8 φωτογραφίες »

Οδηγούμε νέο Audi A3 και Q3 Plug-in-hybrid

Διαβάστηκε από 7061 αναγνώστες - 8/2/2021

Εφοδιασμένα με το συνδυασμό κινητήρων του VW Golf GTE, έχουν μετατραπεί και τα Audi A3 και Q3 σε επίσης πανίσχυρες plug-in-υβριδικές προτάσεις. Η AUTO BILD δοκίμασε τα δύο μοντέλα της φίρμας από το Ingolstadt.

 
 
Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο γίνεται σε διεθνές επίπεδο πολύς λόγος για τις plug-in-υβριδικές προτάσεις των εταιρειών αυτοκινήτων. Θα έπρεπε να δικαιούνται οι ιδιοκτήτες τους τις διάφορες επιδοτήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και για την καινοτόμο τεχνολογία τους ή όχι; Όποια κι αν είναι η απάντηση, όσο κι αν οι πωλητές στις εκθέσεις αυτοκινήτων συμβάλλουν -έστω και κατά λίγο- στα οικονομικά των εκάστοτε κρατών, τα υβριδικά μοντέλα με πρίζα ζητούνται πια από το αγοραστικό κοινό τόσο πολύ όσο ποτέ. Έτσι, ο όμιλος Volkswagen, και πιο συγκεκριμένα η Audi, προχώρησε στο λανσάρισμα δύο εκδόσεων, από μία για τα Α3 και Q3, τις A3 TFSI e και Q3 TFSI e, αντίστοιχα.



Γνωστός συνδυασμός κινητήρων με περισσότερη ισχύ
Κατά βάση τα συστατικά της πετυχημένης και πολυπόθητης... συνταγής είναι ίδια με αυτά των Volkswagen Golf GTE και Tiguan e-Hybrid. Δηλαδή, 150 PS από τον TFSI turbo βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων συν maximum 115 PS από τον ηλεκτροκινητήρα, που παρέχουν στην πιο ήπια έκδοση A3 40 TFSI e συνδυαστική ισχύ 204 PS και στην πιο ισχυρή (A3 45 TFSI e) 245 PS. Είτε η μία είτε η άλλη έκδοση εξασφαλίζουν δυναμική, αλλά πάνω απ όλα μαλακή ώθηση. Ακόμα και κατά την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία "EV", η οποία είναι διαθέσιμη, από τη στιγμή, που η μπαταρία των 13 kWh έχει ενέργεια ακόμη, τα δύο μικρομεσαία PHEV της Audi παραμένουν... ολοζώντανα. Βλέπετε είναι και η αυξημένη τιμή της ροπής του e-κινητήρα, που ανέρχεται στα 330 Nm και ωθεί στην αρχή τα δύο οχήματα από στάση στην επιτάχυνση. Και λέμε «στην αρχή» γιατί στη συνέχεια παίρνουν τη δική τους σειρά τα 250 Nm ροπής του turbo κινητήρα βενζίνης. Έτσι, είτε το μικρομεσαίο επιβατικό είτε το μικρομεσαίο SUV εκτινάσσονται προς τα εμπρός τόσο δυναμικά, που σε βρεγμένο οδόστρωμα οι μπροστινοί κινητήριοι τροχοί... παλεύουν σκληρά για να μη χάσουν την πρόσφυσή τους.



Εξασφαλίζουν διαδρομές με διασκέδαση ή οικονομία καυσίμου
Ευτυχώς, η Audi κατάφερε να διατηρήσει σταθερό και ακριβές το σύστημα διεύθυνσης και των δύο προτάσεών της. Οι επιβάτες των A3 και Q3 ακούν μόνο τους τροχούς να σπινάρουν και τις ενδείξεις του ESP να αναβοσβήνουν σαν τρελές. Επομένως, αυτά τα plug-in-υβριδικά μοντέλα είναι πράγματα απολαυστικά, όχι μόνο κατά τη λειτουργία του προγράμματος οδήγησης "dynamic", το οποίο όχι μόνο διατηρεί σε μόνιμη βάση ενεργό το βενζινοκινητήρα, αλλά μετατρέπει τις -υποτίθεται- οικολογικού τύπου εκδόσεις σε σχεδόν... αγωνιστικές. Πάντως, το εξ αρχής προεπιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης από την Audi είναι το "auto hybrid". Με αυτό, η λειτουργία των δύο κινητήρων μοιράζεται αυτόματα μεταξύ τους ιδανικά, ώστε και οι δύο να λειτουργούν στο μέγιστο πεδίο δράσης τους. Το πρόγραμμα "EV" σημαίνει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, με το βενζινοκινητήρα να «βοηθά» μόνο όταν υπάρχει ανάγκη, για παράδειγμα κατά το απότομο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, εφόσον ο οδηγός θελήσει να κάνει π.χ. μια γρήγορη προσπέραση.

Τέλος, τα προγράμματα "Battery Hold" και "Battery Charge" αφήνουν τις εν λόγω υβριδικές εκδόσεις να κινούνται αποκλειστικά με το βενζινοκινητήρα τους, διατηρώντας ταυτόχρονα το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί μετέπειτα στο πρόγραμμα "EV" ή για τη φόρτισή της εν κινήσει.
Κατά τη φόρτισή του το A3 TFSI e δέχεται το πολύ 2,9 kW, ενώ το Q3 45 TFSI e maximum 2,4 kW και  η φόρτιση γίνεται είτε σε φορτιστή επιπέδου 3 είτε σε wall box. Αν σκεφτεί κανείς να φορτίζει αυτά τα μοντέλα με οικιακό ρεύμα ή σε πρίζα παροχής «δυναμικού» ρεύματος, πρέπει να υπολογίζει ότι μία πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 5 ώρες. Τα 13 kWh της μπαταρίας αρκούν στο A3 45 TFSI e υπό ιδανικές συνθήκες το πολύ για 78 χιλιόμετρα, ενώ στο βαρύτερο και πιο ογκώδες Q3 45 TFSI e για 61 χιλιόμετρα.



Οι τιμές των plug-in-υβριδικών μοντέλων είναι υψηλές
Ποιο από τα δύο μοντέλα να επιλέξει κανείς; Αυτό το θα το αποφασίσει το πορτοφόλι σας και ο χώρος στάθμευσης, που διαθέτετε. Με ακριβώς τους ίδιους συνδυασμούς κινητήρων το Q3 είναι κατά 4.560 ευρώ (στη Γερμανία) πιο ακριβό από το Α3, ενώ στην Sportback εκδοχή του (δηλαδή σε hatchback) κατά 5.960 ευρώ. Οι αναλογίες όγκων της τελευταίας έκδοσης μοιάζουν περισσότερο με τις αντίστοιχες του Α3. Βέβαια, στο SUV υφίστανται 16 εκατοστά επιπλέον μήκους, από τα οποία επωφελούνται τα πόδια των επιβατών. Φυσικά, στο πιο ογκώδες και υψηλότερο Q3 (με την «κανονική» οροφή), το περιθώριο του ελεύθερου χώρου ως προς το κεφάλι των επιβατών είναι μεγάλο, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στη χαμηλότερη Sportback εκδοχή του, ειδικά στις πίσω θέσεις. Όσον αφορά, δε, το θόρυβο, που παράγεται στο εσωτερικό, και οι τρεις -συνολικά- εκδόσεις παρέχουν με ευκολία ουσιαστικά αθόρυβη μετακίνηση στην πόλη. Επομένως, θα πρέπει οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων e-εκδόσεων να φροντίζουν έτσι, ώστε η μπαταρία να είναι πάντοτε φορτισμένη.

Κλείνοντας, θα λέγαμε, πως η Audi σαφώς και δεν ανακάλυψε εκ νέου τα plug-in-hybrid μοντέλα στη μικρομεσαία κατηγορία, ωστόσο, το τελικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εξαιρετικό. Τα A3 και Q3 45 TFSI έχουν πάρα πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ενώ η μπαταρία τους καταφέρνει και εξασφαλίζει επιπλέον ισχύ και αυτονομία. Όλα αυτά καθιστούν τις συγκεκριμένες προτάσεις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες.