Πριν ξεκινήσουν την εμπορική πορεία τους τα πραγματικά σπορτίφ "κανόνια", η σπορτίφ CUPRA, δοκιμάζει τις φιλικές προς το περιβάλλον δυνατότητές της με το Leon e-Hybrid. Τηρεί ό,τι υπόσχονται οι 245 ίπποι του;
Είναι δυνατόν ένα σπορτίφ μοντέλο να φροντίζει ταυτόχρονα να μην επιβαρύνει το περιβάλλον με εκπομπές CO2; Κι όμως, η CUPRA έχει καταφέρει να… τετραγωνίσει τον κύκλο, συνδυάζοντας τις σπορ ικανότητες με το οικολογικό προφίλ του CUPRA Leon e-Hybrid!
Αργότερα θα έρθουν στην αγορά άλλα τρία σπορτίφ Leon χωρίς ηλεκτροκίνηση: δύο προσθιοκίνητα με 245 και 300 PS, καθώς και η κορυφαία έκδοση με τετρακίνηση και 310 PS, με το συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης του CUPRA Formentor VZ. Πάντως, η τελευταία κορυφαία έκδοση CUPRA θα είναι διαθέσιμη μόνο ως έκδοση ST, δηλαδή με station wagon αμάξωμα. Έως τότε, μας επιτράπηκε να πάρουμε μία μικρή πρόγευση από το plug-in- υβριδικό Leon με τη συνδυαστική ισχύ των 245 ίππων.
Η τεχνολογία του
Αρχικά, λοιπόν, θα αναφερθούμε στην τεχνολογία, η οποία μας είναι ήδη γνωστή από το Golf GTE. Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων, ο οποίος είχε ήδη αντικατασταθεί με το facelift του Golf 7, αποκτά μια δεύτερη ζωή στο plug-in-υβριδικό μοντέλο και αποδίδει 150 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει άλλα 70 kW (95 ίππους), εφόσον βέβαια, είναι φορτισμένη η μπαταρία. Η τελευταία μπορεί να φορτιστεί μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος κατά την οδήγηση χρησιμοποιώντας την ανάκτηση, ωστόσο αυτή η επιλογή δεν έχει τόσο πολύ νόημα σε μία σπορτίφ πρόταση, αφού είναι λογικό να θέλουμε να οδηγούμε με όλη τη δυνατή ισχύ.
Επομένως, αν δεν υπάρχει εύκολη δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι ή κάπου κοντά, δε χρειάζεται να κάνετε σκέψεις για ένα σπορτίφ PHEV, αφού η άδεια μπαταρία δεν συνεισφέρει το μερίδιό της σε ισχύ και πρόκειται να οδηγείτε ένα μικρομεσαίο μοντέλο 150 ίππων με επιπλέον βάρος, και όχι ένα σπορτίφ αυτοκίνητο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, τα plug-in-υβριδικά μοντέλα φορτίζουν τις μπαταρίες τους πολύ σπάνια, ώστε να λειτουργούν αποτελεσματικά. Κάτι ανάλογο θα ήταν ιδιαίτερα προβληματικό σε μια σπορτίφ έκδοση, επειδή το e-boost (η ηλεκτρική ενίσχυση) είναι το στοιχείο που την καθιστά τόσο ελκυστική.
Οδηγώντας
Ευτυχώς για εμάς, το Leon της δοκιμής μας ήταν πλήρως φορτισμένο προτού το οδηγήσουμε με… δυναμικό τρόπο. Επομένως: Ενεργοποιείτε το πρόγραμμα οδήγησης "CUPRA", απενεργοποιείτε το ESP και… του δίνετε και καταλαβαίνει! Παραδόξως, η station wagon έκδοση ST με το μεγάλο πίσω πρόβολο αποδεικνύεται πολύ διασκεδαστική στο δρόμο. Οι αλλαγές της ισορροπίας της ουράς της ειδοποιούν τον οδηγό νωρίτερα, όντας έτσι πιο προβλέψιμη και ευκολότερη στην αντιμετώπισή της. Το πεντάθυρο Leon, πάλι, παραμένει περισσότερο ουδέτερο, αλλά στη συνέχεια χάνει το ύφος του ακόμα πιο απότομα. Κρίμα, που το ST ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά της Bridgestone και το πεντάθυρο με της Goodyear, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή μια ακριβής σύγκριση. Το στοιχείο, που είχαν και τα δύο μοντέλα κοινά, ωστόσο, ήταν μια λογική τάση υποστροφής.
Κινούμενοι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, μας άρεσε ο ήχος του κινητήρα του ισπανικού μοντέλου, που δεν είναι ενοχλητικός, αλλά η σπορτίφ χροιά του, η οποία παράγεται τεχνητά, είναι ευχάριστη. Στο υψηλής ποιότητας εσωτερικό, η CUPRA δίνει προσοχή στη λεπτομέρεια, για παράδειγμα στον αερόσακο στο τιμόνι, ο οποίος έχει τρισδιάστατη εμφάνιση. Οι χάλκινες πινελιές του δείχνουν πραγματικά καλές, ενώ η πλοήγηση στο menu της οθόνης 10 ιντσών, που είναι ψηλά τοποθετημένη, κρίνεται πολύ περίπλοκη για εμάς. Τα σπορ καθίσματα θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη στην έδρα τους, σε αντίθεση με την πλάτη τους, η οποία αγκαλιάζει και στηρίζει πολύ καλά το πάνω μέρος του σώματος.
Κατά τη διάρκεια της launch εκκίνησης, νοιώθει την δύναμη να περνά στον μπροστινό άξονα, καθώς τα ηλεκτρονικά δε ρυθμίζουν τέλεια τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα κατά την εκκίνηση, αφήνοντας τελικά να παρουσιάζεται αρκετή ολίσθηση των τροχών. Ωστόσο, είμαστε πεπεισμένοι ότι τα 6,7 δευτερόλεπτα από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα, που ανακοινώνει η CUPRA, είναι μία επίδοση, που ισχύει. Η ανάρτηση, από την πλευρά της, ευχαριστεί με μια ωραία διαφορά μεταξύ άνεσης και σπορτίφ συμπεριφοράς, μάλιστα στη δεύτερη δε χαρακτηρίζεται πολύ σκληρή. Προφανώς, ο στόχος των Ισπανών τείνει συνολικά προς την καθημερινότητα.
Συμπέρασμα
Η ουσία του CUPRA Leon e-Hybrid σχετίζεται άμεσα με τη χρήση του. Όποιος μπορεί να το φορτίζει χωρίς δυσκολίες, αποκτά τελικά ένα σπορτίφ μικρομεσαίο αυτοκίνητο, το οποίο επωφελείται από το περιβαλλοντικό bonus.