Mini Aceman: Το νέο ηλεκτρικό crossover είναι εδώ
Υστερεί ελαφρά σε πρακτικότητα και χώρους
Διαθέτει τέσσερις οδηγικές επιλογές για όλα τα γούστα
Φέρει χαρακτηριστικά της... οικογένειας, όπως τις θολωτές ζάντες και το πτερύγιο στην οροφή
Η Mini, θέλοντας να δώσει μεγαλύτερο βάθος στη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της, έφερε το ολοκαίνουργιο Aceman. Το μέγεθός του «αγγίζει» τα 4 μέτρα και έρχεται να καλύψει το κενό που χωρίζει τα Cooper και Countryman. Μάλιστα, έχει κληρονομήσει κάποια στοιχεία της οικογένειας Mini, όπως τους θόλους των ζαντών, τις ράγες στην οροφή καθώς και τo χαρακτηριστικό πτερύγιο στο πίσω μέρος της οροφής που δεσπόζει στο Countryman, ενώ οι προβολείς (διαθέτουν τρεις διαφορετικές λειτουργίες στα φώτα ημέρας) και η πρόσοψή του, έχουν αντλήσει στοιχεία από το σχέδιο του Cooper. Τέλος, οι ζάντες διατίθενται από 17 έως και 20 ίντσες, το λογότυπο της Mini βρίσκεται στα μαύρα πλαστικά πάνω από το μαρσπιέ, ενώ εννοείται πως δε λείπει το σχέδιο που παραπέμπει στη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου (Union Jack) στα πίσω φώτα.
Υστερεί ελαφρά σε πρακτικότητα και χώρους
Περνώντας στο εσωτερικό, η οικειότητα με την καμπίνα του Mini Cooper είναι κάτι παραπάνω από φανερή. Παρά το γεγονός ότι το πλάτος του φτάνει το 1 μέτρο και 75 εκατοστά, το Aceman δεν προσφέρει πολύ χώρο στα μπροστινά καθίσματα. Στις πόρτες, οι εσωτερικές τους επενδύσεις είναι κάπως ογκώδεις, ενώ σε ό,τι αφορά τον τεμπέλη, καθώς είναι αδύνατο τόσο το να μετακινηθεί, όσο και το να αναδιπλωθεί, δημιουργεί δυσκολία στις γρήγορες κινήσεις του τιμονιού, επηρεάζοντας την αίσθηση της σπορ λειτουργίας Go-Kart. Ακόμη, ο τομέας της πρακτικότητας δεν είναι το ατού του μοντέλου, με την παρουσία ελάχιστων αποθηκευτικών χώρων τόσο στις πόρτες, όσο και στην - στενή - κεντρική κονσόλα.
Το ύψος των 1,51 μέτρων επηρεάζει αρκετά τους χώρους για τα γόνατα των πίσω, παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο του αυτοκινήτου φτάνει τα 2,61 μέτρα. Ακόμη, το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 300 λίτρων, η οποία, με πεσμένα τα πίσω καθίσματα, μπορεί να φτάσει τα 1005 λίτρα.
Διαθέτει τέσσερις οδηγικές επιλογές για όλα τα γούστα
Οι κατασκευαστές έχουν εντάξει στο οδηγικό σύστημα του Mini Aceman τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, με την κάθε μια να διαθέτει ξεχωριστή εμφάνιση και ηχητικό αποτύπωμα. Μια από αυτές αποτελεί και η Go-Kart που αναφερθήκαμε και νωρίτερα, η οποία αντλεί την έμπνευσή της από το John Cooper Works. Ξεχωρίζει για την σπορτίφ προσέγγιση, βελτιώνοντας τόσο την ακρίβεια του τιμονιού, όσο και την ενίσχυση της διεύθυνσης, παρέχοντας έτσι εξαιρετικά κρατήματα στις γρήγορες στροφές. Για όσους θέλουν να έχουν χαλαρές στιγμές και όχι εντάσεις, η επιλογή που μοιάζει μονόδρομος είναι η λειτουργία «Core».
Ακόμη, αν θέλετε να εξερευνήσετε μόνοι σας το τι σας εξυπηρετεί στην οδήγηση, δεν έχετε παρά να προσαρμόσετε τις επιλογές σας μέσω του προγράμματος «Personal». Αν πάλι θέλετε να εξοικονομήσετε ενέργεια και να αυξήσετε τα επίπεδα αυτονομίας, επιλέξτε τη λειτουργία «Green». Σύμφωνα με την εταιρεία, η μπαταρία του Aceman SE με τάση στα 54,2 kWh, θα καταφέρει να φτάσει έως και τα 410 χιλιόμετρα αυτονομίας σύμφωνα με τις τιμές WLTP. Σε συνθήκες ταχείας φόρτισης, η μπαταρία της έκδοσης αυτής με δυνατότητα φόρτισης έως και 95 kW, μπορεί να πραγματοποιήσει το 10 - 80% σε μισή ώρα (σύμφωνα με την εταιρεία). Στην έκδοση E η μέγιστη ισχύς φόρτισης έρχεται έως τα 75 kW, που σημαίνει ότι γεμίζει τα 42,5 kWh του μεγέθους της μπαταρίας (προσφέρει αυτονομία έως και 310 χιλιόμετρα) σε 30 λεπτά (όπως και στο SE), ενώ σε απλή φόρτιση θα χρειαστεί περίπου 4 ώρες.
Χάρη στη λειτουργία One-Pedal-Drive ενισχύεται η ανάκτηση ενέργειας στο Aceman, καθιστώντας το χρήσιμο για την κίνηση εντός πόλης και την επέκταση της αυτονομίας του μοντέλου. Χρήσιμη επιλογή είναι και αυτή της δορυφορικής πλοήγησης, με σχεδιασμό για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός ηλεκτρικού, συντελώντας στην επιλογή της βέλτιστης διαδρομής ως προς την κατανάλωση.
Με ισχύ έως και τους 218 ίππους
Ποιες οι οδηγικές συγκινήσεις που κρύβονται στο νέο μοντέλο; Όπως και με το «ξαδερφάκι» του, δηλαδή το Cooper, έτσι και το Aceman διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Στην Ε, η οποία προσφέρεται με ισχύ 184 ίππους, καθώς και την SE με ισχύ 218 ίππων. Εμείς, δοκιμάσαμε τη δεύτερη, ισχυρότερη έκδοση, με την ιπποδύναμη να μην αντιμετωπίζει κανένα απολύτως πρόβλημα στο να κουμαντάρει το βάρος τους 1,7 τόνους. Για να φτάσει τα 100 χλμ./ ώρα, το Aceman χρειάζεται 7,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα. Δεν θα λέγαμε «όχι» σε περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά η διασκέδαση πίσω από το τιμόνι ξεκινά πολύ πριν την τελική.
Η απόδοση των φρένων ήταν ικανοποιητική, καθώς η παρουσία τους έγινε ιδιαίτερα αισθητή (όταν αυτό χρειάστηκε), «σφίγγοντας» δυνατά σε περιπτώσεις ανάγκης. Από την άλλη, το ESP επεμβαίνει από νωρίς, ακόμη και όταν δε βρισκόμαστε σε μεγάλα επίπεδα ταχύτητας. Οι μπροστινοί τροχοί σπινιάρουν κατά την επιτάχυνση, αλλά μετά επεμβάινει το ESP. Από την μια, μεγαλώνει η αίσθηση της ασφάλειας, από την άλλη όμως, αλλοιώνεται η αίσθηση της διασκέδασης. Το σπορ τιμόνι του Aceman είναι αντιολισθητικό, όπως σπορ είναι και τα καθίσματα, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη έως και το άνω μέρος της πλάτης.
Συμπερασματικά, το νέο Aceman φαίνεται να «κολλάει» ωραία στην γκάμα ηλεκτροκίνησης της Mini. Θα καταφέρει να τα πάει καλύτερα από το Paceman, το οποίο κυκλοφόρησε - και εκείνο - με στόχο να καλύψει κενά στην οικογένεια των ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας;
Στην χώρα μας, οι τιμές (χωρίς να υπολογιστούν οι τιμές της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά») του νέου Aceman ξεκινούν από 35.450 ευρώ στην έκδοση Ε και 39.450 ευρώ για την έκδοση SE.
Σχολιάστε |