Το Leon είναι ένα από τα αυτοκίνητα που αγαπήθηκαν πολύ από την Ελληνική αγορά, και όχι άδικα. Η νέα γενιά του Leon, έχει ανεβάσει τον πήχη της σύγκρισης και η AUTO BILD δοκιμάζει την πολύ καλή ειδική έκδοση Leon ST.
Οι Ισπανοί έλαβαν σοβαρά υπόψη τους την κριτική, που δέχθηκαν για τους κάπως περιορισμένους χώρους του παλαιού μοντέλου και... μεγέθυναν τη station wagon έκδοση του Leon: Το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 50 mm, το μήκος κατά 93 mm, το ύψος μειώθηκε κατά πολύ λίγο και το πλάτος κατά 16 mm. Στην κανονική διάταξή του, ο βαθύς χώρος αποσκευών παρέχει όγκο 620 λίτρων (+30 λίτρα), ενώ η μέγιστη χωρητικότητά του φτάνει τα 1.600 λίτρα. Το σπορτίφ σχήμα του πίσω μέρους θυσιάζει λίγο από το χώρο φόρτωσης, αλλά αεροδυναμικά φαίνεται να είναι αρκετά εξελιγμένο: το πίσω μέρος, λοιπόν, παραμένει εντυπωσιακά καθαρό κατά την κίνηση στη βροχή.
Πολύ βαθιάκάθεται κανείς εδώ και όταν κλείνει την πόρτα, βλέπει πάνω του τα παιχνίδια, που δημιουργούν τα φώτα LED. Η ατμόσφαιρα μπορεί να προσαρμοστεί με ρυθμίσεις από "cool" ως "wellness" από τον χρήστη. Αυτό είναι ένα από τα πολλά τεχνάσματα, με τα οποία είναι γεμάτο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Δεν υπάρχει πλέον κανένας μεμονωμένος διακόπτης ή ένα περιστροφικό χειριστήριο, ούτε καν για το θερμαινόμενο κάθισμα. Αυτό όμως στην πράξη σου αποσπά την προσοχή, γιατί τίποτα δεν μπορεί να γίνεται αισθητό στα τυφλά. Ωστόσο, το μποτιλιάρισμα μάς κάνει να ακινητοποιούμαστε με τόσο μεγάλη συχνότητα, που συχνά βρίσκουμε χρόνο, για να περιηγηθούμε στα υπομενού. Φυσικά, τα πάντα εδώ είναι ό,τι πιο μοντέρνο υπάρχει: Το Apple CarPlay λειτουργεί χωρίς καλώδιο USB. Κι αν θελήσουμε να ακούσουμε το αγαπημένο μας τραγούδι, ξυπνάμε το φωνητικό έλεγχο με την εντολή "¡Hola, hola!" Και το τραγούδι μας ακούγεται, όπως ακριβώς το θέλαμε.
Πλούσιος, αλλά έξτρα, εξοπλισμός
Αν είστε έτοιμοι να... διαμαρτυρηθείτε για το λογαριασμό, υπολογίστε πως το νέο Seat Leon ST μπορεί να εφοδιαστεί με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης, ραντάρ διατήρησης της απόστασης ασφαλείας και σύστημα αναγνώρισης πινακίδων του Κ.Ο.Κ. Το τελευταίο προβάλλει τα ισχύοντα όρια ταχύτητας μόνο στο ψηφιακό cockpit, αλλά όχι στην οθόνη του συστήματος πλοήγησης. Ακόμα και στον πίνακα οργάνων εμφανίζονται οι πληροφορίες για το όριο ταχύτητας, αλλά είναι τόσο μεγάλες, που μπορούν να διαβαστούν από τον καθένα με μεγάλη άνεση.
Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να «ξεκλειδωθούν» μέσα από το χώρο αποσκευών, δυνατότητα, που μέχρι πρόσφατα ήταν διαθέσιμη μόνο στις Estate εκδόσεις των Mercedes κτλ. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών δεν είναι ένα φθηνό ρολό, αλλά μια πολύπλοκη κατασκευή. Τα, μάλλον απλά, καθίσματα με τη μηχανική, και όχι ιδιαίτερα αποτελεσματική, οσφυϊκή στήριξη βρίσκονται σε μια παράξενη αντίθεση με όλη την πολυπλοκότητα του εξοπλισμού.
Αυτό το SEAT γίνεται γρήγορα ακριβό, καθώς το χειμερινό πακέτο κοστίζει στη Γερμανία 395 ευρώ, το σύστημα πλοήγησης 721 ευρώ και το cruise control με τη δυνατότητα αναγνώρισης πινακίδων του Κ.Ο.Κ. 687 ευρώ. Το προοδευτικό τιμόνι -794 ευρώ, σε ένα πακέτο με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ- δεν είναι φθηνό, αλλά είναι φίνο, με δεδομένο κιόλας πως χρειάζεται μόλις δύο στροφές από άκρη σε άκρη!
Πέρα από τη βασική σκληρότητα της ανάρτησης, που παραπέμπει σε μοντέλα της Cupra, το μόνο πραγματικό μειονέκτημα είναι η λειτουργία των συστημάτων του εσωτερικού. Πείτε μας «παλιομοδίτες», αλλά αν η ανάγνωση των διανυθέντων χιλιομέτρων μετατρέπεται σε άσκηση των διανοητικών ικανοτήτων του οδηγού, τότε αυτό είναι -όντως- ένα σημείο κριτικής.
Συμπέρασμα
Ένα χρήσιμο και ευχάριστο station wagon για την καθημερινότητα με πολύ χώρο και διασκεδαστικές λεπτομέρειες. Η χωρίς δυσκολίες λειτουργία της οθόνης αφής είναι επίσης αμφιλεγόμενη για εμάς, καθώς έχει και μία μη ελκυστική πλευρά: αποκλείει τους άπειρους χρήστες των smartphone.