autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Turbodiesel, με 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο

18/7/2019

Η 118d με τα 150 PS και τον εγκάρσια τοποθετημένο, τετρακύλινδρο, δίλιτρο turbodiesel κινητήρα, τα καταφέρνει μια χαρά. Προαιρετικά, αυτή η έκδοση εφοδιάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο αντιδρά εξαιρετικά. Είναι σε θέση να «ανεβάσει» πολύ απαλά, αλλά και να υπακούσει με αμεσότητα στις εντολές ενός kickdown ή των δακτύλων του οδηγού, για ό,τι επιθυμήσει σε αλλαγή ταχυτήτων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
Σε κάθε περίπτωση, το αυτόματο κιβώτιο είναι ρυθμισμένο έτσι, ώστε να επιλέγει τις πιο υψηλές σχέσεις, που εξοικονομούν καύσιμα, πιο συχνά και πιο νωρίς. Εξαιτίας αυτών των ρυθμίσεων βέβαια, οι στροφές λειτουργίας του δίλιτρου κινητήρα πέφτουν κάτω ακόμα και από τις 1.500 σ.α.λ., με αποτέλεσμα ο diesel να γουργουρίζει έτσι, χωρίς λόγο, και να ακούγεται ενοχλητικά. Οι συνέπειες; Ο οδηγός καταφεύγει πιο συχνά στη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου και επιλέγει μία σχέση χαμηλότερη, κάτι που αυξάνει, φυσικά, την κατανάλωση.



Πάντως, ο κινητήρας λειτουργεί πιο δυναμικά και γραμμικά, αν και ακούγεται περισσότερο, ενώ αισθητοί γίνονται και μερικοί ελαφριοί κραδασμοί. Επίσης ακούγεται και θόρυβος κύλισης, πιθανότατα εξαιτίας της ρύθμισης της ανάρτησης. Οι ανωμαλίες της ασφάλτου ακούγονται, όπως και οτιδήποτε άλλο προεξέχει, κάνοντας σαφές πως η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφικτή. Βέβαια, στη θέση “Sport” αυτή η εντύπωση είναι πιο έντονη, επομένως η καλύτερη επιλογή είναι η θέση “Comfort”. Έτσι, θα λέγαμε ότι αυτή η Σειρά 1 δεν είναι μαλακή και ότι χρειάζεται εξοικείωση, για να συνηθίσει ο οδηγός το σφικτό χαρακτήρα της.
 
Οδηγώντας
Με αυτά τα δεδομένα, αφήνουμε τη νέα BMW έξω από το πλαίσιο της οδήγησης σε αργούς ρυθμούς, καθώς η Σειρά 1 ανήκει παραδοσιακά στα ιδιαίτερα επιθετικά σε οδική συμπεριφορά μικρομεσαία μοντέλα. ¶λλωστε, το βασικό στοιχείο του χαρακτήρα της 118d είναι το σπορτίφ ύφος. Η Σειρά 1 λοιπόν απογειώνεται, «πατά» στην άσφαλτο με τον καλύτερο τρόπο και στρίβει με ζωντάνια. Μειονεκτήματα της μετάδοσης της κίνησης στον μπροστινό άξονα; Υπάρχουν μεν, αλλά δεν εκδηλώνονται έντονα. Ευρισκόμενη υπό φορτίο και με μικρή σχέση στο κιβώτιο, αισθάνεσαι τη δυσκολία στο τιμόνι, αλλά και αυτό γίνεται με εξαιρετικά πολιτισμένο τρόπο. Μικρά προβλήματα πρόσφυσης υπάρχουν, αλλά ξεκινώντας από στάση, με το τιμόνι στριμμένο.



Πάντως το αυτοκίνητο, αν και το 57% του βάρους του είναι κατανεμημένο μπροστά, δεν αποδεικνύεται στην πράξη τόσο εμπροσθοβαρές. Μόνο στις στροφές, οι οποίες «παίρνονται» με μεγάλη ταχύτητα, η Σειρά 1 επιδεικνύει, όπως κάθε άλλο μικρομεσαίο προσθιοκίνητο, υποστροφική συμπεριφορά, εξαιτίας και της κατανομής του βάρους (εμπρός). Πάντως, η BMW αντιμετωπίζει αυτήν την τάση, με τη βοήθεια και του γρήγορου συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, γρήγορα και αποτελεσματικά, παραμένοντας τελικά σε σωστή τροχιά. Οι πιο φίνοι οδηγοί ίσως ενοχληθούν από τη μη σωστή πορεία, εφόσον επιταχύνουν με το δεξί πεντάλ «βιδωμένο» στο πάτωμα. Οι πιο ενεργοί οδηγοί ίσως ενοχληθούν από τη ακριβή πορεία του αυτοκινήτου και την συνθετική, πρώτη απόκριση του τιμονιού γύρω από τη θέση της ευθείας και τη μέτρια συμπεριφορά του στις αργές ταχύτητες. Αρκετά παραπονεθήκαμε, όμως, καιρός να επιστρέψουμε στη σύγχρονη εποχή, η οποία διακρίνεται για τα πολυμέσα και τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το νέο σύστημα φωνητικών εντολών μάλλον έχει αργή απόκριση, αλλά διακρίνεται για τον κατά τα λοιπά σωστό προγραμματισμό του. Πάντως, η... τεχνολογία λαμβάνει υπόψη της ακόμα και τις επιθυμίες του χρήστη, που δεν είναι σωστά συντεταγμένες. Το σύστημα πλοήγησης αποφεύγει με επιτυχία και εγκαίρως τα μποτιλιαρίσματα, σε συνεργασία με την οθόνη, που εμφανίζεται στο παρμπρίζ (head-up-display). Τα πάντα είναι κατασκευασμένα σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο.



Το σύστημα πλοήγησης ενημερώνει τον οδηγό ακόμα και για τα επερχόμενα όρια ταχύτητας. Βέβαια, όπως τα σημαντικότερα και πολύπλοκα συστήματα υποβοήθησης, έτσι και το μεγάλο πακέτο πολυμέσων έχει το δικό του επιπλέον κόστος.
Η χαμηλότερη τιμή κτήσης της BMW 118d με το αυτόματο κιβώτιο φτάνει στη Γερμανία τα 34.500 ευρώ, ωστόσο το κόστος για την έξυπνη τεχνολογία μπορεί να εκτιναχθεί ακόμα και στα 6.000 ευρώ (μόνο 3.000 ευρώ κοστίζει το πακέτο Business Professional με το μεγάλο σύστημα πλοήγησης και την ασύρματη λειτουργία φόρτισης του smartphone. Με αυτόν τον τρόπο προχωρά η πρόοδος στη σημερινή εποχή, έστω κι αν εμείς διαβάζουμε μόνο τον κατάλογο με τις αρχικές τιμές των αυτοκινήτων. Στην ελληνική αγορά οι τιμές της νέας σειράς 1 ξεκινούν από 26.125¤ για την 118i και από 33.540¤ για την 118d.

Συμπέρασμα
Αν εξετάσουμε τη νέα Σειρά 1 από τη σπορτίφ πλευρά της, τότε τα πάντα είναι απολύτως εντάξει! Αυτή η BMW είναι ζωηρή, ασφαλής και σβέλτη. Με λίγα λόγια: Η έκδοση 118d είναι, για παράδειγμα, καλή, αλλά όχι τόσο εξαιρετική όσο κάποτε. Έχει μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και η πλούσια συνδεσιμότητά της την καθιστά ακόμα πιο φιλική στην καθημερινότητα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει