Mercedes-AMG CLE 53: Κομψότατη αλλά και άγρια
Kαι όταν θες κάνει τα 0-100 σε 4,1 δλ.
Ευέλικτη όπου χρειαστεί, αλλά με εξαιρετική υποβοήθηση χειρισμού
Φινετσάτο εσωτερικό, εξαιρετικό το infotainment και συνδυασμός sport με χλιδή Mercedes
Η ισχύς της ανέρχεται στους 449 ίππους
Οδηγήσαμε και σας παρουσιάζουμε την ήπια υβριδική Mercedes AMG CLE 53. Το δίθυρο αυτό coupe, έρχεται σαν «απάντηση» στη BMW M440i και με σκοπό την κατάκτηση της πρώτης θέσης σε μια εξαιρετικά premium κατηγορία. Με μια πρώτη ματιά, αποτελεί ένα πολύ κομψό στην όψη μοντέλο, όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει οι Γερμανοί. Συνεχίζοντας τον έλεγχο περαιτέρω, η CLE 53 χαρακτηρίζεται από φινέτσα, αλλά δεν πρέπει να μένουμε μόνο στην εμφάνιση. Μιλάμε για AMG, πράγμα που μας γεμίζει με ανυπομονησία για να γνωρίσουμε καλύτερα την ισχύ του μοντέλου.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τoυς κινητήρες. Ο κατά μήκος τοποθετημένος τρίλιτρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με ισχύ 449 ίππων είναι ο υπεύθυνος για την κύρια λειτουργία του μοντέλου. Ακόμη, το μοντέλο διαθέτει ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 23 ίππων, βρίσκεται ανάμεσα στο βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Η συγκεκριμένη μονάδα, η οποία τροφοδοτείται από 48 volt, έχει τον χαρακτήρα του "υποβοηθού", καθώς μπορεί να συμβάλλει στην εκκίνηση, στην πορεία, στην ανάκτηση ενέργειας όταν αφήσουμε το γκάζι, αλλά και δίνοντας ώθηση.
Kαι όταν θες κάνει τα 0-100 σε 4,1 δλ.
Ο κινητήρας είναι «ήσυχος σαν αρνάκι» και αποδίδει ενέργεια… αρκούδας! Βέβαια, το θεριό αυτό ξυπνάει στη λειτουργία “sports”, συνοδεύοντας με ακουστικούς «βρυχηθμούς» τις υψηλές ταχύτητες! Οι σχεδόν 450 ίπποι επιτρέπουν στην CLE 53 να «πιάσει» τα 0-100 χλμ. /ώρα σε 4.1 δλ. και την προσπέραση 80-120 χλμ. /ώρα να πραγματοποιηθεί σε 2,6 δλ. Το σύστημα δημιουργεί δύναμη ροπής έως και 600 Nm (με overboost), επιταχύνοντας και επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να «εκτοξεύεται εμπρός». Ακόμη, οι Γερμανοί έχουν εξοπλίσει την CLE 53 με λειτουργία drift, η οποία μεταδίδει το 100% της ισχύος στους πίσω τροχούς και χωρίς έλεγχο ευστάθειας.
Οι αλλαγές ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής γίνονται γρήγορα και άμεσα, και χάρη στις πιο κοντές σχέσης μετάδοσης των χαμηλότερων ταχυτήτων το αυτοκίνητο αποκρίνεται άμεσα όταν πατάς το γκάζι. Ένας ηλεκτρικός συμπιεστής (όπως και το ηλεκτρικό μοτέρ-υποβοηθός) βοηθά το turbo να διαχηθεί καλύτερα, με αποτέλεσμα 1,5 bar υπερσυμπίεσης για τον εξαερισμό των θαλάμων καύσης και ένα γιγαντιαίο πλάτωμα ροπής να είναι διαθέσιμα.
Ευέλικτη όπου χρειαστεί, αλλά με εξαιρετική υποβοήθηση χειρισμού
Ακόμη, το σύστημα τετραδιεύθυνσης του πίσω άξονα βοηθά το μοντέλο να παρουσιάσει μια θαυμάσια οδηγική εμπειρία. Έως και τα 100 χλμ. /ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, ενώ από τα 100 χλμ. /ώρα και επάνω, στρίβουν με την ίδια φορά που έχουν και οι εμπρός τροχοί. Σε δρόμους με στροφές αλλά και εντός πόλης, το δεύτερο σύστημα τετραδιεύθυνσης κάνει την AMG ιδιαίτερα ευέλικτη. Στρίβει γρήγορα και τόσο άμεσα, που νομίζεις ότι το σύστημα αντιλαμβάνεται τι θέλει ο οδηγός μέσω... τηλεπάθειας! Αλλάζει κατεύθυνση στις μικρότερες στροφές του τιμονιού με γρήγορο ρυθμό, αποτέλεσμα της οδήγησης του πίσω συστήματος διεύθυνσης, καθιστώντας το μοντέλο ασφαλές στην οδήγηση.
Το κύριο σύστημα διεύθυνσης αποκρίνεται άμεσα, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και με άριστα προσαρμοσμένη υποβοήθηση. Το επίπεδο πρόσφυσης στης AMG είναι εξίσου υψηλό, με την άκαμπτη σύνδεση του πλαισίου να έχει ως αποτέλεσμα μια «σφιχτή» πορεία στο δρόμο. Η ρύθμιση του ESP στη λειτουργία “comfort” είναι εξαιρετικά ικανοποιητική, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει όλο τον έλεγχο στο τιμόνι, χαρίζοντας μια εξαιρετικά απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Φινετσάτο εσωτερικό, εξαιρετικό το infotainment και συνδυασμός sport με χλιδή Mercedes
Η φινέτσα και το μεράκι που έχουν προσδώσει στο εσωτερικό του μοντέλου οι Γερμανοί είναι εμφανής, τόσο στον τεχνολογικό τομέα, όσο και στη διακόσμηση. Στο εσωτερικό, το οποίο έχει επενδυθεί με ανθρακονήματα, παρατηρούμε έντονα το μαύρο χρώμα, τόσο στα σπορ καθίσματα(τα οποία διαθέτουν κάποιες κόκκινες σχεδιαστικές λεπτομέρειες), όσο και στην υπόλοιπη καμπίνα. Τα συστήματα διεύθυνσης και το infotainment λειτουργούν σε εξαιρετικά επίπεδο, ενώ το ηχοσύστημα Burmester προσθέτει μια ακόμη διασκεδαστική «πινελιά» στην εμπειρία. Μιλώντας για το εσωτερικό, παρά το ότι μιλάμε για coupe, οι χώροι των πίσω είναι ικανοποιητικοί για δύο άτομα, αν τουλάχιστον δεν πρόκειται να φιλοξενήσει κανείς… καλαθοσφαιριστές! Τέλος, το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει αποθηκευτικό χώρο 410 λίτρων.
Αν μπορούμε να αναφέρουμε κάποιο μειονέκτημα, αυτό θα είναι ο θόρυβος που παράγεται κατά την κύλιση. Και ο όρος «μειονέκτημα» υπό προϋποθέσεις, διότι όπως και να το κάνεις, οι τροχοί 20 ιντσών σε συνδυασμό με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ είναι αναμενόμενο να ακούγονται. Επιπρόσθετα, αν θέλετε να το «πατήσετε», τότε να αναμένετε και την ανάλογη κατανάλωση. Αλλωστε, μιλάμε για έναν κινητήρα με ισχύ 449 ίππων και η κατανάλωση των σχεδόν 11 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα ήταν αναμενόμενη. Είναι κρίμα που το μοντέλο θα αποτελεί έναν «VIP», καθώς θα το βλέπουμε σπάνια σε δρόμους, εκτός κι αν έχουμε κάποια κοσμική δεξίωση ή κάποιο ανάλογο γεγονός.
Γιατί όσο κι αν η AMG CLE 53 ενθουσιάζει, τα 92.285 ευρώ (στη Γερμανία) που κοστίζει, προφανώς δεν απευθύνονται στον μέσο αγοραστή.
Σχολιάστε |