9 φωτογραφίες »

Οδηγούμε νέο Audi e-tron GT

Διαβάστηκε από 10126 αναγνώστες - 13/4/2021

Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Audi e-tron GT έρχεται στις αγορές με ισχύ 476 PS και αυτονομία 488 χιλιομέτρων. Εμείς το οδηγήσαμε για πρώτη φορά με τέσσερις δοκιμαστές!

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Έχουμε ήδη οδηγήσει το πανίσχυρο RS e-tron GT των 598 PS και τώρα είναι η σειρά του «μικρού», με τα 476 PS. Και τα δύο σχετίζονται τεχνολογικά πολύ στενά με την Porsche Taycan, κάτι που όμως δεν ισχύει για τη σχεδίαση, καθώς η Audi ακολούθησε τη δική της διαδρομή. Το e-tron είναι χαμηλό, φαρδύ και μοιάζει να έχει συμπιεστεί από πάνω στο δρόμο, λες και είναι έτοιμο να κάνει επίθεση. Με χαμηλό ύψος πλευρικών παραθύρων, χωρίς πλαίσιο για τα τζάμια τους, και μεγάλου μήκους πίσω μέρος. Είναι αυτήν τη στιγμή το πιο όμορφο Audi; Θα μπορούσε.



Ειδικά, από τη στιγμή, που το εσωτερικό του είναι κομψά διαρρυθμισμένο, με γούστο, ξεκάθαρες γραμμές, σαφής λειτουργίας εξοπλισμό και είναι υψηλής ποιότητας. Με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη 10,1 ιντσών για το σύστημα πλοήγησης. Ποια είναι τα καλά νέα; Η Audi εξοικονόμησε την τρίτη οθόνη στην κεντρική κονσόλα, όπως επίσης στα A6 και A7. Ταυτόχρονα, στην ίδια θέση υπάρχει και πάλι μια τακτοποιημένη σειρά διακοπτών για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού.

Με χαμηλή θέση οδήγησης και 476 PS
Η θέση του σώματος στο κάθισμα ταιριάζει μια χαρά, καθώς μπορείτε κάλλιστα να… παρασυρθείτε… βαθιά στις μεγάλες και καλοσχηματισμένες θέσεις. Στο πίσω μέρος υπάρχει μια εσοχή κάτω από τα μπροστινά καθίσματα με αρκετό χώρο για τα πόδια, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η άνετη φιλοξενία και ψηλών επιβατών εκεί πίσω, αν και οι τελευταίοι δύσκολα θα αποφύγουν να κρατούν το κεφάλι τους σχεδόν πάντοτε ελαφρώς λυγισμένο. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 405 λίτρων, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί σε αναλογία 40/20/40%, ενώ υπάρχει επίσης μια μικρή θήκη κάτω από το μπροστινό καπό, με όγκο 85 λίτρων, η οποία είναι κατάλληλη για την αποθήκευση, για παράδειγμα, του καλωδίου φόρτισης.



Ο ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα αποδίδει 238 PS και αυτός στον πίσω άξονα 435 PS, έτσι η Audi ανακοινώνει συνδυαστική ισχύ 476 PS. Για ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα -για περίπου 2,5 δευτερόλεπτα- είναι δυνατά ακόμα και 530 PS, η συνολική ροπή είναι 630 Nm. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου, βάρους 634 κιλών, έχει χωρητικότητα 93,4 kWh, λειτουργεί με τεχνολογία 800 Volt και ανακοινώθηκε πως έχει μέγιστη αυτονομία 488 χιλιομέτρων (κατά WLTP).



«Πιλοτάροντας»
Το e-tron της δοκιμής μας, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με αερανάρτηση, τετρακίνηση και μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, κινείται δυναμικά, όντας «γεμάτο» και σταθερό στο δρόμο. Δεν μας προκαλείται καμία έκπληξη, φυσικά, με το εν λόγω χαμηλό κέντρο βάρους και το συνολικό βάρος των σχεδόν 2,4 τόνων. Κι αν ο οδηγός του e-tron GT quattro το επιθυμήσει, μπορεί να στείλει με βίαιο τρόπο την… καταιγίδα στην άσφαλτο, με δεδομένο πως η Audi ανακοινώνει μόλις 4,1 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση e-tron GT από στάση έως και τα 100 km/h. Και, βέβαια, κάτι τέτοιο -το παραδεχόμαστε- είναι πάντοτε μια εμπειρία σε αυτά τα πανίσχυρα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το μοντέλο από το Ingolstadt πραγματοποιεί την πορεία του χωρίς καθόλου περιορισμούς, πέρα μόνο από ένα ήπιο βουητό, φαινομενικά αβίαστο και τελείως ελεύθερο. Η Audi έχει ρυθμίσει το e-tron έτσι, ώστε να είναι ισορροπημένο, με ευέλικτη οδική συμπεριφορά και κυρίαρχη ανάρτηση. Το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί αρκετά μαλακά για τα γούστα μας, παρέχοντας λίγη πληροφόρηση, κάτι όχι ασυνήθιστο για ένα Audi.
Η άνοιξη, πάντως, τουλάχιστον στο ημερολόγιο έχει έρθει. Επομένως, έχει φτάσει και η εποχή, για την οποία η Audi υποσχέθηκε ότι θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του e-tron. Στη Γερμανία το e-tron κοστίζει 99.800 ευρώ, ενώ το RS e-tron GT των 598 PS ξεκινά εκεί από τα 138.200 ευρώ.

Συμπέρασμα
Το Audi e-tron είναι σαφώς ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γενικώς. Δείχνει υψηλής κλάσης, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και έχει εντυπωσιακές επιδόσεις. Τα θεμελιώδη προβλήματα της ηλεκτρικής τεχνολογίας, δηλαδή του βάρους, της αυτονομίας, της ικανότητας και της υποδομής της φόρτισης δεν μπορεί, φυσικά, να τα επιλύσει μόνο του.