autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
4 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Jaguar F-Pace P400

Διαβάστηκε από 42485 αναγνώστες - 2/4/2021

Η Jaguar εξοπλίζει το καλύτερό της -εμπορικά- μοντέλο με έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα και ένα facelift. Ας δούμε τι εντυπώσεις μας άφησε η δοκιμή του.

Το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Jaguar έχει ήδη ανακοινωθεί, καθώς θα σταματήσει να τους  παράγει το 2025. Και τώρα οι Βρετανοί φέρνουν στις αγορές αυτά τα νέα εξακύλινδρα σε σειρά μηχανικά σύνολα από το δικό τους εργοστάσιο στο Wolverhampton, το οποίο εγκαινίασε η βασίλισσα Ελισάβετ το 2014. Εμείς επιλέξαμε να οδηγήσουμε την έκδοση με τον κινητήρα P400, δηλαδή ένα σύνολο βενζίνης 3,0 λίτρων, διπλά υπερτροφοδοτούμενο, με ηλεκτρικό συμπιεστή και turbo, ισχύος 400 PS.



Όσο για την ποιότητα της λειτουργίας του, αλλά και τον ήχο, αμφότερα είναι καταπληκτικά! Στο τέλος της κυκλικής διαδρομής μας, μήκους 50 χιλιομέτρων, που περιελάμβανε επαρχιακό δίκτυο και προσεκτική κίνηση στον αυτοκινητόδρομο (εξαιτίας της πυκνής κυκλοφορίας), ο υπολογιστής ταξιδιού του SUV της Jaguar έδειξε 11,4 l super αμόλυβδη/100 km, επίδοση, την οποία ενόψει των μετρήσεων των επιταχύνσεων, μπορεί κανείς να την πει άκρως ικανοποιητική.



Κινητήρες
Συγκρατημένο από την εμφάνιση του αμαξώματος, το facelift έφερε στο προσκήνιο μια νέα παλέτα κινητήρων, οι οποίοι είναι όλοι mild hybrid, ενώ το σύστημα τετρακίνησης είναι standard. Οι νέοι diesel έχουν ως εξής: D165 (2,0 λίτρων τετρακύλινδρος, 165 PS), D200 (όπως ο D165, αλλά με 204 PS) και D300 (3,0 λίτρων εξακύλινδρος, 300 PS). Και οι βενζινοκινητήρες: P250 (2,0 λίτρων τετρακύλινδρος, 250 PS - ένας παλιός γνώριμος, που τώρα είναι mild hybrid) και P400 (στην έκδοση, την οποία ήδη οδηγήσαμε εμείς).

Οδηγώντας
Καταφέραμε επίσης να οδηγήσουμε για μικρό χρονικό διάστημα το plug-in-υβριδικό P400e, με τον τετρακύλινδρο των 2,0 λίτρων (300 PS) συν τον τοποθετημένο στο κιβώτιο ταχυτήτων ηλεκτροκινητήρα των 143 PS, ο οποίος είναι δυνατό να φορτίζεται γρήγορα σε στήλη συνεχούς ρεύματος (DC) και να εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων. Η, δε, επιτάχυνση, είναι όπως στο P400, δηλαδή δυναμική.



Το νέο, μεγαλύτερο σύστημα πλοήγησης δείχνει πως είναι καλύτερα οργανωμένο και λιγότερο πολύπλοκο. Η ανάρτηση, πάντως, παραμένει στη δυναμική ρύθμιση, όντας σφικτή, ενώ, τέλος, ο βενζινοκινητήρας των 3,0 λίτρων διατίθεται και στο Land Rover Discovery, αλλά εκεί με 40 PS λιγότερα.

Συμπέρασμα
Δεν είναι να… τρελαίνεσαι; Μόλις τέσσερα χρόνια πριν από την παύση παραγωγής των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την Jaguar, οι Βρετανοί προωθούν σήμερα ένα εξακύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης, το οποίο προκαλεί περισσότερα συναισθήματα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο -του ίδιου είδους- είχαν ποτέ. Όσοι έχουν στο αίμα τους βενζίνη, θα βιώσουν τη… θλίψη.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις