Άραγε το καινούργιο είναι πάντα καλύτερο? Συχνά κάνουμε αυτή την ερώτηση στον εαυτό μας, όταν αφορά αυτοκίνητα και τεχνολογίες. Με την έλευση του νέου Kia Sportage ξαναμπήκαμε στο ίδιο «τρυπάκι». Σχεδόν 30 χρόνια τώρα, το Sportage απέκτησε μια ιδιαίτερη φήμη, στο χώρο των μικρομεσαίων SUV, χάρη στον all-round χαρακτήρα του, τη προσγειωμένη οδηγικά συμπεριφορά του και την αντικειμενικά ωραία εμφάνιση του. Πλέον προχωρά σε μια εκ βαθέων ανανέωση, περνώντας στη νέα γενιά, με το μέλλον να διαγράφεται πιο ενδιαφέρον από ποτέ. Το επερχόμενο μοντέλο φέρει υβριδικά συστήματα κίνησης, τεράστια καμπυλωτή οθόνη infotainment και πολλά ακόμα, πλαισιωμένα από μια νέα ιντρικαδόρικη εμφάνιση. Εμείς οδηγήσαμε το τετρακίνητο Kia Sportage με τον ήπια υβριδικό 1.600 κυβικών εκατοστών κινητήρα των 180 ίππων, που διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και απαντάμε στο ερώτημα πόσο έχει βελτιωθεί πραγματικά.
Το εσωτερικού του Kia Sportage έχει σχεδιαστεί με βάση την απόλυτη εμπειρία του οδηγού. Οδηγοκεντρική, με τα υλικά να είναι ποιοτικά, τη συναρμογή στιβαρή και τη πρακτικότητα σε υψηλά επίπεδα, η καμπίνα του SUV κινείται σε premium προδιαγραφές. Τα καλοραμμένα δερμάτινα καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη, αν κι είναι σχετικά κοντά, με το πολυλειτουργικό τιμόνι να μπορεί να επέμβει σε πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών εμφανίζει όλες τις βασικές πληροφορίες, καθώς και εικόνες από τους εξωτερικούς καθρέπτες, με τον οδηγό να μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε 4 παραλλαγές γραφικών. Ακριβώς δίπλα βρίσκεται η καμπύλη οθόνη LCD 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης που συνδυάζει τα συστήματα πλοήγησης, ασφάλειας και infotainment, δημιουργώντας μια κινηματογραφική αίσθηση. Αισθητή η απουσία των κλασικών διακοπτών, μιας και συναντάμε μόλις δυο που διαχειρίζονται τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα, ενώ στη θέση του λεβιέ συναντάμε ένα περιστροφικό διακόπτη, υπεύθυνο για τα οδηγικά προφίλ, την τετρακίνηση και την επιλογή των ταχυτήτων. Πίσω μπορούν να κάτσουν σχετικά άνετα 3 ενήλικες, έχοντας αξιοσημείωτο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι, με το χώρο των αποσκευών να είναι στα 562 λίτρα.
Το νέο Kia Sportage είναι εντυπωσιακό άνετο κι ευκολοδήγητο. Οι Κορεάτες έχουν χρησιμοποιήσει στο SUV εντελώς μαλακά ελατήρια ενσωματωμένα σε αναρτήσεις που προσαρμόζονται ανάλογα το drive mode, οι οποίες καταπίνουν απροβλημάτιστα τις ατέλειες του οδοστρώματος παρά το 235 προφίλ του ελαστικού των 19ιντσών ζαντών. Οι κλίσεις, ειδικά στις γρήγορες μετατοπίσεις, αν και υπάρχουν, σε καμία περίπτωση δεν τρομάζουν, με την αμεσότητα του τιμονιού να είναι ιδανική για το βάρος του αυτοκινήτου. Το γρύλισμα του κινητήρα ακούγεται ελαφρώς στην καμπίνα, με τη ροπή των 265Nm να φαντάζει μικρή σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι αισθητές, ειδικά στο όριο, με το Sportage να δηλώνει ότι βολεύεται ξεκάθαρα σε πιο χαλαρές και ήρεμες βόλτες. Παρόλα αυτά, χάρη στην τετρακίνηση και στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που διαθέτει, η πρόσφυση του παραμένει άψογη ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Kia Sportage 1.6 T-Gdi 48V AWD |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός + turbo, ήπια υβριδικό |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 180/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 265/1.500 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 7/αυτόματο/τετρακίνητο |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,1 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 201 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.650 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 7,5 |
Μέση Δοκιμής | 9,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 163 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 54 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 562-1751 |
Τιμή από (ευρώ) | 27.790 (Γερμανία) |
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr