Kia Sportage: Αιχμηρό σε εμφάνιση, άψογο οδηγικά κι άνετο
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Kia Sportage: Αιχμηρό σε εμφάνιση, άψογο οδηγικά κι άνετο

Διαβάστηκε από 1095 αναγνώστες - 13/1/2022
Η φήμη του είναι διαδεδομένη, η νέα του εμφάνιση διφορούμενη. Το νέο Kia Sportage πάτησε Ευρώπη και το οδηγούμε με τον 1.600αρη υβριδικό turbo κινητήρα των 180 ίππων, στην τετρακίνητη εκδοχή του, που έρχεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Άραγε το καινούργιο είναι πάντα καλύτερο? Συχνά κάνουμε αυτή την ερώτηση στον εαυτό μας, όταν αφορά αυτοκίνητα και τεχνολογίες. Με την έλευση του νέου Kia Sportage ξαναμπήκαμε στο ίδιο «τρυπάκι». Σχεδόν 30 χρόνια τώρα, το Sportage απέκτησε μια ιδιαίτερη φήμη, στο χώρο των μικρομεσαίων SUV, χάρη στον all-round χαρακτήρα του, τη προσγειωμένη οδηγικά συμπεριφορά του και την αντικειμενικά ωραία εμφάνιση του. Πλέον προχωρά σε μια εκ βαθέων ανανέωση, περνώντας στη νέα γενιά, με το μέλλον να διαγράφεται πιο ενδιαφέρον από ποτέ. Το επερχόμενο μοντέλο φέρει υβριδικά συστήματα κίνησης, τεράστια καμπυλωτή οθόνη infotainment και πολλά ακόμα, πλαισιωμένα από μια νέα ιντρικαδόρικη εμφάνιση. Εμείς οδηγήσαμε το τετρακίνητο Kia Sportage με τον ήπια υβριδικό 1.600 κυβικών εκατοστών κινητήρα των 180 ίππων, που διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και απαντάμε στο ερώτημα πόσο έχει βελτιωθεί πραγματικά.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Εμφανισιακά τολμηρό και σύγχρονο το Kia Sportage

Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται ο καθένας, ότι η σχεδίαση του νέου Kia Sportage είναι τολμηρή και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένη, αφήνοντας τον αέρα να ρέει ομαλά πάνω στο μυώδες αμάξωμα. O εμπρός πρόβολος είναι ιδιαίτερα δυναμικός, με την εμβληματική μάσκα Tiger Nose της Kia, τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED σε σχήμα μπούμερανγκ και τους προσαρμοζόμενους προβολείς διπλού LED να εντυπωσιάζουν.  Αρκετή προσοχή στη λεπτομέρεια δόθηκε και στο πίσω μέρος , με την αεροτομή να έχει κρυμμένη μέσα της τον πίσω υαλοκαθαριστήρα, δίνοντας μια καθαρή και μοντέρνα εμφάνιση και βελτιώνοντας την ορατότητα του οδηγού. Ο προφυλακτήρας είναι στο χρώμα του αυτοκινήτου, κάνοντας αντίθεση με τον ημι-γυαλιστερό διαχύτη χρωμίου, ενώ τα πίσω διαιρούμενα φωτιστικά σώματα  ενώνονται με μια LED λωρίδα, τονίζοντας οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου.
 

High-tech διάκοσμος και κοίλη οθόνη για το Sportage

High-tech διάκοσμος και κοίλη οθόνη για το Sportage

Το εσωτερικού του Kia Sportage έχει σχεδιαστεί με βάση την απόλυτη εμπειρία του οδηγού. Οδηγοκεντρική, με τα υλικά να είναι ποιοτικά, τη συναρμογή στιβαρή και τη πρακτικότητα σε υψηλά επίπεδα, η καμπίνα του SUV κινείται σε premium προδιαγραφές. Τα καλοραμμένα δερμάτινα καθίσματα προσφέρουν καλή στήριξη, αν κι είναι σχετικά κοντά, με το πολυλειτουργικό τιμόνι να μπορεί να επέμβει σε πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών εμφανίζει όλες τις βασικές πληροφορίες, καθώς και εικόνες από τους εξωτερικούς καθρέπτες, με τον οδηγό να μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε 4 παραλλαγές γραφικών. Ακριβώς δίπλα βρίσκεται η καμπύλη οθόνη LCD 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης που συνδυάζει τα συστήματα πλοήγησης, ασφάλειας και infotainment, δημιουργώντας μια κινηματογραφική αίσθηση.  Αισθητή η απουσία των κλασικών διακοπτών, μιας και συναντάμε μόλις δυο που διαχειρίζονται τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα, ενώ στη θέση του λεβιέ συναντάμε ένα περιστροφικό διακόπτη, υπεύθυνο για τα οδηγικά προφίλ, την τετρακίνηση και την επιλογή των ταχυτήτων. Πίσω μπορούν να κάτσουν σχετικά άνετα 3 ενήλικες, έχοντας αξιοσημείωτο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι, με το χώρο των αποσκευών να είναι στα 562 λίτρα.

Υβριδικό σύνολο 180 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Το Kia Sportage της δοκιμής παίρνει κίνηση από ένα ήπιο υβριδικό σύνολο απόδοσης 180 ίππων, που αποτελείται από ένα 1600αρη turbo κινητήρα και μια μπαταρία 48V. To σύνολο συνεργάζεται αποκλειστικά, όπως προαναφέραμε, με το 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, περνώντας την ισχύ και στους 4 τροχούς. Γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, ο κινητήρας κινεί αξιοπρεπώς το 1.650 κιλών αμάξωμα, γράφοντας το 0-100χλμ/ώρα σε 9,1 δλ και χαρίζοντας πολύ καλές ρεπρίζ, με το 60-100χλμ/ώρα και το 80-120χλμ/ώρα να πραγματοποιούνται σε 5 δλ και 6,4 δλ αντίστοιχα. Από μεριάς κατανάλωσης κυμαίνεται σε σχετικά λογικά επίπεδα για την κατηγορία του, αγγίζοντας τα 9,2λτ/100χλμ κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
 

Το σύστημα αναρτήσεων του Sportage κάνουν περσικό χαλί τους δρόμους

Το σύστημα αναρτήσεων του Sportage κάνουν περσικό χαλί τους δρόμους

Το νέο Kia Sportage είναι εντυπωσιακό άνετο κι ευκολοδήγητο. Οι Κορεάτες έχουν χρησιμοποιήσει στο SUV εντελώς μαλακά ελατήρια ενσωματωμένα σε αναρτήσεις που προσαρμόζονται ανάλογα το drive mode, οι οποίες καταπίνουν απροβλημάτιστα τις ατέλειες του οδοστρώματος παρά το 235 προφίλ του ελαστικού των 19ιντσών ζαντών. Οι κλίσεις, ειδικά στις γρήγορες μετατοπίσεις, αν και υπάρχουν, σε καμία περίπτωση δεν τρομάζουν, με την αμεσότητα του τιμονιού να είναι ιδανική για το βάρος του αυτοκινήτου. Το γρύλισμα του κινητήρα ακούγεται ελαφρώς στην καμπίνα, με τη ροπή των 265Nm να φαντάζει μικρή σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι αισθητές, ειδικά στο όριο, με το Sportage να  δηλώνει ότι βολεύεται ξεκάθαρα σε πιο χαλαρές και ήρεμες βόλτες. Παρόλα αυτά,  χάρη στην τετρακίνηση και στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που διαθέτει, η πρόσφυση του παραμένει άψογη ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Το Kia Sportage ήρθε για να μείνει

Το νέο Kia Sportage δεν είναι μόνο μπλιμπλίκια και φαντεζί κορδέλες, συνεχίζοντας επάξια στο δρόμο της επιτυχίας των προκατόχων του. Έχει βελτιωθεί στα σημεία, είναι πλούσιο σε τεχνολογικά συστήματα και ακολουθάει την εποχή όσο αφορά το υβριδικό του σύνολο. Με τιμή που λογικά θα ξεκινάει κάτω από τις 30.000¤ και την 7ετη εγγύηση, που μας έχει συνηθίσει η Kia, φαντάζει μια ενδιαφέρουσα επιλογή στο χώρο των μικρομεσαίων SUV.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Kia Sportage 1.6 T-Gdi 48V AWD
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός + turbo, ήπια υβριδικό
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 180/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 265/1.500
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 7/αυτόματο/τετρακίνητο
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,1
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) 5
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 6,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 201
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.650
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 7,5
Μέση Δοκιμής 9,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 163
Ρεζερβουάρ (λτ.) 54
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 562-1751
Τιμή από (ευρώ) 27.790 (Γερμανία)

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »