Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε νέα BMW M3 και M4 Competition

Διαβάστηκε από 26653 αναγνώστες - 22/3/2021

Μην ανησυχείτε! Δεν έχασαν τον χαρακτήρα τους. Οι BMW M3 και M4 είναι πιο διασκεδαστικές και πιο ελεγχόμενες από ποτέ και κατάφεραν να μας πείσουν.

Επιτέλους, μία νέα BMW M3. Τα σέξι βαυαρικά μοντέλα περιβάλλονται από μία κατάσταση λατρείας, παρόμοιας με της 911 GT3. Και όπως η Porsche, έτσι και η BMW δέχεται τις… ικεσίες των οπαδών της για ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο, όμως, τοποθετείται μόνο στις "normal" M3 και M4, ισχύος 480 PS. Αναφερόμαστε, δε, στις «κανονικές» Μ3 και Μ4, επειδή πρόσφατα οδηγήσαμε τις πιο ισχυρές εκδόσεις Competition με τα 510 PS και τα αυτόματα σπορ κιβώτια, 8 σχέσεων, καθώς και την αυξημένη κατά 100 Nm ροπή, η οποία φτάνει συνολικά στα 650 Nm.



Ο twin turbo κινητήρας των 3,0 λίτρων (με κωδικό S58) είναι νέας εξέλιξης και βασίζεται στον πολιτικά ορθό B58, αλλά έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για τον τομέα των εκδόσεων Performance. Το ίδιο συνέβη με την προσαρμοζόμενη ανάρτηση και το πλαίσιο. Το κέλυφος του αμαξώματος ενισχύθηκε ειδικά στην περιοχή του κάτω μέρους του και του χώρου του κινητήρα. Μόνο για αυτά υπάρχουν 38 κιλά στηριγμάτων στο όχημα. Πιο σφικτή, περισσότερη και πιο ενσωματωμένη τεχνολογία. Και, προφανώς, μία M4 σαν αυτή δε γίνεται ελαφρύτερη. Σε σύγκριση με έναν προκάτοχό της, που δοκιμάστηκε πριν από δύο χρόνια, είναι πια βαρύτερη κατά 90 κιλά. Μειονέκτημα; Θα το δούμε στη λεπτομερή δοκιμή μας.



Για να είναι σε θέση να μεταφέρει την ισχύ όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται στην άσφαλτο, η BMW χρησιμοποιεί μικτά ελαστικά όχι μόνο όσον αφορά το πλάτος τους, αλλά και σχετικά με τη διάμετρό τους. Standard είναι, λοιπόν, τα ελαστικά 18 ιντσών μπροστά και 19 ιντσών στον πίσω άξονα. Προαιρετικά διατίθεται ένα σετ 19/20 ιντσών, εμπρός/πίσω, με το δεύτερο να μπορεί να καλυφθεί από ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, που αναγνωρίζονται από την BMW για βέλτιστη απόδοση στις «ημέρες πίστας». Όμως, και τα standard Pilot Sport 4 S βοηθούν επίσης την "M" να κυριαρχήσει με το ταλέντο της στις στροφές, τις οποίες εντοπίσαμε και δοκιμάσαμε σε πίστα. Ο βαθμός απόκρισης του κινητήρα, της σκληρότητας της ανάρτησης, της πληροφόρησης του τιμονιού και άλλοι περαιτέρω παράμετροι μπορούν να διαμορφωθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Μάλιστα, αυτές μπορούν να προσαρμοστούν διαφορετικά, ανάλογα με τις συνθήκες της διαδρομής. Για παράδειγμα, μια κάπως πιο μαλακή ρύθμιση με ακόμα πιο άμεσο τιμόνι για το γεμάτο στροφές επαρχιακό οδικό δίκτυο μπορεί να αποθηκευτεί στο διακόπτη του τιμονιού "M1", τη στιγμή, που στο "M2" υπάρχει μια πιο σφικτή διαμόρφωση με επιθετικά χαρακτηριστικά φρεναρίσματος, ιδανικά για την επόμενη επίσκεψή σας στο Hockenheim! Ναι, σωστά διαβάσατε: Όπως είναι ήδη γνωστό από την M8, ο βαθμός απόκρισης των φρένων στις M3/M4 μπορεί επίσης να αλλάξει. Standard, λοιπόν, βρίσκεται ένα χαλύβδινο σύστημα με δαγκάνες έξι εμβόλων στον μπροστινό άξονα πίσω από τις ζάντες αλουμινίου, ενώ προαιρετικά διατίθενται τα φρένα από άνθρακα και κεραμικά υλικά.


 
Με το… πλάι
Το σύστημα ελέγχου σταθερότητας μπορεί, φυσικά, να απενεργοποιηθεί εντελώς για τους πολύ καλά εξασκημένους της κίνησης με… το πλάι, αν και μπορεί επίσης να ρυθμιστεί σε δέκα επίπεδα μέσω του menu του iDrive. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε τύπος οδηγού μπορεί να καθορίσει τον ακριβή βαθμό, στον οποίο το σύστημα θα πρέπει να επέμβει, προκειμένου να τους βοηθήσει σε θέματα ασφάλειας.

Στην πίστα, που γίνονται οι ασκήσεις χειρισμού ακριβείας, οι παραπάνω επιλογές οδηγούν σε μια βίαιη, αλλά ταυτόχρονα εξημερωμένη οδική συμπεριφορά, η οποία προκαλεί ένα χαμόγελο ικανοποίησης σε σχεδόν κάθε επίπεδο οδηγικού ταλέντου. Η οδική συμπεριφορά της νέας μεσαίας πρότασης της BMW με το πολλά υποσχόμενο γράμμα "M" έχει γίνει πολύ πιο προβλέψιμη και πιο ελεγχόμενη. Αν η παλιά M3 ήταν περισσότερο… ύπουλου χαρακτήρα, όντας εν μέρει ασταθής στον πίσω άξονα και... καταδικασμένη να έχει απείθαρχη πρόσφυση, η νέα είναι συγκριτικά σαφώς πιο ήσυχη. Φυσικά, μπορεί κι αυτή να φερθεί βίαια και να ξεκολλήσει το πίσω μέρος της στην έξοδο μιας στροφής, αλλά, και πάλι, θα το κάνει σαφώς λιγότερο ξαφνικά. Βλέπετε, η μετάβαση από την πρόσφυση στην ολίσθηση είναι εδώ πιο ήπια και πιο εύκολα διαχειρίσιμη. Ο εμπρός άξονας μας ικανοποίησε επίσης με την καθορισμένη οδική συμπεριφορά στην είσοδο της στροφής και τη σχεδόν καθόλου υποστροφή. Όποιος βρεθεί με την BMW να περνά τη στροφή… κάθετα, πιέζοντας έντονα τον μπροστινό άξονα, προφανώς έχει υπερβάλει μαζικά στην ταχύτητα εισόδου. Τα ελαστικά πλάτους πέλματος 275 mm μπροστά δεν έχουν επιλεγεί χωρίς λόγο.

Φυσικά, όλα αυτά έχουν το κόστος τους: Η τιμή της M3 Competition στην Ελλάδα ξεκινά από τα 126.673 ευρώ και η M4 Coupé Competition διατίθεται με τιμή, που ξεκινά από τα 129.516 ευρώ.  Το εξαιρετικό πακέτο M-Race-Track με bucket καθίσματα από άνθρακα, κεραμικά φρένα, το «πακέτο» M Driver και άλλα μικροπράγματα, προσφέρεται έξτρα (15.500 ευρώ στην Γερμανία). Ωστόσο, η χαρά μας δε μετριάζεται.

Συμπέρασμα
Με τη νέα γενιά της μεσαίας κατηγορίας "M", οι μηχανικοί θέτουν ένα σημείο αναφοράς όσον αφορά τη δυναμική οδική συμπεριφορά και, βέβαια, δεν τελειώσαμε ακόμη, καθώς περιμένουμε επίσης τις εκδόσεις xDrive (4x4), Cabrio και Touring (station wagon).
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις