Mercedes-AMG GT 63 PRO: Οδηγούμε το νέο σκληροπυρηνικό Sports Coupe
612 ίπποι από τον ανανεωμένο V8 biturbo και 0-200 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.
RACE mode και semi-slick ελαστικά για χρήση σε πίστα
«Κρύβει» καλά το βάρος της και ο V8 είναι ελαστικός
GT63 PRO, η «πιστάδικη» έκδοση της νέας γενιάς της AMG GT
Ο διευθύνων σύμβουλος της AMG, του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Michael Schiebe, είχε δηλώσει για την προηγούμενη γενιά της Mercedes-AMG GT πως ορισμένοι κάτοχοι την έβρισκαν αρκετά σπορ σε οδηγική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να θυσιάζει στοιχεία άνεσης και πρακτικότητας που αναζητούσανε παράλληλα από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αυτό αποδεικνύει πως η γερμανική μάρκα ακούει προσεκτικά τα σχόλια των πελατών της, με στόχο να γίνει ακόμα καλύτερη. Έτσι, λοιπόν, η νέα γενιά του μοντέλου ήρθε για να καταφέρει ακριβώς αυτό, να είναι καλύτερη συνολικά, προσφέροντας περισσότερη άνεση κατά τις μετακινήσεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η Mercedes-AMG παραμελεί τους «hardcore» υποστηρικτές της. Φτιαγμένη γι ΄ αυτούς είναι η GT63 PRO 4MATIC+ που οδηγήσαμε, η οποία ανήκει σε ανοικτούς δρόμους και πίστες.
612 ίπποι από τον ανανεωμένο V8 biturbo και 0-200 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.
Σε αυτήν την σκληροπυρηνική έκδοση, ο V8 biturbo κινητήρας των 4,0 λτ. αποδίδει ακόμα περισσότερα, με την συνολική ισχύ του να φτάνει τους 612 ίππους και την ροπή να ανέρχεται στα 850 Nm. Αυτό πρακτικά σημαίνει 27 περισσότερα άλογα και επιπλέον 50 Nm ροπής για να ευχαριστηθούν οι κάτοχοί της. Αυτά, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και το 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, επιτρέπουν στην GT63 PRO να «εκτοξευθεί» από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ. . Τα 200 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,9 δλ. και το γερμανικό sports coupe με επιδόσεις supercar συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι να φτάσει την τελική ταχύτητα των 317 χλμ./ώρα. Για να «πέσουν» οι θερμοκρασίες στα μηχανικά μέρη, το σύστημα ψύξης έχει επεκταθεί. Ένα ενεργό σύστημα ψύξης υγρού τύπου απορροφά την θερμότητα από τα εμπρός και πίσω διαφορικά, που καλούνται να διανέμουν την περίσσεια ισχύ στους τέσσερις τροχούς.
RACE mode και semi-slick ελαστικά για χρήση σε πίστα
Η έκδοση PRO εξοπλίζεται με τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 5, αλλά για όσους σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο γι ΄αυτό που φτιάχτηκε, δηλαδή σε πίστα, υπάρχει η επιλογή να εξοπλιστεί με τα ελαστικά semi-slick Pilot Sport Cup 2, κάτι που σίγουρα θα μειώσει τους χρόνους. Όταν βρεθεί κανείς σε πίστα με αυτήν, επιβάλλεται να βάλει το όχημα στην ρύθμιση RACE. Σε αυτήν, το 9-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη μπαίνει σε semi-automatic mode, δηλαδή επιτρέπει στον οδηγό να αλλάξει τις ταχύτητες από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Όταν είναι η κατάλληλη στιγμή για αλλαγή, ένας χαρακτηριστικός ήχος προειδοποιεί τον οδηγό να ανεβάσει ταχύτητα. Για τους πιο έμπειρους, βέβαια, ο ήχος αυτός μπορεί να απενεργοποιηθεί, και η κραυγή του V8 θα ενημερώνει διαρκώς τον οδηγό για το φάσμα στροφών στο οποίο βρίσκεται.
«Κρύβει» καλά το βάρος της και ο V8 είναι ελαστικός
Παρά το συνολικό βάρος των 1950 κιλών, που αναμένεται σε ένα σύγχρονο πλήρως εξοπλισμένο τετρακίνητο sports coupe τέτοιας απόδοσης, η οδηγική συμπεριφορά της GT63 PRO είναι αυτή που αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που προσανατολίζεται για την πίστα. «Κρύβει» καλά το βάρος της, με τις απότομες αλλαγές στην κατεύθυνση να πείθουν ότι πρόκειται για ένα ελαφρύτερο αυτοκίνητο. Οι αεροδυναμικές προσθήκες όπως η νέα ποδιά και το επανασχεδιασμένο πάτωμα με «πτερύγια», κατευθύνουν την ροή του αέρα με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιείται η κάθετη δύναμη και το αμάξι να προσκολλάται στο οδόστρωμα. Ο ισχυρός V8 biturbo κινητήρας είναι «ελαστικός» με μεγάλο φάσμα απόδοσης και, σε κλειστές διαδρομές με απότομες στροφές ή φουρκέτες, η ροπή επιτρέπει στον οδηγό να βρίσκεται μία ταχύτητα πάνω, προσφέροντας ηρεμία στην οδηγική εμπειρία ακόμα και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης.