Πολύ μικρό, αλλά τόσο σπουδαίο! Δοκιμάζουμε το Hyundai i10 στη σπορτίφ έκδοση N Line.
Το μικρότερο μοντέλο της Hyundai, μπορεί πλέον να διαθέτει κι αυτό την πιο ακραία έκδοση της κορεατικής φίρμας, την Ν. Εντάξει, σχεδόν, αφού αυτή ονομάζεται στην περίπτωσή του "N Line". Για την ακρίβεια, το i10 κάνει οπτικά χρήση μερών των ισχυρών... συγγενών του. Το κομψό mini της Hyundai, λοιπόν, χαρακτηρίζεται από μια βαθειά, διακριτική γρίλια πρόσοψης με το λογότυπο Ν, κόκκινες διακοσμητικές ρίγες, ενώ πίσω από δύο τελικά της εξάτμισης, αλλά κι από ένα διακριτικό αεροδυναμικό διαχύτη.
Κάτω από το καπό, ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου αποδίδει 100 ίππους και είναι ο ίδιος που κινεί επίσης την κορυφαία έκδοση του συγγενούς KIA Picanto, την GT Line. Χάρη στο χαμηλό βάρος του οχήματος, ο κινητήρας έχει εύκολο έργο, λειτουργεί γρήγορα, περιστρέφεται σωστά και παρέχει τη μέγιστη ροπή του των 172 Nm ήδη από τις 1.500 σ.α.λ.
Σίγουρα, χρειάζονται άλλοι αριθμοί για μια πραγματική... αποκάλυψη, αλλά κι αυτοί είναι τέλειοι για το... πρωτάθλημα των mini αυτοκινήτων. Ακόμα και με τη συνιστώμενη ανώτερη ταχύτητα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, το i10, που είναι ενισχυμένο με "hot" χαρακτηριστικά, δεν παρέχει κανένα αίσθημα ανασφάλειας. Μόνο η ανάρτηση, σε συνδυασμό με τα κομψά ελαστικά των 16 ιντσών δίνει στον οδηγό και τους επιβάτες μια κάπως πιο σφιχτή αίσθηση. Το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, ωστόσο -σχεδόν, όπως και ο μεγάλος αδερφός του- διακρίνεται για τις μικρές διαδρομές του.
Σπορ εσωτερικό
Πάντως, στο cockpit η Hyundai έδωσε επίσης ένα άγγιγμα από τις εκδόσεις "N" με τις κόκκινες ραφές, τα περιστρεφόμενα ακροφύσια εξαερισμού και χειριστήρια κλιματισμού, το ανάγλυφο κηρήθρας από σκληρό πλαστικό, ενώ ο διακόπτης N-Line και τα σπορ πεντάλ συμπληρώνουν την εμφάνιση.
Για τον ένα ή τον άλλο χρήστη, ωστόσο, πιο σημαντικά στοιχεία στο τέλος είναι η παρεχόμενη άνεση και ο εξοπλισμός. Ο διαθέσιμος χώρος είναι γενναιόδωρος, καθώς ακόμα και με ύψος 1,97 μέτρων, οι επιβάτες στη δεύτερη σειρά θέσεων μπορούν ακόμη να χωρούν. Το infotainment εξακολουθεί να προσφέρει διακόπτες συντόμευσης επιλογής λειτουργιών στα αριστερά και δεξιά της οθόνης αφής, γεγονός που καθιστά πολύ ευκολότερη τη χρήση του κατά την οδήγηση. Επιπλέον, οι Κορεάτες έβαλαν στο παιχνίδι και ένα standard σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα.
Μένει η τιμή: τα 18.316 ευρώ (στη Γερμανία) πραγματικά δεν είναι μια τιμή-ευκαιρία. Όσοι, λοιπόν, δε χρειάζονται απαραίτητα την εμφάνιση και την επιπλέον απόδοση, θα είναι ευχαριστημένοι και με την εξοπλιστική εκδοχή Trend, που στη Γερμανία διατίθεται από τα 14.660 ευρώ.
Συμπέρασμα
Το τρίτο i10 ξεκινά από εκεί που σταμάτησε ο ισχυρός προκάτοχός του. Η έκδοση N Line βασίζεται κατά κύριο λόγο στον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα. Η εμφάνιση είναι επίσης αρεστή, αλλά η τιμή όχι και τόσο.