6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε Mercedes AMG GT Black Series

Διαβάστηκε από 7643 αναγνώστες - 23/11/2020

Ένα ειδικά κατασκευασμένο ελαστικό δεν είναι πλέον ασυνήθιστο αυτήν την εποχή στον τομέα των αυτοκινήτων επιδόσεων. Η AMG, ωστόσο, είχε δώσει άμεσα παραγγελία για δύο μείγματα, που θα καταλήξουν στην GT Black Series.

Έξι χρόνια στη σκιά της 911, μια δύσκολη εποχή για τη Mercedes-AMG GT. Τώρα, όμως, έχει ωριμάσει και έχει γίνει ένα... εργαλείο για την πίστα, το οποίο δε φοβάται τίποτα και κανέναν. Η AMG δεν έκανε οικονομία στις προσπάθειές της, καθώς παρήγγειλε να κατασκευαστούν για λογαριασμό της και της GT Black Series δύο μείγματα ελαστικών - ένα πιο μαλακό και ένα πιο σκληρό Cup 2 R. Τα πιο μαλακά Michelin με τον κωδικό MO 1A τοποθετούνται standard, ενώ τα σκληρά MO 2 μπορούν να γίνουν παραγγελία για τις... ζεστές μέρες στις καυτές πίστες.



Απ ό,τι καταλαβαίνετε, οι λάτρεις της σπορτίφ οδήγησης στο εξωτερικό δίνουν μεγάλη σημασία ακόμα και στον τύπο των ελαστικών, που θα χρησιμοποιήσουν σε μία επίσκεψή τους στην πίστα. Τίποτε, λοιπόν, δεν αφήνεται στην τύχη του, ιδιαίτερα εφόσον δεν υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες. Ωστόσο, δεν αρκούν μόνο οι ενέργειες των ιδιοκτητών. Πρέπει και οι αρμόδιοι κατασκευαστές να βάλουν το... χεράκι και τα... λεφτουδάκια τους.

Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα στο σύνολό τους έχουν επανασχεδιαστεί για καλύτερη απόδοση. Ο μαγικός όρος είναι ο «επίπεδος στροφαλοφόρος άξονας», ο οποίος έχει μετατόπιση διαδρομής 180 μοιρών και, σε αντίθεση με τον -κατά τα λοιπά- συνηθισμένο εγκάρσιο άξονα των 90 μοιρών, έχει ως αποτέλεσμα μια πιο άμεση απόκριση και ένα πιο χρήσιμο εύρος λειτουργίας. Ειδικά από μεσαίες θέσεις, ο τετράλιτρος κινητήρας πιέζει με απίστευτη ισχύ, επιδεικνύοντας πόσο απροσδόκητα εύκολο είναι για τον ίδιο να φτάσει στις 7.200 σ.α.λ., αντιδρώντας πολύ γρήγορα στις εντολές του δεξιού πεντάλ. Αυτοί οι επίπεδοι στροφαλοφόροι τείνουν να παρουσιάζουν περισσότερες δονήσεις και να εμφανίζουν λιγότερα χτυπήματα από χαμηλά;



Δεν έχει σημασία! Κανείς δεν ψάχνει εδώ για την άνεση, ενώ η... οδηγησιμότητα είναι -φυσικά- πιο σημαντική από το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου ενός σπριντ μέχρι τον τερματισμό.

Στην πίστα
Η ακρίβεια του τιμονιού κατά το turn-in και οι δυνάμεις της πλευρικής πρόσφυσης είναι εμφανείς από την αρχή και μοιάζουν να προέρχονται από έναν άλλο πλανήτη. Εκτός από τα ελαστικά, βοηθά επίσης η έξυπνη αεροδυναμική με το ρυθμιζόμενο μπροστινό διαχύτη και η μηχανικά ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω επεμβάσεων; Μια σταθερότητα υψηλής ταχύτητας από τις καλύτερες του είδους. Οι γρήγορες στροφές συνοδεύονται από μια πλευρική επιτάχυνση, που τα full bucket καθίσματα καλούνται να κάνουν την καλύτερη προσπάθειά τους. Το υπέρ-GT, από την πλευρά του, δεν υποχωρεί ούτε με το παραμικρό, τα μπροστινά ελαστικά, με το πολύ καλό επίπεδο πρόσφυσης, διατηρούν το όχημα των 1,5 τόνων στην πορεία του, ενώ η αεροδυναμική αποτρέπει αποτελεσματικά την υπερστροφή στο πίσω μέρος. Μόνο αν τα 730 PS εμφανιστούν πολύ βίαια κατά την επιτάχυνση στην έξοδο μιας στροφής, το πίσω μέρος αυτής της Mercedes-Benz γλυστράει προς τα έξω.

Ένα πολύ μεγάλο σετ με προγράμματα ρύθμισης βοηθά τους μη επαγγελματίες. Το Dynamic Select κάνει τις παραμέτρους, που σχετίζονται με τη δυναμική οδήγηση, πιο ακριβείς, ενώ το ESP Sport επιτρέπει τη λεπτή υπέρβαση ισχύος. Με το "ESP off", η ολίσθηση στον πίσω άξονα μπορεί να ρυθμιστεί σε εννέα στάδια, με τη χρήση του γνωστού περιστροφικού διακόπτη στο κέντρο του cockpit. Για τον οδηγό, που ψάχνει τη σωστή ρύθμιση, οι στιγμές θα είναι δύσκολες. Συνολικά, τόσο για την AMG GT Black Series όσο και για την 911.



Συμπέρασμα
Η 6η Black Series της AMG ξεπερνά όλες τις υπερθετικές προτάσεις. Τρελή πλευρική δυναμική, εξ ολοκλήρου σχεδιασμένη για γρήγορους γύρους κι όμως διαμορφώσιμη με τέτοιο τρόπο, ώστε ακόμα και οι... άσχετοι να αισθάνονται ότι είναι εξαιρετικά γρήγοροι.