Οδηγούμε Land Rover Evoque και Discovery Sport PHEV
Διαβάστηκε από 14002 αναγνώστες - 2/12/2020
Τα μικρομεσαία SUV στην πρίζα: Το Baby Range, δηλαδή το Evoque, αλλά και το Discovery Sport μαθαίνουν πώς να λειτουργούν ήσυχα ως υβριδικά plug-in μοντέλα.
Για το model year 2021, και τα δύο SUV θα κυκλοφορήσουν με μια εκτεταμένη παλέτα κινητήρων: Εκτός από τα μηχανικά σύνολα βενζίνης και diesel με mild hybrid τεχνολογία 48 Volt, θα υπάρχει στο εξής κι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο, που ονομάζεται P300e. Το σύστημα είναι παρόμοιο με αυτό των plug-in τετρακίνητων μοντέλων των Volvo, Jeep και MINI/BMW: Ένας βενζινοκινητήρας έλκει το αυτοκίνητο από τον μπροστινό άξονα και ένας ηλεκτρικός κινητήρας το ωθεί από τον πίσω.
Σε αμφότερα τα βρετανικά μοντέλα, ένας νέος τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και ισχύ 200 PS φροντίζει να παρέχει ισχυρή ώθηση ενώ στον πίσω άξονα είναι τοποθετημένος ένας ηλεκτροκινητήρας, που προσθέτει σχεδόν αθόρυβα 109 PS.
Η συνδυαστική δύναμη των 309 PS και των 540 Nm παρέχει στα δύο αυτοκίνητα ήπια μετρημένη, αλλά αυθόρμητη σε απόκριση ελκτική ισχύ και ροπή. Στο standard πρόγραμμα οδήγησης "hybrid", το ίδιο το σύστημα ελέγχου της κίνησης καθορίζει πότε το αυτοκίνητο θα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, πότε θα λειτουργούν και οι δύο κινητήρες μαζί και πότε θα αποσυνδέεται ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, δηλαδή πότε θα είναι ενεργός μόνο ο βενζινοκινητήρας. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί στην πράξη όμορφα και ομαλά. Συγκεκριμένα, δεν παρατηρούνται «χτυπήματα» κινούμενων μερών, όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τίθεται σε λειτουργία ή απενεργοποιηείται.
Όσο βρίσκεται κανείς καθ οδόν με μέτρο, δεν μπορεί να διακρίνει ακουστικά τον τρόπο λειτουργίας της οδήγησης, δηλαδή ποιος ή ποιοι κινητήρες βρίσκονται σε λειτουργία. Τόσο το Evoque όσο και το Discovery Sport κινούνται αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς - ακόμα και στην υβριδική λειτουργία όταν και οι δύο κινητήρες είναι ενεργοί. Ο βενζινοκινητήρας γίνεται ακουστικά πιο αισθητός μόνο όταν ο οδηγός πιέζει έντονα το δεξί πεντάλ.
Μπορεί να αισθανθεί κανείς την απενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης με άλλο τρόπο, τουλάχιστον όταν είναι δροσερά έξω: Αν οδηγείτε αμιγώς ηλεκτρικά, επειδή τα ηλεκτρονικά του υβριδικού συστήματος κρίνουν ότι έτσι είναι σωστό ή έχετε επιλέξει μόνοι σας τη λειτουργία EV, ο αυτόματος κλιματισμός δεν παρέχει καθόλου θερμότητα από μόνος του ακόμα κι αν ορίσετε εσείς τη μέγιστη θερμοκρασία-στόχο. Πώς θα επανορθώσετε; Θα χρειαστεί να μεταβείτε στο πρόγραμμα οδήγησης "Save", το οποίο παρέχει προτεραιότητα στον βενζινοκινητήρα και διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας. Ηλεκτρικά, και τα δύο σύνολα μπορούν να λειτουργήσουν για 55 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP και, τέλος, η θεωρητικά ανώτερη δυνατή ταχύτητα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, που ανέρχεται στα 135 km/h, μπορεί να επιτευχθεί μόνο υπό ευνοϊκές συνθήκες.
Οδηγώντας
Οι εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά των δύο μοντέλων αναφέρουν πως αυτά είναι εύχρηστα, άνετα και γρήγορα. Όσον αφορά τις απόψεις σχετικά με την ποιότητα, αυτές κάνουν λόγο για το ότι με το τρέχον facelift το Discovery Sport έχει έρθει όντως πολύ πιο κοντά στο νέο Evoque. Τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής δείχνουν πολύτιμα και πολυτελή, και όχι μια κοινωνία δύο κατηγοριών. Φυσικά, το Discovery Sport παρέχει περισσότερο χώρο για οικογένειες και αποσκευές, αλλά για τη διαδικασία της στάθμευσης θα πρέπει να υπολογίζετε ένα σεβαστό επιπλέον συνολικό μήκος 20 εκατοστών. Το Discovery Sport, από την πλευρά του, ως plug-in υβριδικό δεν έχει το πλεονέκτημα των 7 θέσεων, τη στιγμή που στο Evoque ο χώρος αρκεί για τέσσερις ενήλικες επιβάτες.
Συμπέρασμα
Plug-in SUV μεσαίας κατηγορίας: Και τα δύο Land Rover του θέματός μας παρέχουν στον οδηγό τους αρμονική και άνετη οδήγηση, ενώ χάρη στην αποτελεσματική –ηλεκτρικά ελεγχόμενη- τετρακίνηση, είναι ασφαλή και ικανά ακόμα και το χειμώνα. Βέβαια, είναι επίσης ακριβά, αλλά η e-επιδότηση μπορεί να τα κάνει λίγο πιο οικονομικά.