Νέο Opel Grandland: Ήρθε και είναι πραγματικά «Grand»
Οθόνη αφής 16 ιντσών για το infotainment
Οι Γερμανοί υπόσχονται 700 χλμ. αυτονομίας για το ηλεκτρικό
Από 36.400 ευρώ στη Γερμανία
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και εντυπωσιακοί φωτισμοί στο εξωτερικό
Η δεύτερη γενιά του Opel Grandland είναι εδώ! Το νέο SUV των Γερμανών βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Large του ομίλου Stellantis και θα προσφέρεται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρική, όσο και υβριδικές εκδόσεις. Πλέον, είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος από τον προκάτοχό του, αποκτώντας 173 χλστ. επιπλέον μήκος, 19 χλστ. επιπλέον ύψος και 64 χλστ. επιπλέον πλάτος. Οι αυξήσεις αυτές φέρνουν και μεγαλύτερους συνδυασμούς τροχών και ελαστικών, με μέγιστο μέγεθος τις 20 ίντσες, ενώ όπως έχουν ανακοινώσει οι ιθύνοντες της Opel, δεν θα χρησιμοποιηθεί καμία επένδυση από χρώμιο για λόγους βιωσιμότητας.
Μιλώντας για το εξωτερικό, το μοντέλο υιοθετεί τις αρχές σχεδίασης «Opel Compass», με το κεντρικό κάθετο νεύρο στο καπό και τα υπόλοιπα στοιχεία να στοιχίζονται οριζόντια. Το νέο φωτιζόμενο έμβλημα της εταιρείας τοποθετείται στο κέντρο, συνοδευόμενο από τους καινούργιους προβολείς Intelli-Lux Pixel Matrix HD, με πάνω από 50.000 pixels. Στο πίσω μέρος του μοντέλου, η υπογραφή φωτισμού «compass» περιλαμβάνει το φωτιζόμενο όνομα της Opel για πρώτη φορά στα χρονικά της εταιρείας.
Οθόνη αφής 16 ιντσών για το infotainment
Περνώντας στο εσωτερικό του Opel Grandland, παρουσιάζεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, ο οποίος συνδυάζεται με το Intelli-HUD head-up display. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 16 ιντσών για το infotainment, η οποία είναι προσανατολισμένη προς την πλευρά του οδηγού. Μεταξύ άλλων, προσφέρει ενσωματωμένο ChatGPT καθώς και άλλες τεχνολογίες. Οι Γερμανοί προσφέρουν μια σειρά από συστήματα υποστήριξης για τον οδηγό, όπως το αυτόματο Cruise Control, το σύστημα προηγμένης αναγνώρισης οδικών σημάτων, καθώς και το In Crash Braking, ένα σύστημα που βοηθά στην αποφυγή δευτερεύουσας σύγκρουσης.
Αν πάλι δε θέλετε να σας αποσπά την προσοχή η οθόνη πληροφόρησης του οδηγού, το head-up display και η κεντρική οθόνη, η Opel έχει ετοιμάσει για εσάς τη λειτουργία Pure Mode, η οποία, περιορίζει όλες τις προαναφερθείσες προβολές. Από εκεί και πέρα, οι Γερμανοί έχουν εξοπλίσει το εσωτερικό και με κουμπιά για λειτουργίες όπως ο κλιματισμός και η αυξομείωση της έντασης ήχου. Επιπλέον, η καμπίνα αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτική, με αποθηκευτικούς χώρους συνολικής χωρητικότητας άνω των 35 λίτρων. Ο οφέλιμος όγκος του πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 550 λίτρα, ενώ ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει τα 1.641 λίτρα. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα – πιστοποιημένα από την «Aktion Gesunder Rucken e. V. » (οργανισμός ο οποίος ερευνά την υγεία της σπονδυλικής στήλης) - καθίσματα της καμπίνας, φέρουν ηλεκτρικά μαξιλαράκια για τη βελτίωση της πλευρικής άνεσης, διαθέτουν δυνατότητες μασάζ και η επένδυσή τους έγινε από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.
Οι Γερμανοί υπόσχονται 700 χλμ. αυτονομίας για το ηλεκτρικό
Όπως αναφέραμε νωρίτερα, το Opel Grandland θα προσφέρεται σε αρκετές εξοπλιστικές εκδόσεις. Η ήπια υβριδική έκδοση είναι εξοπλισμένη με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λτ. και ισχύ 136 ίππων, ο οποίος υποστηρίζεται από ένα μοτέρ ισχύος 28 ίππων. Το plug-in υβριδικό προσφέρει συνδυαστική ισχύ 195 ίππων, με τους Γερμανούς να δηλώνουν αυτονομία η οποία φτάνει τα 85 χιλιόμετρα. Σε ό,τι αφορά τα της αμιγούς ηλεκτρικής έκδοσης, η εταιρεία προσφέρει δύο διαφορετικές επιλογές σχετικά με την μπαταρία: Αφενός, η μια έκδοση διαθέτει μπαταρία 73 kWh, η οποία σύμφωνα με τους ιθύνοντες, προσφέρει αυτονομία 523 χιλιομέτρων, ενώ για την έκδοση με μπαταρία 98 kWh, η υποσχόμενη αυτονομία φτάνει τα 700 χιλιόμετρα. Και στις δύο περιπτώσεις, η ιπποδύναμη του μοντέλου ανέρχεται στους 213 ίππους.
Από 36.400 ευρώ στη Γερμανία
Σαν πρώτη εικόνα, το συμβατικό υβριδικό μοντέλο, μέσω του τρικύλινδρου κινητήρα του, έκανε πολύ ώριμη δουλειά. Με ελαφρύ φορτίο επιταχύνει απροβλημάτιστα, ενώ με τσίτα τα γκάζια, ωθεί αβίαστα το όχημα προς τα εμπρός και κάνει ελαφρώς αισθητή την παρουσία του, χάρις στην καλή ηχομόνωση. Με 1.600 κιλά απόβαρο, κύκλο στροφής τα 10,9 μέτρα και 4,65 μέτρα εξωτερικό μήκος, το Grandland αποδείχθηκε ευχάριστα ευέλικτο. Το σύστημα διεύθυνσης, καθώς και το εξασχέσιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργούν άψογα. Η ανάρτηση ήταν ιδιαίτερα άνετη. Περιλαμβάνει δύο κυκλώματα λαδιού και δύο ξεχωριστές βαλβίδες ρύθμισης ανά φυσίγγιο, που την κάνουν να απορροφά «γλυκά» κραδασμούς και τις κακοτοπιές.
Συνοψίζοντας, το Οpel Grandland έρχεται με ικανοποιητικούς χώρους και μεγάλη αίσθηση άνεσης. Οι Γερμανοί έκαναν σημαντικά βήματα προς τα εμπρός, τόσο από άποψη διαστάσεων, όσο και από άποψη σχεδιασμού και τεχνολογίας, αλλά και χάρη στο άνετο εσωτερικό του. Ακόμη ένα θετικό, η αυτονομία της ηλεκτρικής έκδοσης. Σχετικά με το κόστος, το λανσάρισμα ξεκινά από τη Γερμανία, με τις τιμές της χώρας να έχουν ως εξής:
Το ήπια υβριδικό μοντέλο ξεκινά από τα 36.400 ευρώ, το plug-in υβριδικό από τα 40.150 ευρώ και η εισαγωγική ηλεκτρική έκδοση από τα 46.750 ευρώ.
Σχολιάστε |