4 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Audi Q5 Sportback 40 TDI Quattro

Διαβάστηκε από 21169 αναγνώστες - 12/2/2021

Το Audi Q5 Sportback συνδέει την αρχοντιά και τη χρηστικότητα, συμπληρώνοντας την γκάμα του μοντέλου. Εμείς το απολαύσαμε στα χιόνια!

 
 
Το Sportback είναι αυτή η ξεχωριστή και όμορφη hatchback παραλλαγή με τη συναρπαστική coupé ορμή στην οροφή. Ακόμα πιο εκπληκτικό στοιχείο είναι το εξής: οι παραχωρήσεις σε επίπεδο χώρων παραμένουν μικρές. Σε σύγκριση με το «κανονικό» Q5, διατίθεται σχεδόν ο ίδιος χώρος στα πίσω καθίσματα, ενώ από το χώρο αποσκευών έχουν αφαιρεθεί μόνο από 10 (με τον πίσω πάγκο καθισμάτων στη θέση τους) έως 40 λίτρα (με το Q5 Sportback ως διθέσιο). Κάτι γίνεται, λοιπόν, και για τις οικογένειες. Ειδικά, εφόσον και το Sportback αποδεικνύεται ένα πλήρες SUV, που διαθέτει μεγαλοπρεπείς δυνατότητες φόρτωσης (595 kg) και είναι σε θέση να ρυμουλκήσει φορτίο έως και 2,4 τόνων.



Entry model με 204 PS
Την είσοδο στον κόσμο του Q5 Sportback πραγματοποιεί πρώτη η diesel έκδοση 40 TDI, που σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Audi, θα είναι και η πιο δημοφιλής έκδοση. Το εν λόγω diesel μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων, αλλά και το σύστημα τετρακίνησης "quattro ultra", που εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πολύδισκο συμπλέκτη για τον πίσω άξονα. Ο τελευταίος λειτουργεί εξαιρετικά καλά, αντιδρά αρκετά γρήγορα ακόμα και σε ολισθηρούς δρόμους και φέρνει αρκετή ισχύ στον πίσω άξονα, ώστε να αποφεύγεται η ενοχλητική υποστροφή κατά την επιτάχυνση μετά από την έξοδο από τις στροφές.



Τα 204 PS και τα 400 Nm είναι τιμές, που τις αντιλαμβάνεται ο οδηγός αρκετά άμεσα και διασφαλίζουν ότι οι επιδόσεις είναι γρήγορες, ενώ η εργοστασιακή κατανάλωση είναι 6,3 l diesel/100 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Κατά τη διάρκεια των πρώτων δοκιμαστικών διαδρομών μας, η τιμή του υπολογιστή ταξιδιού του Q5 Sportback 40 TDI, που οδηγούσαμε, έφτασε με ταχύ ρυθμό κίνησης τα 7,3 l/100 km. Για ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας ισχύος και βάρους η παραπάνω τιμή είναι απολύτως εντάξει.
Για την ανώτερη αποκλειστικότητα του Q5 Sportback η Audi -όπως και άλλες εταιρείες για αντίστοιχα μοντέλα τους- ζητά από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές ένα σαφώς μεγαλύτερο τίμημα. Στη «μεσαία» εξοπλιστική εκδοχή "advanced", το Sportback είναι περίπου 2.500 ευρώ ακριβότερο από το «κανονικό» Q5. 

Συμπέρασμα
Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου πρακτικά μειονεκτήματα, καθώς το Sportback είναι εξίσου εξυπηρετικό, άνετο και γρήγορο, όσο το Q5 με το «κανονικό» -σαν από station wagon- τελείωμα πίσω.