Taycan, οι υποδοχές φόρτισης δε βρίσκονται πια στο μπροστινό φτερό, αλλά στο πίσω πλευρικό. Όταν ρωτήθηκαν σχετικά οι αρμόδιοι της Audi εξήγησαν ότι η διαφορετική θέση τοποθέτησης οφείλεται σε λόγους, που άπτονται της τεχνολογίας.
Η πλατφόρμα PPE εξελίχθηκε από κοινού με την Porsche
Η Audi είναι περήφανη για το χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή της τάξης του 0,22. Αυτός είναι άμεσα σημαντικός για πολλούς λόγους, επειδή η χαμηλότερη αντίσταση στον αέρα σημαίνει ταυτόχρονα λιγότερη κατανάλωση ενέργειας και, συνεπώς, μεγαλύτερη αυτονομία. Στην κορυφαία έκδοση του τελευταίου A6 e-tron, αυτή θα πρέπει να φτάνει έως και τα 700 χιλιόμετρα, επίδοση, που καθιστά το εν λόγω μοντέλο κατάλληλο και για μεγάλες διαδρομές. Έτσι, φτάνουμε στο πιο σημαντικό θέμα: την πλατφόρμα. Το πρωτότυπο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE της Audi. Η συντομογραφία σημαίνει "Premium Platform Electric". Το κάτω μέρος της εξελίχθηκε από κοινού με την Porsche, ενώ πάνω σε αυτήν θα κατασκευαστούν όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως τα Audi e-tron GT και Porsche Taycan (που δε βασίζονται στην PPE ακόμη), η νέα πλατφόρμα ξεχωρίζει για την τεχνολογία των 800 Volt, τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως και 270 kW, την επίπεδη διάταξη της μπαταρίας και τα επεκτάσιμα μεγέθη της.
Τεχνολογία 800 Voltκαι ισχύς 350 kW (ή 476 PS)
Τα μελλοντικά μοντέλα, που θα βασίζονται στην PPE, μπορούν να είναι, κατόπιν επιλογής, είτε αμιγώς πισωκίνητα είτε εξοπλισμένα με το χαρακτηριστικό σύστημα quattro της Audi, δηλαδή τετρακίνητα. Στο A6 e-tron concept, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες (ο ένας στον μπροστινό και ο άλλος στον πίσω άξονα) αποδίδουν ισχύ 350 kW (δηλαδή 476 PS) και μέγιστη ροπή 800 Nm. Σε κάθε περίπτωση, η μετάδοση της ισχύος και στους τέσσερις τροχούς πραγματοποιείται από ένα κιβώτιο μονής σχέσης. Έτσι, η έκδοση παραγωγής ανακοινώθηκε ότι επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα, ενώ η βασική έκδοση, της οποίας τα χαρακτηριστικά δεν έχουν οριστεί λεπτομερώς ακόμη, θα πρέπει να φτάνει στην ίδια ταχύτητα σε περίπου επτά δευτερόλεπτα. Η τεχνολογία των 800 Volt εξασφαλίζει επίσης τη φόρτιση της μπαταρίας έως και με 270 kW (όπως συμβαίνει και με το e-tron GT).
Υπό ιδανικές συνθήκες, θα πρέπει να είναι δυνατή μια αυτονομία έως και 300 χιλιομέτρων μετά από δέκα λεπτά φόρτισης. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθούμε σε μια σημαντική σημείωση, που αφορά σε όλους, όσοι δυσκολεύονται να συμφιλιωθούν με την ιδέα της χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Το επόμενο A6 θα εξακολουθήσει να είναι διαθέσιμο με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το A6 Avant θα συνεχίσει, φυσικά, να είναι διαθέσιμο, αν και ένα A6 e-tron Avant θα ήταν επίσης πιθανό.
Η έκδοση παραγωγής του A6 e-tronθα διατίθεται από το 2023
Ακόμα κι αν η Audi ανακοίνωσε επίσημα την πλατφόρμα PPE μαζί με το A6 e-tron concept, η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου δε θα είναι το πρώτο μοντέλο, που θα στηρίζεται στη νέα βάση. Αυτόν το ρόλο θα τον αναλάβει το Q6 e-tron από τα τέλη του 2022, το οποίο με τη σειρά του συνδέεται στενά με την Porsche Macan, η οποία έχει επίσης ανακοινωθεί για το 2022. Εξάλλου, η Audi ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του A6 e-tron το 2022 πριν από την παράδοση των πρώτων οχημάτων στους πελάτες από τα μέσα του 2023. Η νέα τεχνολογία θα κυκλοφορήσει στη συνέχεια και σε άλλες σειρές μοντέλων και κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, το A4.