Νέο Opel Frontera: Το οδηγούμε σε ηλεκτρική και υβριδική βερσιόν
Διάδοχος του Crossland, μεγαλώνει σε μέγεθος έχοντας φρέσκια σχεδίαση με καμπές και αντιθέσεις.
Ευρύχωρο εσωτερικό με έξυπνες τεχνολογίες, αποθηκευτικός χώρος 460 λτ.
Ηλεκτρικό και υβριδικό έχουν παρόμοιο χαρακτήρα, υπόσχονται οικονομικές και άνετες μετακινήσεις.
Από 18.900 ευρώ ως ηλεκτρικό και 22.990 ευρώ ως υβριδικό, διαθέσιμο και ως 7-θέσιο.
Το Opel Frontera κυκλοφόρησε το 1991 ως ένα πρακτικό SUV και παρέμεινε στην αγορά μέχρι και το 2004 όπου αποσύρθηκε. Η Opel επαναφέρει την ονομασία Frontera στο νέο της compact SUV με προσανατολισμό crossover. Πλέον, μεγαλύτερο και με πιο ρωμαλέα σχεδίαση, το νέο Frontera τοποθετείται στην γκάμα της Opel ανάμεσα στο Mokka και το αρκετά μεγαλύτερο Grandland, το οποίο ανανεώθηκε πρόσφατα. Πατώντας πάνω στην CMP πλατφόρμα της Stellantis, θα τροφοδοτείται από θερμικό υβριδικό ή ηλεκτρικό μοτέρ Ένα δυνατό του όπλο θα είναι η τιμή του, εφόσον το μικρό υβριδικό SUV θα ξεκινά από τα 18.900 ευρώ στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση (συμπ. της κρατικής επιδότησης). Το υβριδικό μοντέλο θα ξεκινά από τα 22.990 ευρώ, με την ακριβότερη έκδοση του, GS line, να φτάνει τα 27.900 ευρώ. Σε επιπλέον κόστος θα διατίθεται και ως 7-θέσιο, προσθέτοντας μια τρίτη σειρά καθισμάτων.
Διάδοχος του Crossland, μεγαλώνει σε μέγεθος έχοντας φρέσκια σχεδίαση με καμπές και αντιθέσεις
Εστιάζοντας στην θερμική του έκδοση, θα χρησιμοποιεί τον γνωστό 3-κύλινδρο 1.2 λτ. του ομίλου, ο οποίος θα έχει ισχύ 100 ή 136 ίππων. Και στις δύο περιπτώσεις, θα υποστηρίζεται με υβριδικό τρόπο από ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων που θα εγκαθίσταται στο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Από την άλλη, η αμιγώς ηλεκτρική βερσιόν θα αποδίδει 113 ίππους με την αυτονομία του μοντέλου να φτάνει τα 305 χλμ. Το νέο Frontera έχει μεγαλώσει σημαντικά με το συνολικό του μήκος να φτάνει τα 4,38 μ. Αυτό το καθιστά κατά 15 εκ. μακρύτερο του προκατόχου Opel Crossland που καταργήθηκε. Η σχεδίασή του είναι φρέσκια και εναρμονισμένη με την σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Opel. Έχει τετραγωνικό σχήμα με πολλές καμπές και απότομες γωνίες. Η μαύρη μάσκα Opel Visor, που συναντάμε σε όλα τα νέα μοντέλα της γερμανικής μάρκας με σήμα την αστραπή, ενώνει τα LED φώτα που είναι αυτόματα και στην μεγάλη σκάλα τους. Μαύροι είναι και οι αρμοί των φτερών γύρω από τους θόλους των τροχών, ενισχύοντας τις αντιθέσεις. Μάλιστα, δεν υπάρχει ίχνος χρωμίου πάνω του για περιβαλλοντικούς λόγους, σύμφωνα με την Opel.
Ευρύχωρο εσωτερικό με έξυπνες τεχνολογίες, αποθηκευτικός χώρος 460 λτ.
Όσον αφορά το εσωτερικό του, η διαφορά των 15 εκ. σε σχέση με το Crossland θα γίνει αισθητή στους πίσω επιβάτες, εφόσον θα κάτσουν άνετα με τα γόνατά τους να μην πιέζονται από τα μπροστινά καθίσματα. Ο οδηγός θα απολαύσει το λεγόμενο «Pure Panel» που διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη με κατεύθυνση προς αυτόν, και οι δύο 10 ιντσών. Στην βασική του έκδοση δεν θα διαθέτει κεντρική ψηφιακή οθόνη. Από την άλλη, όμως, θα φέρει αυτό που η Opel αποκαλεί «smartphone-station», όπου το κινητό συνδέεται με το αυτοκίνητο μέσω εφαρμογής και λειτουργεί ως infotainment σύστημα που ανταποκρίνεται και στο πάτημα των κουμπιών στο τιμόνι. Το τιμόνι είναι λεπτό, επανασχεδιασμένο και flat στο πάνω και κάτω μέρος του. Η επιλογή των υλικών στο εσωτερικό είναι γενικότερα καλή, ενώ επίσης είναι ευχάριστο πως χρησιμοποιούνται κουμπιά για την διαχείριση του κλιματισμού. Τα καθίσματα Intelli προσφέρουν άνεση και εργονομία. Σχετικά με τον αποθηκευτικό χώρο του νέου Frontera, το πορτμπαγκάζ του έχει χωρητικότητα 460 λτ.. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η Opel υποστηρίζει πως ο διαθέσιμος χώρος φτάνει τα 1600 λτ.
Ηλεκτρικό και υβριδικό έχουν παρόμοιο χαρακτήρα, υπόσχονται οικονομικές και άνετες μετακινήσεις.
Οδηγικά, το νέο ηλεκτρικό Frontera δεν προσπαθεί να είναι σπορ και «σκληρό». Αντιθέτως, εντυπωσιάζει με το άνετο σασί στην πρώτη βόλτα. Απορροφά επιτυχώς κακοτεχνίες στους δρόμους, χωρίς να είναι τόσο μαλακό ώστε το αμάξωμα να παίρνει ουσιαστική κλίση. Το ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει την απαραίτητη «σβελτάδα» στην πόλη. Το τιμόνι του έχει αντίστοιχη φιλοσοφία καθώς είναι ελαφρύ χωρίς να υστερεί σε ακρίβεια. Παρόλα αυτά, έμπειροι οδηγοί θα το βρούνε αρκετά μαλακό. Θα πρέπει, όμως, να συμβιβαστούνε με την ιδέα ότι είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει οικονομικές και άνετες μετακινήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το υβριδικό μοντέλο. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ο 3-κύλινδρος κινητήρας σπορ, αλλά σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί το αμάξωμα 1,3 τόνου με ευκολία. Το γουργούρισμα του κινητήρα συνοδεύεται με ένα ήσυχο φύσημα της τουρμπίνας. Η κατανάλωσή του είναι χαμηλή, αγγίζοντας τα 5,2 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο. Αυτό σημαίνει πως με το ντεπόζιτο των 44 λτ. θα μπορεί να διανύσει σχεδόν 600 χλμ. με ένα γέμισμα. Συμπερασματικά, ηλεκτρική και υβριδική έκδοση έχουν παρόμοιο χαρακτήρα και συμπεριφορά στον δρόμο.